Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Китай: Нико е първи, Люис - последен

16.04.2016 11:21
Туит
Гран при на Китай: Нико е първи, Люис - последен

Розберг ще стартира от първа позиция Гран при на Китай, а Люис Хамилтън от – последна.

Големите надежди на Ferrari в квалификацията, която се върна към предишния си формат, угаснаха в края на Q3, след като Кими Райконен и Себастиан Фетел бяха далеч не само от темпото на Нико Розберг (Mercedes), но и от втория Даниел Рикардо (Red Bull). Различните стратегии на водещите пилоти предвещават страхотна битка в неделя.

По време на свободните тренировки Ferrari имаше категорично предимство със супер меките гуми. Последната обиколка на Розберг обаче бе зашеметяваща. Лидерът в шампионата спря хронометрите 1:35.402 и не остави никакъв шанс на преследвачите си. 

Розберг бе убедителен в квалификацията, но едва ли ще бъде убедителен на старта утре. Германецът записа най-бързата си обиколка в Q2 с меките гуми, докато двамата пилоти на Ferrari – със супер меките. При това положение е много вероятно Розберг да изгуби старта, но чисто стратегически е в по-добра позиция, тъй като меките сликове дават възможност за много по-дълъг първи стинт, което би трябвало да е предимство, при положение че на пистата не излезе автомобил за сигурност в неподходящия момент.

И Райконен, и Фетел бяха по-убедителни от пилотите на Mercedes със супер меките гуми по време на свободните тренировки и в началото на квалификацията. В Q3 обаче темпото не бе на лице, като вероятната причина за това е по-ниската температура на пистата. Дори Даниел Рикардо завърши пред тях, което е най-доброто постижение за Red Bull от началото на сезона. Райконен остана трети, макар и само на шест стотни зад Рикардо, а грешка на обратния завой преди финала прати Фетел на четвърта позиция.

Най-голямата изненада в квалификацията за Гран при на Китай обаче бе отпадането на Люис Хамилтън (Mercedes) още след Q1. Дори и да беше спечелил първото място, британецът щеше да потегли шести заради наказанието, провокирано от смяната на скоростната кутия. Но дори и това се оказа непостижима цел за световния шампион. Проблем с хибридната система остави Хамилтън без време в Q1 и го запрати на последна позиция на стартовата решетка.

Другият пилот, който не записа резултат, бе Паскал Верлайн (Manor). Шампионът в DTM изгуби контрол над своя автомобил заради локвата на старт-финалната права и се заби в предпазните заграждения още в началото на първата сесия. Инцидентът с Верлайн извади на пистата червения флаг, който отново бе развят малко по-късно. Този път причината бе Нико Хюлкенберг (Force India), чиято предна лява гума излетя в края на Q2.

Именно заради Хълк Фелипе Маса не прескочи Q2 и остави съотборника си в екипа на Williams Валтери Ботас сам във финалната фаза. Силите на финландеца стигнаха до петата позиция, а на десета от него завърши Даниил Квят (Red Bull). За първи път от началото на сезона Force India вкара и двата си автомобила в последната фаза на квалификацията, след като Серхио Перес се пребори за седмото място. 

И отборът на Toro Rosso може да е изключително доволен от представянето си, тъй като Карлос Сайнц и Макс Верстапен ще потеглят утре от осма и девета позиция. Пълните резултати може да видите тук.

Стартът за Голямата награда на Китай е в неделя от 09:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus