Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Китай: Интригата остава

07.10.2007 11:10
Туит

Само един старт остава до края на сезона във Формула 1, но битката за титлата все още не е решена. Алонсо скъси аванса на Хамилтън в челото на четири точки, след като завърши втори в старта за Голямата награда на Китай, а младият англичанин отпадна. Пета победа с екипа на Ferrari записа Райконен.

Хамилтън спечели по блестящ начин квалификациите за Гран при на Китай и провокира множество прогнози, че изходът от шампионата ще бъде решен в предпоследния старт за сезона. По всичко личеше, че тези предвиждания ще се окажат верни, тъй като Люис поведе колоната на старта в Шанхай и натрупа близо осем секунди аванс спрямо втория Райконен преди първите влизания в бокса. Тактическа грешка на McLaren обаче извади новака от битката за титлата в 30-ата обиколка.

Дъждът беляза началото на надпреварата. Хамилтън с лекота оглави класирането, тъй като количеството гориво в неговия болид бе значително по-малко от това на съперниците му за победата. Поради тази причина Люис бе и първият от пилотите в челото, спрели в бокса за презареждане. В 15-ата обиколка той посети пита, но не смени своите гуми. Въпреки че вторият Кими остана на пистата с четири завъртания повече, Хамилтън запази лидерската си позиция. След като надпреварата бе преполовена обаче, темпото на новака започна сериозно да спада. Екипът на McLaren разчиташе, че дъждът отново ще намокри вече изсъхналата писта и остави твърде дълго своя пилот на трасето с “интермедиа” опцията на Bridgestone Potenza. Гумите на Люис бяха сериозно износени и той с мъка удържаше своя болид. Логично Кими стопи набързо аванса му и в 28-ата обиколка, след излизането от завой номер девет, го изпревари. Броени секунди по-късно камерите бяха насочени към задна дясна гума на Хамилтън, чийто повърхностен слой бе тотално разрушен. Новакът се отправи към бокса, но в завоя преди излизането на питлейна изгуби контрол върху задната ос и се озова в чакъла. Въпреки неистовите опити на маршалите да избутат колата на McLaren отново върху асфалта, Люис отпадна от надпреварата и остави развръзката за финалния старт в Бразилия след две седмици.

Междувременно Кими Райконен се откъсна напред, а Фернандо Алонсо изпревари Фелипе Маса, за да излезе на втора позиция. Трасето постепенно изсъхна и всички пилоти замениха “интермедиа” опцията на Bridgestone Potenza с класическите “хард” или “медиум” варианти. Един от малкото състезатели, които рискуваха с по-ранно влизане в бокса и гуми за суха писта, бе Роберт Кубица. Благодарение на дългата първа серия обиколки и стратегия с един пит полякът за момент се озова в челото на колоната. Технически проблем в болида на BMW Sauber обаче сложи край на амбициите му за дебютна победа.

След този момент интригата за първото място напълно изчезна. Райконен редеше до финала една след друга най-бързите обиколки, а Алонсо заложи на сигурно, за да спечели осемте точки. Трети завърши Фелипе Маса, който единствен от четиримата пилоти на Ferrari и McLaren няма никакви шансове за титлата. Преди финална в Бразилия Хамилтън е начело със 107 точки, с четири по-малко е Фернандо Алонсо, а Кими Райконен изостава на седем.

Истинския фурор обаче днес сътвори Toro Rosso. С много прецизна стратегия и известна доза късмет с оглед на атмосферните условия Себастиан Фетел прогресира от седемнайсета до четвърта позиция. Младокът бе перфекетн и със спечелените шест точки компенсира нелепата грешка, която допусна само седмица по-рано на “Фуджи”. На шесто място остана вторият пилот на “Италианския бик” Виантнонио Лиуци, който удържа на атаките на Хайдфелд във финалния етап от надпреварата. Със спечелените осем точки Toro Rosso се изстреля на седмо място в класирането при конструкторите, изпреварвайки фирмения тим на Honda, Super Aguri и Spyker.

Добри думи заслужава и Дженсън Бътън, който завърши пети. Англичанинът доказа, че няма равен на дъжд и въпреки неоспоримо лошите качества на болида на Honda се пребори за трите точки. Благодарение на Бътън японският тим прескочи своя по-малък брат Super Aguri в класирането при конструкторите. Място в челната осмица намериха също Ник Хайдфелд с BMW Sauber и пилотът на Red Bull Дейвид Култард.

Последният 17-и кръг във Формула 1, когато ще бъде решен спора за титлата при пилотите, е само след две седмици в Бразилия.

Гран при на Китай – класиране

1. К. Райконен Ferrari 1:37:58.395
2. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 9.8
3. Ф. Маса Ferrari + 12.8
4. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari + 53.5
5. Дж. Бътън Honda + 68.6
6. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari + 73.6
7. Н. Хайдфелд BMW Sauber + 74.2
8. Д. Култард Red Bull-Renault + 80.7
9. Х. Ковалайнен Renault + 81.1
10. М. Уебър Red Bull-Renault + 84.6
11. Дж. Фисикела Renault + 86.6
12. А. Вурц Williams-Toyota + 1 об.
13. Я. Трули Toyota + 1 об.
14. Т. Сато Super Aguri-Honda + 1 об.
15. Р. Барикело Honda + 1 об.
16. Н. Розберг Williams-Toyota + 2 об.
17. С. Ямамото Spyker-Ferrari + 3 об.

Отпаднали

Р. Кубица BMW Sauber 34 об.
Л. Хамилтън McLaren-Mercedes 31 об.
Р. Шумахер Toyota 26 об.
А. Сутил Spyker-Ferrari 25 об.
А. Дейвидсън Super Aguri-Honda 12 об.

Най-бърза обиколка

Ф. Маса Ferrari 1:37.454

Класиране при пилотите

1. Л. Хамилтън 107
2. Ф. Алонсо 103
3. К. Райконен 100
4. Ф. Маса 86
5. Н. Хайдфелд 58
6. Р. Кубица 35
7. Х. Ковалайнен 30
8. Дж. Фисикела 21
9. Н. Розберг 15
10. Д. Култард 14
11. А. Вурц 13
12. М. Уебър 10
13. Я. Трули 7
14. С. Фетел 6
15. Дж. Бътън 6
16. Р. Шумахер 5
17. Т. Сато 4
18. В. Лиуци 3
19. А. Сутил 1

Класиране при конструкторите

1. Ferrari 186
2. BMW-Sauber 94
3. Renault 51
4. Williams-Toyota 28
5. Red Bull-Renault 24
6. Toyota 12
7. Тoro Rosso-Ferrari 8
8. Honda 6
9. Super Aguri-Honda 4
10. Spyker-Ferrari 1

Коментари
comments powered by Disqus