Себастиан Фетел (Red Bull) ще стартира от първа позиция надпреварата за Голямата награда на Китай. Пилотът на Renault Фернандо Алонсо изненадващо се класира втори, а съотборникът на Фетел – Марк Уебър, допълни челната тройка.
По уникален начин се разви квалификацията за китайската Гран при. Преди началото на състезателния уикенд в Шанхай всички сочеха Brawn GP за категоричен фаворит, след като ФИА даде зелена светлина на двойните дифузори, но напук на прогнозите Себастиан Фетел спечели втория си полпозишън в кариерата. До последните секунди на сесията Red Bull имаше двама представители на първа стартова решетка, но с блестяща финална обиколка Фернандо Алонсо изпревари Марк Уебър в битката за второто място. Пилотите на Brawn GP Рубенс Барикело и Дженсън Бътън останаха едва четвърти и пети.
При първите бързи обиколки в третия решителен тур най-добър резултат даде Барикело, но при вторите опити Уебър оглави класирането след оспорвана битка с Дженсън Бътън. Разликата между двамата бе само 27 хилядни. Но изненадващия развой на квалификацията далеч не беше приключил. С последната си бърза обиколка Себастиан Фетел спря хронометрите на 1:36.184 секунди и оглави класирането пред невярващите погледи на Уебър и Бътън.
Докато механиците в бокса на Red Bull празнуваха първия полпозишън за базирания в Милтън Кийнс тим и второто място на Уебър, Фернандо Алонсо поднесе поредния сюрприз и измести австралиеца от челната стартова редица. Въпреки това постижението на Red Bull е повече от впечатляващо, защото и двамата пилоти на отбора пропуснаха голяма част от третата свободна тренировка заради идентични проблеми с полуоската и нещо повече - RB5 не разчита на толкова оспорвания в последния месец двоен дифузор.
Устремът на Brawn GP за трети пореден полпозишън приключи с четвърто и пето място за Барикело и Бътън, но по всяка вероятност и двамата пилоти ще разчитат на по-дълга първа серия обиколки в утрешния старт. Ярно Трули завърши шести, но неговият съотборник в екипа на Toyota Тимо Глок остана едва четиринайсети. Глок обаче ще стартира от деветнайсета позиция, тъй като механиците на японския тим трябваше да сменят неговата скоростна кутия по време на третата тренировка тази сутрин.
Отборът на Williams демнстрира отлично темпо по време на тренировките, но Нико Розберг завърши едва седми. На цели осем десети зад него остана осмият Кими Райконен, а неговият съотборник в екипа на Ferrari Фелипе Маса поднесе поредното разочарование, след като за втори пореден път не участва в Q3. Бразилецът ще стартира от фаталната тринайсета позиция.
Единствената утеха за Скудерията е, че McLaren също изостава драстично спрямо водещите отбори, въпреки че по време на свободните тренировки демонстрира известен напредък. Люис Хамилтън завърши девети, а Ковалайнен – дванайсети. И докато Хейки отпадна за трети пореден път след втория квалификационен тур, дебютантът Себастиан Буеми (Toro Rosso) за първи път намери място сред най-бързите десет.
Огромно разочарование поднесе квалификацията за китайската Гран при на феновете на BMW. Роберт Кубица остана осемнайсети (ще стартира седемнайсети заради наказанието на Глок), а Ник Хайдфелд едва се пребори за единайсетото място на грида, след като в последния миг прескочи първата сесия.
Стартът за Голямата награда на Китай е утре от 10:00 часа българско време.
Кирил
Браво на малкия!