Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Китай: Алонсо върна Ferrari на върха

14.04.2013 12:01
Туит

Фернандо Алонсо (Ferrari) спечели Гран при на Китай и първата си победа за сезона. Челната тройка допълниха Кими Райконен (Lotus) и Люис Хамилтън (McLaren), а трикратният световен шампион Себастиан Фетел (Red Bull) остана на четвърта позиция.

Още по време на квалификацията стана ясно, че гумите ще бъдат решаващият фактор Китай и надпреварата на пистата в "Шанхай" го потвърди по възможно най-категоричния начин. Стратегията също бе от значение, като екипът на Ferrari разчете по най-добрия начин успешният подход към днешните 56 обиколки. Благодарение на отличния си старт и прецизната стратегия с три спирания, последното от които за меките гуми, Фернандо Алонсо спечели третия кръг за сезона и се реваншира за отпадането в Малайзия преди три седмици.

Кими Райконен също имаше добри шансове за първото място, ако се съди по скоростта, която показа в Китай. Слабият старт на финландеца и контактът със Серхио Перес в 16-ата обиколка обаче го лишиха от възможността да се бори за победата и той остана на втора позиция с пасив от над десет секунди спрямо Алонсо. Стартиралият от полпозишън Люис Хамилтън пък трябваше да защитава на финала третото място от Себастиан Фетел, след като още в петата обиколка бе изпреварен последователно от Алонсо и Маса на старт-финалната права и моментално се отправи към бокса заради лошото състояние на своите меки гуми.

Стратегията на Фетел, който не записа бърза обиколка във финалния етап от квалификацията, се оказа достатъчна единствено за четвъртото място, въпреки че в края световният шампион бе много бърз с меките гуми и бе само на крачка да изпревари Хамилтън. Неговият съотборник в екипа на Red Bull Марк Уебър пък отпадна в 18-ата обиколка, след като остана без задна дясна гума. Преди това австралиецът имаше контакт с Жан Ерик Верн и трябваше да влиза в бокса по-рано от предвиденото. Нико Розберг (Mercedes) също не стигна до финала заради повреда в окачването.

Дженсън Бътън (McLaren) спря само два пъти в бокса и прогресира до петата позиция, а Фелипе Маса (Ferrari) завърши шести. Бразилецът започна отлично и дори притискаше Алонсо в началото, но екипът на Ferrari го остави с една обиколка повече от испанеца на пистата при първите стинтове и това в крайна сметка провали неговото състезание. Челната десетка допълниха още Даниел Рикардо (Toro Rosso), който спечели първите си точки за сезон 2013, Пол ди Реста (Force India), Ромен Грожан (Lotus) и Нико Хюлкенберг (Sauber).

Резултатите от Гран при на Китай не са окончателни, тъй като стюардите обявиха, че ще разследват голяма част от състезателите, включително Райконен, Фетел и Бътън, заради използване на DRS при жълти флагове на пистата.  

Коментари
comments powered by Disqus