Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Канада: Оптимизъм в Red Bull Racing

05.06.2007 14:06
Туит

След разочарованието, което донесе Гран при на Монако за Уебър и Култард, Red Bull потегля към Монреал с вярата, че ще прибави нови точки към четирите, спечелени от Дейвид в Барселона.

„Подготовката ни беше ръководена от факта, че пистата в Канада има най-големи изисквания относно спирачната система”, коментира Ейдриън Нюи. „Подобно на повечето отбори във Формула 1 обърнахме специално внимание върху отворите за охлаждане на спирачките, както и върху по-малкото задното крило, което ще трябва да гарантира по-ниските нива на аеродинамично прилепяне. Трябваше да направим някои корекции и с оглед на новия тест за огъване, който ФИА наложи след дебатите относно подвижността на задното крило.

През последните два дена на пистата „Пол Рикар”, където тествахме преди Гран при на Монако, използвахме конфигурацията, на която ще разчитаме за старта в Монреал. Задното крило представляваше преоразмерена версия на това, което интегрирахме върху RB3 за надпреварата в Княжеството. Практически в Канада ще използваме за първи път този специфичен елемент във версия, която гарантира по-ниски нива на аеродинамично прилепяне. Същевременно работихме сериозно върху проблемите с надеждността на електрическите и хидравлични системи на скоростната кутия. Мисля си, че осъществихме значителен прогрес. Дейвид ще стартира надпреварата с нов двигател, докато Марк ще използва мотора, с който се състезава в Монако.”

Нюи се връща назад във времето, когато през 1991 Найджъл Менсъл с Williams Renault го лиши от заслужена първа победа. Поздравявайки феновете в последната си обиколка, Менсъл не обърна внимание на критично ниските обороти, загаси своя двигател и и позволи на Нелсън Пикет с Benetton да спечели.

„През 1991 година, именно в Канада, трябваше да отпразнувам първата си победа като инженер. Найджъл Менсъл наистина имаше сериозна преднина в челото”, си припомня Нюи. „Беше ми изключително трудно да приема това, което се случи, тъй като вярвах, че най-накрая, след годините, прекарани в Leyton House и Williams, ще достигна до победата. В края на състезанието обаче, на няколкостотин метра от финала, всичко се обърка. Разочарованието беше огромно.”

Фабрис Лом, главен инженер, поддръжка двигатели в екипа на Red Bull Racing

Фабрис, Red Bull Racing се представи на ниво в Монако, но пилотите на отбора не успяха да спечелят точки. Как видя състезанието?

„На теория качествата на RB3 не съответстваха на специфичните изисквания, характерни за Гран при на Монако, но болидите ни бяха конкурентоспособни още от самото начало на уикенда. И двамата ни пилоти намериха място в последната квалификационна сесия, но за съжаление Култард получи наказание, което го остави на 13-а позиция. По време на самото състезание поддържахме добро темпо, но Уебър отпадна, а Дейвид ностана извън зоната на точките. Реално погледнато това беше поредната пропусната възможност. Можехме единствено да се наслаждаваме на състезанието, но да се приберем у дома с нулев точков актив. Наистина не беше приятно, но след финала на надпреварата се фокусирахме изцяло върху предстоящия старт в Канада, където вярваме, че нещата се променят.

Канада е коренно различно състезание спрямо това в Монте Карло. Какви са изискванията по отношение на двигателя?

„В Монако понякога просто можеш да забравиш за двигателя, тъй-като той трябва съвсем дискретно да изпълнява задълженията си и да позволи на шасито, а и на пилота, да демонстрират своите качества. В Канада ситуацията е напълно различна. Основната роля е именно на мотора. Разликата е огромна, особено с оглед на новите правила. Предизвикателството за екипа, отговорен за двигателите, е голямо, но и твърде интересно.”

Какви са силните страни на RS27 за старта в Канада?

"V-образният осемцилиндров двигател на Renault е достатъчно здрав, за да не се притесняваме относно надеждността. Допълнителен плюс, особено за такъв тип писта, е разходът на гориво. Вярваме, че имаме предимство и в тази насока. В последните няколко старта пакетът на Red Bull Racing показа, че има потенциал: по-време на състезанието в Барселона и на квалификациите в Монако. Предизвикателството обаче е да разгърнем този потенциал и да се представим на ниво в Канада. Видяхме, че можем да се борим за място в третата квалификационна сесия, а сега трябва да покажем, че заслужаваме челни позиции и на финала."

по материали на Red Bull Racing

Коментари
comments powered by Disqus