Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Китай: Бътън зададе темпото

16.04.2010 06:14
Туит

Дженсън Бътън (McLaren) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Китай, а Нико Розберг (Mercedes GP) завърши на седем стотни зад него. Фернандо Алонсо (Ferrari) загуби втори двигател в рамките на два състезателни уикенда.

Предположенията, че McLaren ще има предимство на пистата „Шанхай” заради дългите прави, изглеждат напълно основателни, след като екипът на Мартин Уитмарш доминира в първата тренировка за Гран при на Китай. Дженсън Бътън и Люис Хамилтън се движеха стабилно начело половин час преди края на сесията и по всичко личеше, че ще завършат на първите две места, но 18 минути преди финала на тренировката Нико Розберг спря хронометрите на 1:36.748 минути и мина помежду им. С последния си бърз тур Михаел Шумахер (Mercedes GP) намери място в първата четворка, която бе окупирана от пилоти, чийто двигатели са на Mercedes-Benz.

За ирония на съдбата най-добре класиралият се състезател с мотор на Ferrari бе десетият Фелипе Маса. Но едва ли слабият резултат на бразилеца притеснява особено шефа на двигателите в Скудерията Лука Марморини и целия екип от Маранело. Причината за това е, че Фернандо Алонсо загуби втори двигател в рамките само на два състезателни уикенда. За свободните тренировки в Китай Ferrari реши да използва моторите от Бахрейн, които смени след квалификациите от съображения за сигурност. Половин час преди края на сесията в Китай обаче от болида на Алонсо започна да излиза гъст сив дим, който предизвести поредния проблем за италианците в областта на силовия тракт. В резултат двукратният световен шампион остана в дъното на колоната, тъй като не можа да запише дори и една бърза обиколка.

Renault окупира втората четворка със своите двигатели. Себастиан Фетел (Red Bull) завърши пети, двамата заводски пилоти на французите Роберт Кубица и Витали Петров – съответно шести и седми, а Марк Уебър (Red Bull) остана на осма позиция. Force India отново показа зъби и изведе Адриан Сутил на девето място. Негов партньор за сутрешната сесия бе тестовият пилот на индийците Пол ди Реста, който отбеляза 24-ата си годишнина с петнайсети резултат.

Първата свободна тренировка на „Шанхай” ще се запомни и с инцидента на Себастиен Буеми (Toro Rosso). Швейцарецът прекара голяма част от сесията в бокса на своя тим заради повреда в хидравликата, но се появи на пистата двайсетина минути преди края й. Малко по-късно обаче, при спирането за завоя в края на обратната права, предното окачване на неговия автомобил буквално се разхвърча на парчета и двете колела се откъснаха. За щастие последвалата катастрофа не бе тежка заради широката зона за сигурност, но сесията бе прекратена за десет минути. След подновяването й Toro Rosso остави Хайме Алгерсуари в бокса от съображения за сигурност. Едва след като разгледа обстойно инцидента с Буеми, екипът на Франц Тос ще поднови подготовката си за предстоящия старт. Със сигурност обаче и ФИА ще поиска разяснение за случилото се.

Втората свободна тренировка за Гран при на Китай стартира в 10:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus