Себастиан Фетел спечели втора победа в кариерата си и първа за екипа на Red Bull под дъжда в Китай. Триумфът на базирания в Милтън Кийнс тим допълни Марк Уебър, който завърши на втора позиция, а лидерът в шампионата Дженсън Бътън (BrawnGP) допълни челната тройка.
В състезание, идентично на италианската Гран при от миналия сезон, Себастиан Фетел доминира тотално над конкуренцията и спечели първата победа в историята на Red Bull. Неговият съотборник Марк Уебър се пребори с Дженсън Бътън за втората позиция, след като автомобилът за сигурност провали стратегията на Brawn GP. За трети пореден старт Ferrari остана извън зоната на точките, докато McLaren демонстрира завиден прогрес и пласира Ковалайнен и Хамилтън на пето и шесто място.
Старт по вода
Дъждът на пистата в Шанхай принуди рейс контрола да даде старт на надпреварата зад автомобил на сигурност. Това се оказа сериозен проблем за пилотите, които разчитаха на агресивна стратегия с къса първа серия от обиколки, един от които бе Фернандо Алонсо. Потеглилият от втора позиция испанец посети бокса шест тура след старта и на практика остана извън битката за челните позиции, след като се върна на пистата последен.
Осем обиколки след началото автомобилът за сигурност даде началото на същинското състезание, поемайки обратно към бокса. На пистата продължаваше да вали силно, а асфалтът бе напълно наводнен, но въпреки лошите атмосферни условия Себастиан Фетел и Марк Уебър се откъснаха напред, като зад тях двамата представители на Brawn GP - Рубенс Барикело и Дженсън Бътън, Ярно Трули (Toyota), Кими Райконен (Ferrari), Люис Хамилтън и Себастиен Буеми (Toro Rosso) допълваха челната осмица.
Red Bull vs Brawn GP
Само в рамките на няколко обиколки Фетел и Уебър натрупаха близо десет секунди аванс пред третия Бътън, който в десетия тур изпревари изпусналия последния завой Барикело. Пилотите на Brawn GP обаче определено не бяха казали последната си дума. Двамата разчитаха на стратегия с дълга първа серия обиколки и имаха напълно реален шанс да оглавят колоната след спиранията в бокса, но в 16-ата Роберт Кубица (BMW Sauber) буквално се качи върху болида на Трули, който изпитваше сериозни затруднения с контрола на своя автомобил. Катастрофата, която извади италианецът от състезанието и принуди Кубица да поеме към бокса за смяна на носа, провокира повторната поява на колата за сигурност. При това развитие на надпреварата предимството на по-тежите Бътън и Барикело отпадна и двамата бяха принудени да посетят максимално рано бокса.
Междувременно Фетел, който вече беше направил първия си пит, водеше убедително колоната. Докато изпреварваше изостаналия с една обиколка Ярно Трули обаче германецът бе ударен от движещия се зад него Себастиен Буеми. За щастие и двамата останаха в състезанието – Фетел отново като лидер, но Буеми извън челната осмица.
Първа победа за Червения бик
При рестарта пилотът на Red Bull моментално се откъсна напред, а зад него Дженсън Бътън си оспорваше с Марк Уебър второто място. Барикело, който трябваше да изчака своя съотборник в бокса, загуби няколко позиции и се движеше седми. В този момент се видя отлично, че автомобилите на Brawn GP не са подготвени добре за „мокрото” състезание, защото Фетел трупаше по три секунди на обиколка, а Уебър с лекота изпревари Дженсън Бътън и бързо натрупа необходимия аванс, за да запази втората си позиция и след последните спирания в бокса.
До финала нито Фетел, нито Уебър имаха каквито и да е проблеми и двамата съотборници победоносно минаха под карирания флаг, печелейки първата победа за екипа на Red Bull. Бътън завърши трети и увеличи преднината си в шампионата пилотите пред преборилия се за четвъртото място в Китай Барикело на шест точки, а в класирането на конструкторите Brawn GP се откъсна на 16,5 спрямо излезлия на втора позиция Red Bull.
