Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Канада: Хамилтън спечели със стратегия и отлична скорост

10.06.2012 23:10
Туит

Пилотът на McLaren Люис Хамилтън спечели драматичната Гран при на Канада и стана седмият различен победител от началото на сезона във Формула 1.

Износването на гумите беше ключово за успеха, а англичанинът и неговият екип разгадаха времето за тяхната смяна по най-добрия начин. Хамилтън заложи на две спирания в бокса и в заключителните обиколки надхитри досегашните лидери Фернандо Алонсо (Ferrari) и Себастиан Фетел (Red Bull), независимо от грешките на своите механици.

Стратегията на двамата двукратни шампиони се оказа грешна и в края те бяха изпреварени дори от Ромен Грожан (Lotus) и Серхио Перес (Sauber), които изненадващо заеха останалите две свободни места на подиума. Екипът на Red Bull в движение промениха тактиката на Фетел и в последната обиколка той мина пред Алонсо, за да завърши четвърти.

Как започна всичко

Началото съвсем не предвещаваше толкова оспорван и атрактивен финал. Световният шампион потегли от полпозишън, следван от Хамилтън и Алонсо, а до първите спирания в бокса не последваха промени в челото.

Фетел първи постави меките гуми в шестнайсетата обиколка, а пилотът на McLaren го направи тур по-късно и въпреки забавянето в пита, успя да изпревари германеца. Алонсо последен от водещото трио посети механиците си и на свой ред излезе начело, непосредствено пред Хамилтън. Още до края на обиколката обаче британецът се възползва от помощта на своя DRS и с лекота отново оглави колоната.

Кой кого надхитри?

Световният шампион за 2008 г. започна постепенно да се откъсва напред с чисто темпо и предвид очакваната идентична стратегия с две спирания за лидерите надпреварата изглеждаше предрешена. Хамилтън направи втората смяна на гуми 20 обиколки преди края, но преките му конкуренти опитаха да му се противопоставят и да завършат с наличния комплект меки смеси.

Англичанинът отново беше забавен в бокса от поредната грешка на своите механици и се върна на пистата са пасив от единайсет секунди зад водача Алонсо и осем спрямо Фетел. Свежите гуми обаче му дадоха достатъчно предимство, за да заличи набързо разликата.

В следващите тринайсет обиколки той настигна и изпревари последователно двукратните шампиони. До края Хамилтън нямаше проблеми и превърна в победа голямото си израстване спрямо миналия сезон, а първият му успех за 2012 г. го изкачи на върха във временното класиране.

Голямата лотария

Зад англичанина темпото на Алонсо и Фетел започна драстично да спада и двамата трябваше да се борят за местата си на подиума с Ромен Грожан и Серхио Перес, излезли напред само с едно много късно спиране в бокса. Шест обиколки преди края от Red Bull извикаха световния шампион за нови гуми в отчаян опит да вземат няколко точки повече.

Грожан и Перес вече дишаха във врата на Алонсо и безпроблемно успяха да го изпреварят във финалните обиколки. Французинът и мексиканецът заслужено се качиха на подиума за втори път от началото на сезона, докато мъките за пилота на Ferrari не свършваха. Бързият стоп на Фетел даде резултат и няколко завоя преди финала той настигна Алонсо и мина пред него, за да заеме крайната четвърта позиция.

В зоната на точките

Направилите по две смени на гуми Нико Розберг (Mercedes) и Марк Уебър (Red Bull) завършиха съответно шести и седми, следвани от Кими Райконен (Lotus) и Камуи Кобаяши (Sauber). Другият пилот на Ferrari Фелипе Маса допълни първата десетка. В началните обиколки бразилецът се движеше пети, но завъртане в шестия тур го смъкна на дванайсето място.

Вторите пилоти на McLaren и Mercedes Дженсън Бътън и Михаел Шумахер записаха поредното си разочароващо състезание. Англичанинът посети цели три пъти своите механици и беше затворен с обиколка на шестнайсето място. Седемкратният световен шампион дори не финишира, след като горният елемент от системата DRS на задното му крило блокира в отворено положение.

Следващият старт във Формула 1 ще ни пренесе във Валенсия след две седмици.

Коментари
comments powered by Disqus