Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Италия: Двойна победа за Brawn GP

13.09.2009 15:40 4
4
2571858655
Туит

Рубенс Барикело (Brawn GP) спечели втората си победа за сезона, а плътно зад него финишира лидерът в шампионата Дженсън Бътън (Brawn GP). Кими Райконен (Ferrari) завърши трети, след като стартиралият от полпозишън Люис Хамилтън (McLaren) катастрофира в предпоследната обиколка.

С италианската Гран при приключиха и надеждите на Red Bull за шампионската титла. Марк Уебър отпадна още в първата обиколка, а неговият съотборник Себастиан Фетел завърши едва осми. Четири кръга преди края на сезона Барикело и Бътън са абсолютните фаворити, като разликата между двамата е 14 точки в полза на британеца.

Brawn GP зашлеви звучен шамар на Red Bull

Стратегията бе решаващият фактор на пистата „Монца” този уикенд. Заради предимството, което имаха автомобилите с KERS, в Brawn GP предпочетоха да използват само едно спиране в бокса. Това логично се отрази върху темпото им в квалификациите вчера, като Барикело потегли днес пети, а Бътън едва шести, но Рос Браун отново се оказа прав.Двамата му пилоти изпревариха още в първата обиколка Хейки Ковалайнен (McLaren), поддържаха отлично темпо през цялото състезание и благодарение на стратегията с едно с спиране в бокса преодоляха съпротивата на Хамилтън, Райконен и Адриан Сутил, повели колоната на старта.

Победата на Барикело е негова втора за сезона, като по този начин бразилецът се доближи на 14 точки спрямо Бътън във временното класиране при пилотите. Очакваше се на „Монца” и пилотите на Red Bull да атакуват лидера в шампионата, но този път ръководеният от Кристиан Хорнър тим не бе на ниво. Марк Уебър отпадна още в първата обиколка след удар с Роберт Кубица на шикана „Роджия”. Междувременно стартиралият от осма позиция Себастиан Фетел бе изпреварен последователно от Фернандо Алонсо (Renault) и Кубица, като до финала германецът така и не можа да навакса изоставането си. Единствено благодарение на феноменалната грешка, която Люис Хамилтън допусна в предпоследната обиколка, Фетел завърши осми, но спечелената точка по никакъв начин не му помага в битката за световната титла.

Кими отново на подиума. Първи точки за Сутил

Пилотите на Red Bull трябваше да преглътнат поредния горчив хап, но той беше нищо в сравнение с този на Люис Хамилтън. Световният шампион стартира отлично и убедително водеше колоната в първата фаза от надпреварата. Темпото му обаче не бе достатъчно, за да неутрализира стратегията на Brawn GP и след второто си влизане в бокса Хамилтън се смъкна на трета позиция. При днешните обстоятелства подиумът щеше да бъде отличен резултат за Люис, но миг невнимание провали цялото му състезание. В предпоследната обиколка, при отчаяните си опити да догони втория Бътън, Хамилтън се качи на бордюра в първия „Лесмо”, изтърва задната част на своя автомобил и се заби в предпазните заграждения на пистата.

Катастрофата на Хамилтън бе добре дошла за Кими Райконен. Финландецът, който водеше през цялото състезание изключително оспорвана битка с Адриан Сутил (Force India), изведнъж се озова на подиума, въпреки че и четвъртото му място бе под въпрос. При вторите влизания в бокса Кими не изчака докрай работата на своите механици и стартира преждевременно. Финландецът реагира мигновено, но загубеното време бе достатъчно за влезлият успоредно с него в пита Адриан Сутил да го изпревари. Оказа се обаче, че и Сутил е допуснал грешка в бокса, пропилявайки единствения си отличен шанс да спечели позицията.

Сутил спря с половин метър по-напред от точната позиция, която позволява на механиците в бокса да извършат безпроблемно процедурите по презареждане и смяна на гуми. Вследствие двама от тях пострадаха леко, но последиците от тази грешка не бяха фатални. Пилотът на Force India се върна зад Кими Райконен на пистата, но благодарение на Хамилтън в крайна сметка финишира четвърти, печелейки първите си точки през сезона и първите от 2007 г. насам.

Съотборникът на Сутил Витантонио Лиуци, който пое щафетата във Force India от Джанкарло Фисикела, също имаше отличен шанс да се бори за място в зоната на точките. В един момент от надпреварата той дори се движеше четвърти, но 23 обиколки след старта италианецът паркира своя автомобил на „Аскари” заради повреда.

До последен дъх, до последна точка

Отличната първа обиколка и стратегията с едно спиране изведоха Фернандо Алонсо на пета позиция, а Хейки Ковалайнен изми срама на McLaren с шести резултат. Финландецът се надяваше за по-предно класиране днес, тъй като потегли четвърти и с гориво, достатъчно само за един пит, но явно имаше проблеми с гумите веднага след старта и загуби цели три места само в рамките на първата обиколка.

Най-приятната изненада днес поднесе Ник Хайдфелд (BMW Sauber). Бързия Ник трябваше да стартира едва петнайсети, след като на квалификациите вчера получи повреда  в двигателя, но с перфектно каране се пребори за седмото място на финала. Съотборникът му Роберт Кубица обаче нямаше този шанс. При контакта с Уебър в първата обиколка пострада предното крило на неговия автомобил, което стана и причина за принудителното му влизане в бокса осем тура след старта. Впоследствие полякът се върна на пистата, но в дъното на колоната, като малко по-късно се отказа от надпреварата.

Себастиан Фетел допълни челната осмица, а при дебюта си с екипа на Ferrari Джанкарло Фисикела завърши девети.

С Гран при на Италия завършва европейската фаза от шампионата. Четири кръга преди края на сезона Бътън има аванс от 14 точки спрямо съотборника си Рубенс Барикело. Дали преднината му ще продължи да се топи, ще разберем след две седмици в Сингапур (25 – 27 септември).

Коментари

габровец
Явно тринайсетия старт на 13-и септември не донесоха късмет на Хамилтън.А дали е само до късмет?По същия нелеп начин загуби титлата през 2007.,а по-още по-нелеп стана и шампион следващата година.Хубавото в случая е,че всичко това донесе късмет вече два пъти на Кими...

Весо
Ако Фисикела беше карал за Форс Индия, можеше и да победи.

Боро
Мили ми, Вини, какво различно пише тук?

Вини
Уважаеми господа, Хамилтън е класиран 12-ти на обиколка зад лидера, защото е покрил повече от 75% от състезателната дистанция.

comments powered by Disqus