Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Китай: Нова крачка към върха

06.10.2007 10:10
Туит

Люис Хамилтън ще стартира от първа позиция надпреварата за Голямата награда на Китай. Втори и трети останаха съответно Кими Райконен и Фелипе Маса. Световният шампион Фернандо Алонсо бе с близо седем десети по-бавен от съотборника си и утре ще потегли четвърти.

Началото на състезателния уикенд в Китай изненада Хамилтън. Младокът бе под угрозата да бъде наказан, след като стюардите разглеждаха обстойно поведението му от Гран при на Япония, когато следваше колата за сигурност и поддържаше твърде неравномерно темпо, станало причина за катастрофата между Фетел и Уебър. Санкция не последва, което остави Люис в битката за челото. Лидерът в шампионата при пилотите за пореден път се справи блестящо и с перфектна последна бърза обиколка (1:35.908) оглави класирането. Това е шести полпозишън за младока, който е само на крачка от първата си шампионска титла и поредния рекорд във Формула 1.

Втори остана Райконен. Финландецът бе най-бърз и в трите свободни тренировки, но технически проблем в последната сесия постави под въпрос успешното му представяне и в квалификациите. Механиците на Ferrari обаче се справиха с трудностите и Кими се включи пълноценно в битката за полпозишън. Той оглави класирането в първия и втория тур, но в последната обиколка на решителния трети изостана със 136 хилядни спрямо лидера Хамилтън. По всяка вероятност обаче Райконен има значително повече количество гориво на борда на своя автомобил, което предвещава сериозна битка за първото място в неделя на пистата “Шанхай”. Съотборникът на Кими Фелипе Маса завърши с трето време.

От втора стартова редица ще потегли и Фернандо Алонсо. Испанецът изостана с цели седем десети от лидера Хамилтън, което предполага стратегия с по-дълга първа серия обиколки за утрешното състезание. Ако иска да остане в битката за шампионската титла, Алонсо трябва да преследва само и единствено победата, което с оглед на мястото му на стартовата решетка изглежда трудно постижимо.

Прекрасно се представи днес екипът на Red Bull. Дейвид Култард маркира най-силен резултат за сезона и утре ще потегли пети. Неговият съотборник Марк Уебър остана седми. Между двамата пилоти на английската версия на “Червения бик” се вмъкна Ралф Шумахер, който участва в предпоследното си състезание с екипа на Toyota.

След твърде проблематичните тренировки в петък Хайдфелд намери сили да се бори за място в челото. Бързият Ник завърши с осмо време, изпреварвайки своя съотборник в екипа на BMW Sauber Роберт Кубица с по-малко от две стотни. В решителния трети квалификационен тур се включи и пилотът на Honda Дженсън Бътън.

Отборите, които традиционно имат представители в Q3 – Renault и Williams, днес бяха далеч от темпото на водещите тимове. Грешка в последния завой остави Хейки Ковалайнен на четиринайсета позиция, а неговият съотборник Джанкарло Фисикела дори не успя да прескочи първия квалификационен тур. Аналогична бе ситуацията и в екипа на Williams - Нико завърши шестнайсети, а Вурц – деветнайсети.

Поредната изненада ни спретна днес тимът на Toro Rosso. И двамата пилоти на отбора бяха на крачка от третата квалификационна сесия, а само седмица по-рано италианската версия на “Червения бик” се поздрави с първото в историята на тима участие в Q3. Витантонио Лиуци утре ще стартира от единайсета позиция, а Фетел – от дванайсета, което с оглед на възможността за свободен избор на състезателна стратегия е предпоставка за второ поредно силно състезание за Франц Тост и компания.

Гран при на Китай – стартова решетка

1. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes
2. К. Райконен Ferrari
3. Ф. Маса Ferrari
4. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes
5. Д. Култард Red Bull-Renault
6. Р. Шумахер Toyota
7. М. Уебър Red Bull-Renault
8. Н. Хайдфелд  BMW-Sauber
9. Р. Кубица BMW-Sauber
10. Дж. Бътън Honda

11. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari
12. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari
13. Я. Трули Toyota
14. Х. Ковалайнен Renault
15. А. Дейвидсън Super Aguri-Honda
16. Н. Розберг Williams-Toyota

17. Р. Барикело Honda
18. Дж. Фисикела Renault
19. А. Вурц Williams-Toyota
20. Т. Сато Super Aguri-Honda
21. А. Сутил Spyker-Ferrari
22. С. Ямамото Spyker-Ferrari

Коментари
comments powered by Disqus