Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Испания: Уебър спечели първата битка с Фетел

21.05.2011 15:08
Туит

Марк Уебър спря серията на своя съотборник в екипа на Red Bull Себастиан Фетел и спечели полпозишъна за Гран при на Испания. От втора стартова редица ще потеглят Люис Хамилтън (McLaren) и Фернандо Алонсо (Ferrari).

Темпото на Red Bull бе толкова по-добро от това на останалите тимове, че Уебър и Фетел с лекота прескочиха първия квалификационен тур, използвайки само твърдите гуми на Pirelli. Това дава стратегическо предимство на двамата състезатели, тъй като за предстоящия старт те разполага с един напълно нов „софт” комплект, който въпреки по-краткия си живот спрямо твърдите гуми означава предимство от близо 2 секунди на обиколка.

Фетел и Уебър направиха само по един тур в третия квалификационен етап, като световният шампион първи завърши своята обиколка с време 1:21.181. Във втория и третия сектор обаче Уебър бе по-бърз от него и в крайна сметка си осигури първия полпозишън за сезона, подобрявайки с две десети постижението на своя съотборник.

Предимството на Red Bull в рамките на една обиколка е категорично, но все още остава една въпросителна. Какво е състоянието на KERS системата в автомобилите на Уебър и Фетел, защото специално при световния шампион днес се наблюдаваха известни проблеми в тази насока.

На това се надява третият Люис Хамилтън, който също прескочи Q1, без да използва „софт” опцията. Грешката, която допусна в Q3 при бързата си обиколка обаче, когато на десети завои блокира своите гуми, вероятно ще се отрази на темпото му в първата серия утре.

С последната си и реално единствена бърза обиколка в Q3 Фернандо Алонсо изпревари Дженсън Бътън (McLaren) и си гарантира четвъртата позиция. Това постижение е повече от добро с оглед на проблемите, които двамата пилоти на Ferrari изпитваха по време на третата тренировка. А можеше и да е още по-впечатляващо, ако не бяха тези три десети, които не достигнаха на испанеца да мине и пред Люис Хамилтън.

Виталий Петров (Renault) ще потегли шести, а неговият съотборник Ник Хайдфелд за съжаление така и не взе участие в квалификациите, след като автомобилът му се запали тази сутрин и механиците не можаха да го подготвят навреме.

Осмият Фелипе Маса (Ferrari) изпревари с една десета Пастор Малдонадо (Williams), който за първи път намери място в топ 10. Водещият пилот на Williams Рубенс Барикело обаче ще потегли едва деветнайсети заради повреда в скоростната кутия. Именно тя пък позволи на Хейки Ковалайнен (Lotus) не само да прескочи Q1, но и да изпревари двамата пилоти на Force India в битката за петнайсетата позиция.

Много любопитна бе стратегията на Михаел Шумахер (Mercedes GP), който завърши десети. Седемкратният световен шампион излезе единствен от пилотите в Q3 с твърдите гуми, което означава, че утре ще застане на стартовата решетка именно с тях. Дали това е правилното решение, ще разберем в 15:00, когато започва Гран при на Испания.

Коментари
comments powered by Disqus