Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Испания: Полпозишън за Уебър

08.05.2010 14:57
Туит

За пети пореден път този сезон пилот на Red Bull ще стартира от полпозишън, като на „Каталуня” честта да поведе колоната се падна на Марк Уебър. Неговият съотборник Себастиан Фетел завърши квалификациите с второ време, а Люис Хамилтън изведе McLaren на трета позиция.

По време на третата последна тренировка стана ясно, че при нормални атмосферни условия и при една квалификация без инциденти битката за полпозишън ще се води само между двама пилоти. Така и се получи, защото Фетел и Уебър бяха отново над всички. Сутринта австралиецът бе най-бърз във всички сектори, но така и не можа да сглоби една чиста обиколка, което подари първото място на неговия съотборник. В третия решителен тур на квалификациите обаче Уебър бе абсолютно безгрешен и закова хронометрите на 1:19.995 минути при последния си опит. Нито един от останалите пилоти не можа да падне под границата от 1:20, като Себастиен Фетел бе най-близо до нея - 1:20.101.

McLaren се очертава като втория по сила отбор. Люис Хамилтън се пребори за третото място, въпреки че изоставането му спрямо Уебър бе близо секунда, а Дженсън Бътън остана пети. След последните промени по аеродинамиката на F10 и най-вече интегрирането на F-duct системата обаче Ferrari се доближи до резултатите на основния си конкурент, за което свидетелства четвъртата позиция на Фернандо Алонсо. Фелипе Маса не бе толкова убедителен и завърши едва девети.

Началото на европейската фаза от шампионата се отрази благотворно на Михаел Шумахер (Mercedes GP). Седемкратният световен шампион завърши шести и най-накрая успя да победи своя съотборник Нико Розберг, който остана осми. Интересното в случая е дали тази разлика се дължи на направените промени по шасито на W01, които допадат повече на стила на Шумахер, или на проблемите с настройките, които младият му колега имаше поне според Рос Браун по време на тренировките.

Между двамата пилоти на Mercedes място намери седмият Роберт Кубица (Renault), за когото това е пето поредно участие в Q3 и най-добрия квалификационен резултат от началото на сезона. Отлично се представи и Камуи Кобаяши (Sauber), който с последната си бърза обиколка в Q2 се пребори за място в топ 10 и остави Адриан Сутил (Force India) на единайсета позиция. Резултатът на японеца е впечатляващ не само заради моментната форма на Sauber, но и поради фака, че той изпусна голяма част от последната тренировка заради катастрофата на четвъртия завой тази сутрин.

Lotus отново бе най-бързият тим от новаците, но в Q1 изненадата поднесе Рубенс Барикело. Пилотът на Williams, който бе отговорен за развитието на новите компоненти по FW32, отпадна ще в първата фаза, като след края на последната си обиколка обвини екипа от питуола за това.

Резултатите от квалификациите може да видите тук. Стартовата решетка обаче няма да изглежда по този начин, тъй като Витали Петров (Renault), Карун Чандок (HRT) и двамата пилоти на Virgin ще бъдат наказани с пет места назад на грида.

Коментари
comments powered by Disqus