Германецът се доближи само на две точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън
Лошият старт на световния шампион осигури лесната победа на Нико Розберг в Гран при на Италия. Двамата пилоти на Ferrari Себастиан Фетел и Кими Райконен разчитаха на стратегия с две спирания, което позволи на Хамилтън да ги прескочи заради единствения си стоп и да спаси донякъде надпреварата на „Монца”.
За пореден път стартът се оказа ключовият момент в битката за титлата между Люис Хамилтън и Нико Розберг. Германецът изоставаше драстично след тренировките и в квалификацията, но реагира далеч по-добре от своя съперник при загасването на червените светлини и оглави класирането още преди завой номер едно. Фетел също потегли силно, за да вземе от Хамилтън втората позиция, като британецът пропусна последователно Кими Райконен, Валтери Ботас (Williams) и Даниел Рикардо (Red Bull). И Макс Верстапен също не бе убедителен на старта и се смъкна до дванайсетото място.
Първата жертва на Хамилтън бе Рикардо, който остана зад автомобила на Mercedes в четвъртата обиколка. Двигателят на германците обаче затрудни максимално световния шампион в спора с Ботас. Едва в десетия тур Хамилтън мина пред него на старт-финалната права, а междувременно Розберг бе натрупал достатъчна преднина, за да не се притеснява за първото си място.
Стратегия на Mercedes с меките гуми за първия стинт допълнително улесни Розберг, който направи единствения си стоп в 23-ата обиколка, за да смачка окончателно конкуренцията от Ferrari. На финала германецът завърши с петнайсет секунди аванс спрямо съотборника си Хамилтън, който също мина само веднъж през пита, за да изпревари Фетел и Райконен.
Максимално дългият втори стинт позволи на Рикардо да се върне на трасето за финалните обиколки със супер меките гуми и въпреки че първоначално се движеше зад Ботас, го изпревари на завой номер едно в спора за петата позиция.
Макс Верстапен прогресира до седмото място и остави зад гърба си Серхио Перес (Force India), а Фелипе Маса (Williams) завърши последната си Гран при на Италия девети. Нико Хюлкенберг (Force India) допълни челната десетка, а въпреки че записа най-бързата обиколка, Фернандо Алонсо (McLaren) остана едва четиринайсети. Главната причина за това бе проблемът със светлината индикация в бокса на McLaren при първите спирания. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Гран при на Италия бе последното състезание за сезона на територията на Европа. След две седмици керванът ще акостира на „Марина Бей” за Гран при на Сингапур.