Даниел Рикардо (Red Bull) спечели уникалната Гран при на Канада и първата си победа във Формула 1. Нико Розберг (Mercedes) увеличи преднината си в шампионата на 22 точки, след като съотборникът му Люис Хамилтън отпадна.
Успехът на Рикардо е първи за екипа на Red Bull този сезон и първи за Renault с новия 1,6-литров двигател. Серията на Mercedes от шест победи приключи заради технически проблеми с хибридната система и на двата автомобила на германците.
Гран при на Канада се превърна в истински трилър, а нищо не подсказваше това в началото. Въпреки че Хамилтън потегли по-добре, Нико Розберг запази първата си позиция след отварящите два завоя. Както винаги двамата пилоти на Mercedes се откъснаха от конкурентите си и бързо натрупаха достатъчна преднина, за да спорят помежду си необезпокоявани в челото.
При първите спирания Розберг остана начело, но при вторите боксове Хамилтън го изпревари, тъй като механиците му се забавиха при смяната на предна лява гума. Това обаче далеч не беше единственият проблем за лидера в шампионата. Повреда в хибридната система забави темпото на Розберг, а по ирония на съдбата и Хамилтън имаше аналогичен проблем. Въпреки това двамата продължиха да спорят здраво на пистата или поне до 46-ата обиколка.
Повредата в ERS се отрази върху работата на спирачките на Хамилтън и той пое безславно към боксовете с блокирана предна гума. Това сложи точка на участието на британеца и предостави отлична възможност на Розберг да спечели 25 безответни точки. Особено след като Серхио Перес (Force India), който излезе на втора позиция благодарение на перфектната стратегия с едно късно спиране, не можеше да използва своя DRS за атака.
Зад пилота на Force India на трета и четвърта позиция се движеха съотборниците в Red Bull Даниел Рикардо и Себастиан Фетел. Австралиецът бе видимо по-бърз от Перес, който имаше проблеми и със спирачките, но трябваше да чака до 66-ата обиколка да го изпревари. Две обиколки по-късно бе решена и цялата надпревара. Рикардо се възползва от факта, че Розберг не разполагаше с цялата мощност на своя двигател, и го атакува за да оглави класирането.
Розберг нямаше отговор на атаката на Рикардо и въпреки това може да е доволен от втората позиция. Тя го утвърди в челото на шампионата и му гарантира 26 точки аванс спрямо Хамилтън в шампионата. Зад него обаче вреше и кипеше.
Перес имаше огромни проблеми при спирането, от което Фетел се възползва прекрасно обиколка преди края, за да се качи на подиума. Маса също реши да атакува мексиканеца, но се заби в него на първи завой. За щастие тежкият инцидент нямаше фатални последици и за двамата. Имаше обаче прекрасен ефект върху класирането на Дженсън Бътън (McLaren), който изненадващо се озова на четвърта позиция.
Зад Бътън завърши петият Нико Хюлкенберг, който също като съотборника си Серхио Перес заложи на стратегия с едно спиране, но при обратен ред на използването на гумите. Фернандо Алонсо (Ferrari) остана шести, а челната десетка допълниха Валтери Ботас (Williams), Жан-Ерик Верн (Toro Rosso), Кевин Магнусен (McLaren) и Кими Райконен (Ferrari), който се завъртя на десети завой веднага след второто си влизане в бокса.
Въпреки че не завършиха надпреварата, Перес и Маса присъстват на единайсета и дванайсета позиция в крайното класиране. Адриан Сутил (Sauber) стигна до финала, но остана зад тях. Всички други състезатели попаднаха в графата отпаднали заради технически проблеми или пилотски грешки. Особено нелепа бе тази на Макс Чилтън, който още при отварящата обиколка изтърва задната ос на своя автомобил в трети завой и помете успоредно с това съотборника си в екипа на Marussia Жул Бианки. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг за сезон 2014 във Формула 1 е след две седмици в Австрия.