Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Испания: Малдонадо върна Williams на върха

13.05.2012 16:39
Туит

Пастор Малдонадо спечели Гран при на Испания и дебютната си победа във Формула 1, след като удържа до финала атаките на Фернандо Алонсо (Ferrari). Това е първи успех за екипа на Williams след Гран при на Бразилия през 2004 г.

За втори пореден старт Кими Райконен се качи на подиума, а съотборникът му в екипа на Lotus завърши четвърти. Двукратният световен шампион Себастиан Фетел (Red Bull) трябваше да се задоволи с шестото място, след като бе наказан заради игнориране на жълтите флагове.

Пети старт, пети победител!

Едва ли някой е очаквал след ужасяващо слабия сезон 2011, че Williams ще се бори за победа през 2012 година. Това обаче се случи на пистата „Каталуня”, след като Пастор Малдонадо направи едно перфектно състезание и изведе британския тим на върха за първи път от Гран при на Бразилия 2004, спечелена от Хуан-Пабло Монтоя.

След старта победата на Малдонадо изглеждаше малко вероятна, тъй като Алонсо мина пред него още на първи завой и оглави колоната. Това статукво се запази след първите спирания, но при вторите екипът на Williams излъга Ferrari. Венецуелецът спря в бокса по време на 25-ата обиколка, а Алонсо – два тура по-късно, като междувременно трябваше да изпревари изостаналия Шарл Пик (Marussia). Именно в този момент се реши и крайният изход от надпреварата, тъй като Малдонадо мина пред своя съперник и излезе отново начело.

При финалните спирания за момент изглеждаше, че механиците на Williams могат да провалят само за миг перфектната работа на екипа през целия уикенд, тъй като се забавиха осезаемо при смяната на задна лява гума. Малдонадо обаче запази лидерската си позиция, после изпревари в най-важния момент Кими Райконен, а на финала се справи отлично с атаките на Фернандо Алонсо. По този начин шампионът в GP2 за 2010 г. спечели първата си победа във Формула 1 и първата за състезател от Венецуела.

За малко

В началото на финалните стинтове изглеждаше, че Фернандо Алонсо ще успее да изпревари своя съперник и ще донесе втората победа на Ferrari за сезона, тъй като разликата между двамата бе под секунда. Темпото му обаче драстично спадна в последните няколко обиколки и двукратният световен шампион трябваше да се задоволи с второто място.

А то съвсем не беше сигурно, тъй като Кими Райконен наквасваше с бясно темпо изоставането си благодарение на стратегията с максимално късно трето спиране в бокса. Ако надпреварата бе по-дълга с една обиколка, финландецът можеше и да успее да мине пред Алонсо, но в крайна сметка финишира на шест десети зад него. Отлично се представи и вторият пилот на Lotus Ромен Грожан, който остана четвърти.

Шумахер отново е аут

Ключовa за разпределението на останалите места в челната десетка бе тринайсетата обиколка. Бруно Сена се опитваше да компенсира слабото си представяне в квалификацията с дълъг първи стинт, но при един от опитите си да го изпревари Михаел Шумахер (Mercedes) се заби в автомобила на Williams на спирането за първи завой. В резултат и двамата отпаднаха, а Себастиан Фетел (Red Bull) и Фелипе Маса (Ferrari) игнорираха жълтите флагове в тази част от трасето и бяха наказани с принудително минаване през боксовете.

Камуи Кобаяши (Sauber) се възползва от проблемите на своите колеги и след серия от изпреварвания, включително и срещу Дженсън Бътън (McLaren) и Нико Розберг (Mercedes), се пребори за петото място. Фетел също бе много бърз в последната част от надпреварата, но допълнителното минаване през питлейна го остави на шеста позиция, въпреки че в предпоследната обиколка мина пред Розберг. В класирането при пилотите обаче Фетел запази първата си позиция, макар че и Фернандо Алонсо има същия актив като него.

В зоната на точките

Люис Хамилтън (McLaren), който трябваше да стартира от последна позиция заради полученото след квалификациите наказание, бе единственият пилот на пистата днес, изкарал цялата надпревара само с две спирания. Именно благодарение на тази стратегия той се пребори за осмото място на финала, въпреки че при втория бокс механиците на McLaren отново допуснаха грешка. Съотборникът му Дженсън Бътън пък имаше огромни проблеми с баланса на своя автомобил и стигна едва девети до финала.

Нико Хюлкенберг (Force India) се пребори за последната точка независимо от непрестанните опити на Марк Уебър да мине пред него. Пилотът на Red Bull отново направи много слаб старт и въпреки стратегията с максимално къс първи стинт и приличното състезателно темпо, остана единайсети на финала, макар и да бе затворен с цяла обиколка.

Следващият кръг от Формула 1 е Гран при на Монако след две седмици.

Коментари
comments powered by Disqus