Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Италия: "Медиум“ и "софт" гуми

05.09.2007 16:09
Туит

След по-малко от два дни болидите във Формула 1 отново ще озвучат историческата писта “Монца”, домакин на старта за Голямата награда на Италия. За фаталния тринайсети кръг на сезон 2007 Bridgestone избра “медиум” и “софт” опциите на състезателната Potenza.

“Медиум” и “софт” гумите на Bridgestone са използвани четири пъти до този етап на сезона – в Австралия, САЩ, Франция и Германия.

Пистата “Монца” се отличава от другите трасета с дългите прави, които карат отборите да търсят минимално аеродинамично прилепяне и висока максимална скорост. Това означава, че натоварването в бавните завои и шиканите ще е главно върху гумите, че механичното сцепление ще бъде на преден план. От особено значение е излизането от завоите, което влияе върху максималната скорост, постигана на правите. Гумите на задната ос ще бъдат подложени на най-голямо натоварване.

Последният завой провокира сериозно износване, но същевременно е от огромно значение за оптималното представяне на старт-финалната права. Не само високите скорости са предизвикателство пред продуктите на Brdigestone, но и бордюрите, които често биват агресивно атакувани от страна на пилотите с цел максимално бързо преминаване на завоите.

Кийс ван дер Гринт, ръководител в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone

“Монца” е наистина взискателна писта от гледна точка на гумите. Настилката на трасето е подходяща за “софт” опцията. Високите скорости обаче генерират сериозни температурни натоварвания, поради което заложихме и на “медиум” варианта. Това, в комбинация с ниското аеродинамично прилепяне, провокира известен компромис с механичното сцепление.

За старта на “Монца” отборите трябва да се придържат към минималната граница за налягане в гумите, което препоръчваме с оглед на издръжливостта, а тук то е по-високо от стандартното за други писти. Разбира се, при по-високо налягане се прави компромис за бавните завои, но сигурността е на първо място. Само от инженерите зависи да намерят оптималния баланс за болидите, да настроят коректно аеродинамичните компоненти и окачването.

по материали на Bridgestone

Коментари
comments powered by Disqus