Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Канада: Шест бокса и победа за Бътън

13.06.2011 00:06 1
1
2571889083
Туит

Дженсън Бътън (McLaren) спечели лудата Гран при на Канада, въпреки че неговият съотборник Люис Хамилтън го удари в осмата обиколка и той бе принуден да направи цели шест спирания в бокса. Надпреварата продължи повече от четири часа заради пороя на старта, но предложи най-неочакваните обрати от началото на сезона досега.

Англичанинът стигна до драматичния успех в последната обиколка, когато лидерът през цялото състезание Себастиан Фетел (Red Bull) изпусна един от завоите. Успехът на Бътън не е напълно сигурен, защото след финала стюардите ще разследват два инцидента с негово участие.

В тях той изкара двама от преките си конкуренти - първо своя съотборник Люис Хамилтън, а след това и пилота на Ferrari Фернандо Алонсо. В един момент носителят на титлата за 2009 г. се движеше едва 21-и, но след прекратяването на състезанието и безбройните появи на автомобила за сигурност получи възможност да атакува лидерите само пет тура преди финала.

Тогава той с лекота изпревари намиращите се пред него Михаел Шумахер и Марк Уебър и бързо притисна безапелационния до момента Фетел. Лидерът от началото на надпреварата изпусна болида си в един от завоите на втория сектор на последната обиколка и така сдаде победата си в тежката и на моменти изглеждаща безкрайна битка в Гран при на Канада.

Уебър качи втория Red Bull на последното свободно място на подиума за сметка на Шумахер, за който първото класиране в тройката след завръщането му във Формула 1 се оказа химера три обиколки преди финала.

Петата позиция зае пилотът на Renault Виталий Петров, а шестата беше решена с няколко сантиметра в полза на Фелипе Маса пред Камуи Кобаяши. Зоната на точките допълниха Хайме Алгерсуари, Рубенс Барикело и Себастиен Буеми.

Да ти върви по вода

Заради силния дъжд състезанието започна зад автомобил за сигурност, който до финала се появи още цели пет пъти за четири часа. След пет обиколки зад него потеглилият от полпозишън Фетел неутрализира атаката на Фернандо Алонсо и започна да се откъсва напред.

В този момент Люис Хамилтън продължи серията си от инциденти в Гран при на Монако и още в първия завой завъртя Уебър, за което не беше наказан. Англичанинът се смъкна с няколко позиции и още на обратния завой се допря с Шумахер и остана зад Бътън.

В седмия тур Хамилтън атакува своя съотборник на старт-финалната права, но намиращият се отпред пилот му затвори вратата и той повреди задното си ляво окачване от удара в стената. Носителят на титлата за 2008 г. не успя да завърши обиколката и това предизвика първата поява на автомобила за сигурност, докато след спирането си в бокса Бътън се върна 12-и с гуми интермедия.

Състезанието беше подновено в 12-ия тур, а пилотът на McLaren - наказан с ново минаване през питлейна заради превишена скорост, което го върна 14-и на пистата.

Голямото чакане

В този момент над “Жил Вилньов” заваля още по-силно и автомобилът за сигурност отново излезе на пистата. Повечето състезатели в челото се възползваха и минаха през бокса за нови гуми за екстремно мокър асфалт. Фетел отново водеше, но този път пред избегналия стопа Камуи Кобаяши със Sauber и Маса, докато Алонсо потъна в класирането заради оказалата се безсмислена смяна за интермедии обиколка по-рано.

Пилотите сигнализираха на своите екипи, че е невъзможно да карат в условията на трасето, дори и зад автомобила на Берн Майлендер. Това доведе до развяването на червения флаг в 25-ата обиколка и прекъсването на състезанието.

Информациите за подновяването се променяха през няколко минути, но в крайна сметка изчакването на дъжда отне цели два изнервящи часа. Надпреварата отново беше подновена зад автомобила за сигурност и всички пилоти вече разчитаха на нови мокри гуми.

След деветата си обиколка Майлендер се прибра в бокса и Фетел запази водачеството си пред Кобаяши и Маса, а още в следващата повечето пилоти побързаха да поставят интермедии.

Световният шампион се забави с това решение и записа най-бърза обиколка, а зад него Бътън участва във втория си инцидент за деня. Англичанинът беше изпреварен от Алонсо на спирането за трети завой, но двамата се допряха при влизането в него. Пилотът на McLaren се размина със спукана гума, докато двукратният световен шампион остана на кантар върху бордюра и трябваше да се оттегли. Половината от болида му бе на пистата и автомобилът за сигурност за пореден път поведе колоната.

След новия рестарт Фетел пак дръпна напред, докато Кобаяши задържаше останалите зад себе си. На пистата бързо се оформи суха състезателна линия и използването на подвижното задно крило беше разрешено, с което екшънът се пренесе на ново ниво.

Световният шампион продължаваше да води уверено, докато Кобаяши и Маса поведоха тежка битка за втората позиция. Шумахер умело се възползва от нея и за първи път след завръщането си във Формула 1 се оказа преследвач на лидера в състезанието.

Фетел последен в челото премина на сликове и запази първото място, но автомобилът за сигурност изглежда беше абониран за пистата и се появи отново. Причината беше ударът на Ник Хайдфелд в Кобаяши, който изненадващо намали във върха на един от завоите. Пилотът на Renault разби носа си в японеца и преди да отпадне остави множество едри отломки по пистата.

Драмата

До финала оставаха едва девет обиколки, но точно заради тях си струваше цялото чакане и донесоха звездния час на Бътън. Фетел отново започна да дърпа напред спрямо Шумахер, Уебър и излезлия четвърти след цялата суматоха британец.

Бътън дебнеше лукаво битката между Уебър и забавящия ги пилот на Mercedes. Германецът навярно се виждаше на подиума, но беше най-бавният от триото и логично ситуацията за него много бързо се промени.

Австралиецът успя да вземе втората позиция, но не и да спре за шикана и спортсменски я върна на Шумахер. Той направи същия пропуск в следващия тур, но този път това му струваше изпреварване от Бътън, с който се размина на косъм от катастрофа.

Пилотът на McLaren веднага изпревари седемкратния световен шампион и се впусна в яростно преследване на Фетел за оставащите три обиколки. Бътън беше по-бързият от двамата и до началото на последния тур изглежда нямаше как да осъществи атака. Но тогава Фетел допусна глупава грешка в най-важния и единствен момент, в който беше поставен под напреждение за цялото състезанието. Той изпусна един от последните завои, болидът му занесе и Бътън триумфално премина като победител в драматичната Гран при на Канада.

Това е първата победа за шампиона от 2009 г. и втората за McLaren през този сезон. С успеха Бътън се изкачи на второ място във временното класиране при пилотите със 101 точки и цели 60 пасив зад лидера Фетел. Уебър е трети с 94 т., пред Хамилтън с 85.

При конструкторите Red Bull е уверено начело с 255 т., докато McLaren е необезпокояван на втора позиция със 186.

Коментари

Hansen
Добре, че след глупостите в началото, поправи донякъде грешката си и донесе победа за Макларън :о))) Друг въпрос е, че Ред Бул и Фетел са си опекли засега работата и нищо не им пречи, ако продължат да печелят квалификациите, да задържат по досегашната рецепта и преднината в шампионата. Крайно време е от МакЛарън да се стреснат малко по време на тези квалификации.

comments powered by Disqus