Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Италия: Първа стартова решетка за McLaren

08.09.2007 16:09
Туит

Фернандо Алонсо спечели по безапелационен начин квалификациите за Гран при на Италия. Двукратният световен шампион завърши решителния трети квалификационен тур с резултат 1:21.997. Втори остана неговият съотборник Люис Хамилтън.

Екипът на McLaren за трети пореден път оглави класирането на пистата “Монца” през този състезателен уикенд. И докато предните два успеха, постигнати по време на тренировките, нямаха пряко значение относно надпреварата в неделя, то двойният успех в квалификациите е на практика наполовина спечелено състезание.

Още при първия си опит за бърза обиколка в третия решителен тур Фернандо Алонсо спря хронометрите на 1:21.997 минути и се изкачи в челото на таблицата. Единствено Люис Хамилтън поддържаше сходно темпо с това на испанеца, но 37 хилядни го разделиха от първата позиция. Дори и да бе подобрил постижението на своя съотборник, Хамилтън едва ли щеше да остане начело, тъй като в последната си обиколка Алонсо поддържаше страхотно темпо. Представянето на конкурентите обаче му позволиха да върне газта на финала и спокойно да завърши надпреварата, предшестваща старта за Голямата награда на Италия.

Днешният ден бе кошмарен за екипа на Ferrari. По време на свободната тренировка тази сутрин Кими Райконен катастрофира и техническият екип на Скудерията бе принуден да подготви за максимално кратки срокове резервния болид за участие в квалификациите. Въпреки че направи няколко по-дълги серии в първия и втория тур, Кими не успя да настрои добре машината си и остана пети. Значително по-гладко протичаше деня за Фелипе Маса, но въпреки липсата на видими проблеми бразилецът бе с половин секунда по-бавен от лидера Фернандо Алонсо и остана на втора стартова решетка с трети резултат.

BMW Sauber отново бе третият по сила отбор, но с представянето си Ник Хайдфелд и Роберт Кубица показаха, че няма да се колебаят, ако им се открие възможност, да атакуват пилотите на Ferrari. Във финалната обиколка на третия тур Ник спря хронометрите на 1:23.174 минути и изпревари Райконен макар и само с девет хилядни. Кубица завърши надпреварата с шести резултат.

Останалите места в челната десетка бяха заети от пилоти на четири различни отбора – Renault, Williams, Toyota и Honda.

Хейки Ковалайнен за пореден път бе на ниво и утре ще стартира от седма позиция. Неговият съотборник Джанкарло Фисикела не намери място в третата квалификационна сесия, тъй като движещият се пред него Барикело излетя от трасето във втория тур и наруши ритъмът му в последната бърза обиколка.

Вече едва ли е изненада мястото на Нико Розберг сред най-бързите пилоти в квалификациите. Младият германец записа осмо време и за пореден път изпревари далеч по-опитния си съотборник Алекс Вурц, който отново зацикли на втория квалификационен тур.

Ярно Трули завърши девети, докато съекипника му в тима на Toyota Ралф Шумахер бе елиминиран още на първата фаза – за пети път през този сезон. Само 63 хилядни деляха двамата в началото на квалификационната борба, но Шумахер остана осемнайсети, а Ярно продължи напред.

Дженсън Бътън оформи челната десетка. Едва за втори път през този сезон пилот на Honda намира място в третия решителен квалификационен тур.

В-спецификацията на болида на Spyker не донесе никакви дивиденти на Сутил и Ямамото. Германския пилот по традиция завърши 21-ви, а неговият колега стана автор на един от малкото инциденти по време на квалификациите. Ямамото изгуби контрол върху задницата на своя автомобил при спирането за първия шикан и се заби в бариерите, разрушавайки напълно предното крило и част от носа на болида. Въпреки че се добра до бокса и механиците ремонтираха предницата на автомобила, той остана последен с огромно изоставане спрямо лидера Алонсо.

Гран при на Италия - стартова решетка

1. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes
2. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes
3. Ф. Маса Ferrari
4. Н. Хайдфелд  BMW-Sauber
5. К. Райконен Ferrari
6. Р. Кубица BMW-Sauber
7. Х. Ковалайнен Renault
8. Н. Розберг Williams-Toyota
9. Я. Трули Toyota
10. Дж. Бътън Honda

11. М. Уебър Red Bull-Renault
12. Р. Барикело Honda
13. А. Вурц Williams-Toyota
14. А. Дейвидсън Super Aguri-Honda
15. Дж. Фисикела Renault
16. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari

17. Т. Сато Super Aguri-Honda
18. Р. Шумахер Toyota
19. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari
20. Д. Култард Red Bull-Renault
21. А. Сутил Spyker-Ferrari
22. С. Ямамото Spyker-Ferrari

Коментари
comments powered by Disqus