Прогрес за McLaren, провал за Ferrari
Стратегия с едно влизане в бокса позволи на McLaren да пласира и двамата си пилоти в челната шестица. Хейки Ковалайнен завърши първото си състезание за сезона на пето място, а Хамилтън остана шести. За световния шампион надпреварата започна отлично и десет обиколки след старта той се движеше пети, но серия от завъртания му попречиха да атакува челото и той бе принуден да се задоволи с трите точки.
Екипът на Ferrari понесе поредния тежък удар днес. Технически проблем извади Фелипе Маса от надпреварата 20 обиколки след старта, като до този момент бразилецът се движеше на отличната трета позиция. Неговият съотборник Кими Райконен все пак завърши, но едва дванайсети. За първи път от 1981 година насам Скудерията записва трета поредна нула в началото на сезона, което е повече от нагледно доказателство за кризата в Маранело.
В зоната на точките
Най-голямото разочарование днес обаче бе за Адриан Сутил и Force India. Германецът за пореден път демонстрира впечатляващите си качества на дъжд и шест обиколки преди края се движеше шести, парирайки атаките на седмия Хамилтън. На излизането от пети завой обаче Сутил изгуби контрол над задната ос и излетя от пистата, забивайки се в предпазните заграждения. Пилотът на Force India отпадна, а неговият тим пропиля отличен шанс да спечели първата си точка не само за годината, а във Формула 1 въобще.
След грешката на Сутил Хамилтън мина на шеста позиция, а зад него Ник Хайдфелд (BMW Sauber), Тимо Глок (Toyota) и Буеми си оспорваха последните две места в зоната на точките. В крайна сметка пилотът на Toyota завърши седми, а Буеми, който направи наистина прерасно състезание, но и допусна много грешки, измести Хайдфелд от осмото място.
Три старта след началото на сезона Brawn GP и Red Bull доминират тотално във Формула 1. Дали McLaren и Ferrari ще се съвземат, а пилотите на Toyota най-накрая ще се възползват от отличното състезателно темпо на TF109 и ще спечелят първата победа за отбора, ще разберем още след седмица в Бахрейн.
McLaren
Габровец, какво трябваше да прочетем там, че най-големите рекорди са поставени с Мерцедес ли, нещо не схванах. Sata, наще ще се оправят след някое друго състезание, но кармаза камионите, ще чакат следващия сезон.
габровец
http://www.sportni.bg/?tid=40&oid=2518402 Ето прочети и се ограмоти вместо ненужно да разсмиваш хората и да се излагаш.Можеш да прочетеш и "успехите" на твоите момчета също и да ги сравниш.Или по-добре недей-смехът ще се обърне в плач... :-* :-* :-* :-*
Sata
Ха-ха-ха гледай си собствения жалък отбор червени камиони, които след 5-6 състезания няма да направят нищо друго освен да обят отказване от мераците си към титлата и евентуално започване на работа по автомобила за следващият сезон. А относно пилотите на Макларън и двамата са мой хора и трупат точки за разлика от някой други подобия на пилоти ;) Който и от двамата да спечели все ще съм доволен :) Как ли пък взе да пропускаш състезания когато работата в магаритарника нещо не върви???? Моторите на Мерцедес мачкат! Кофти ти е нали? >:-) >:-) >:-) >:-)
габровец
Тук съм бе мой човек.Отсъствах замалко.Успях само да видя старта на състезанието-нищо повече.От 1994 това е първото ми пропуснато състезание.Прав си ферари са зле много зле,но в този момент.Вярвам,обаче,че след 5-6 състезания всичко ще си дойде на място.Между другото Хамилтън също не е по-добре.Щом Ковалайнен го е бил...Нали той беше твоят човек...Между другото прочетох всичките ти коментари и съм ти отговорил,може да прочетеш.Все още съм на мниение,че с теб във форума е весело.Чакам те след следващия старт с нетърпение... :-* :-* :-*
Sata
А бе къде е ония "габровец" да ни обясни колко "велики" са ФИАрари???? >:-) И какви "добри" пилоти имат? >:-) >:-) >:-)