Ferrari постигна втора двойна победа през сезона, след като Кими Райконен спечели старта за Голямата награда на Испания, а Фелипе Маса остана на втора позиция. Пилотът на McLaren Люис Хамилтън завърши трети.
Световният шампион Кими Райконен спечели по безапелационен начин първия европейски старт от календара на Формула 1. Финландецът стартира от първа позиция, водеше колоната през цялото състезание и нито за миг не позволи на съперниците си да атакуват челото, въпреки че на два пъти колата за сигурност излизаше на пистата.Стартът
Пистата „Каталуня” предполага много малко възможности за изпреварване, което до голяма степен прави старта определящ за крайното класиране в Гран при на Испания. Този факт, в комбинация с отличната подготовка на F2008, позволи на двамата пилоти на Ferrari да завършат начело.
Спечелилият полпозишън Кими Райконен потегли уверено и оглави колоната веднага след загасването на червените светлини. Значително по-впечатляващ обаче бе стартът на Фелипе Маса, който изпревари Фернандо Алонсо и излезе на втора позиция. Зад тях оспорвана битка водеха двамата пилоти на McLaren и Роберт Кубица (BMW). Люис Хамилтън атакува агресивно от вътрешната страна на пистата Кубица и излезе четвърти, като зад тях Хейки Ковалайнен също демонстрира амбиции за по-предно класиране. След първите няколко завоя челната осмица придоби следния вид: Кими Райконен начело, а след него Маса, Алонсо, Хамилтън, Кубица, Ковалайнен, Хайдфелд и Уебър.
Междувременно в дъното на колоната малшансът за пореден път споходи Себастиан Фетел. Пилотът на Toro Rosso се удари в завъртелия се пред него Адриан Сутил (Force India), след което и двамата напуснаха надпреварата. Колата за сигурност излезе на пистата, за да могат служителите своевременно да разчистят останките от техните болиди. Едва три обиколки по-късно колоната потегли отново в състезателно темпо.
Първи влизания в бокса
Както се и очакваше Фернандо Алонсо бе най-лек от всички пилоти в челото и първи посети бокса. С оглед на тази стратегия испанецът нямаше шанс за по-предно класиране, но въпреки това поддържаше темпо, достатъчно за да намери място в зоната на точките. Във втората половина на състезанието обаче двигателят на неговия автомобил не издържа и той напусна надпреварата. Прекрасното представяне на Renault в квалификациите от вчера завърши по отчайващ начин днес, тъй като вторият пилот на отбора Нелсиньо Пикет отпадна малко след старта, удряйки Себастиен Бурде.
От претендентите за победата първи в бокса влезе Фелипе Маса. Една обиколка по-късно пита посети неговият съотборник Кими Райконен, а след още една спряха Кубица и Хамилтън. Идентичните стратегии на водещите отбори не провокираха никакви промени в класирането и картината изглеждаше напълно ясна, въпреки че състезанието дори не бе преполовено. Точно в този момент обаче на пистата се случи нещо твърде неочаквано.
Катастрофата на Ковалайнен
Хейки Ковалайнен приключваше своята първа серия обиколки, когато в деветия завой спука предна лява гума и напълно изгуби контрол над своя автомобил. Болидът на McLaren се движеше с повече от 200 км/ч преди да се удари в предпазните заграждения и буквално се скри под гумите, предназначени да омекотят евентуалния удар. Дълго време маршалите така и не съумяваха да достигнат до финландеца. Едва след като се появиха сервизните машини, автомобилът бе изтеглен в зоната за сигурност, а Ковалайнен качен върху носилка и транспортиран до медицинския хеликоптер.
По първоначална информация пилотът на McLaren се е отървал единствено с леки контузии, което с оглед тежестта на инцидента е истинско чудо. Определено Макс Мозли може да използва този пример за своя защита в началото на юни, когато ще се решава съдбата му като президент на ФИА.
Отново на пистата
Заради катастрофата на Хейки колата за сигурност остана на пистата цели шест обиколки. Един от най-големите потърпевши от това бе Ник Хайдфелд (BMW), който презареди своя автомобил, въпреки че питлейнът бе затворен. Впоследствие рейс контролът наказа германеца с принудително влизане в бокса, което го извади от битката за разпределение на точките.
Разликите в челото бяха неутрализирани, но това по никакъв начин не промени разпределението на силите. Райконен и Маса бързо се откъснаха напред, като едва в края на състезанието Хамилтън се доближи до тях, макар и без шанс да атакува по-предно класиране. Кими спечели втората си победа за сезона, а благодарение отличното представяне и на Маса Ferrari оглави класирането при конструкторите с аванс от 12 точи спрямо BMW Sauber.
Зад четвъртия Роберт Кубица финишира Макр Уебър. Пилотът на Red Bull се възползва от проблемите на Алонсо, Ковалайнен и Хайдфелд и спечели четири точки за своя тим, което с оглед на проблемите за австралиеца в събота сутрин е впечатляващ успех. Не по-малко изненадващо е шестото място на Дженсън Бътън с Honda. Казуки Накаджима (Williams) и Ярно Трули (Toyota) допълниха челната осмица.
Следващият старт в календара на Формула 1 е Гран при на Турция (9-11 май).