Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Малайзия: Двоен подиум за McLaren

08.04.2007 13:04
Туит

Екипът на McLaren постигна впечатляваща двойна победа в Малайзия, въпреки че предварителни прогнози сочеха втори последователен успех за Ferrari. Блестящият старт на Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън бе ключовият момент от надпреварата, който неутрализира предимството на Скудерията и F2007.

Пистата „Сепанг” посрещна пилотите във Формула 1 с типичните атмосферни условия за региона. Температурата на асфалтовата настилка достигаше 56 градуса, а на въздуха – 34 градуса. Комбинацията с високата влажност бе гаранция за една изключително тежка надпревара, но това определено не оказа ефект върху мотивацията на състезателите.

След блестящото представяне по време на квалификацията и спечеления полпозишън Фелипе Маса имаше всички основания да се фокусира само и единствено върху победата. Въпреки това на старта на надпреварата младият бразилец не бе особено убедителен и позволи на Фернандо Алонсо да поведе колоната. Най-впечатляващото потегляне обаче отново бе за Люис Хамилтън. Новакът влезе от вътрешната страна на първия завой и с по-късно спиране успя да изскочи от четвърта на втора позиция. След дебютната обиколка подредбата в челната шестица бе Алонсо, Хамилтън, Маса, Райконен, Хайдфелд и Розберг.

Болидът на Фернандо Алонсо беше значително по-лек от автомобила на неговия съотборник Люис Хамилтън, което позволи на световния шампион само за пет обиколки да натрупа аванс от 5 секунди. За комфортната преднина обаче най-голяма заслуга имаше младият пилот на McLaren, който въпреки че беше видимо по-бавен от състезателите на Ferrari, успешно противодействаше на агресивният стил на Маса. Бразилецът не бе доволен от старта на надпреварата и правеше всичко възможно, за да изпревари своя конкурент. По време на петата обиколка обаче, след поредната атака, Фелипе изтърва завой номер 4, напусна пистата и впоследствие бе изпреварен от Райконен и Хайдфелд. „Айсмен” се залепи зад Люис Хамилтън, но за разлика от своя съотборник не си позволяваше излишни рискове и се грижеше единствено за минималната дистанция между двамата (а може би и за своя проблемен двигател).

12 обиколки след старта първата кола влезе в бокса. Роберт Кубица обаче единствен разчиташе на стратегия с толкова къса първа серия. Основната група пилоти използва промеждутъка между 17-ата и 22-ата обиколка за презареждане и смяна на гуми. Изненадващи промени в класирането след първия пит-стоп нямаше. Пилотите в челото отново избраха мекия вариант на Bridgestone Potenza, който беше значително по-удачен за спецификите на “Сепанг”.

Постепенно Люис Хамилтън скъси дистанцията спрямо Фернандо Алонсо, която 27 обиколки преди финала бе редуцирана на 8 секунди. За това старателно се погрижи Витантонио Лиуци, който въпреки че бе изостанал сериозно, затрудни в максимална степен световния шампион при изпреварването. Грешката на състезателя на Toro Rosso обаче не оказа влияние върху развоя на надпреварата и Алонсо уверено се приближаваше към своята първа победа с екипа на McLaren.

След като състезанието бе преполвено, битката за първите места загуби част от своя интензитет, което измести фокуса към по-задните редици. Хайдфелд без проблеми гардираше четвъртата позиция благодарение на стратегията с две по-късни влизания в бокса, Нико Розберг се възползваше от отличните качества на FW29 и уверено се движеше на шесто място, а Джанкарло Фисикела и Хейки Ковалайнен демонстрираха прогреса на R27, който въпреки ужасяващите резултати по време на квалификациите поддържаше стабилно темпо в битката за зоната на точките. Във втората половина на таблицата отново се открояваше нестандартната окраска на новия болид на Honda, който за пореден път измъчи Рубенс Барикело и Дженсън Бътън със сериозната липса на сцепление.

И вторите влизания в бокса не доведоха до промяна в челните позиции. Автомобилът на Ferrari обаче се оказа значително по-добре балансиран за твърдия вариант на Bridgestone Potenza, което позволи на Кими Райконен да атакува второто място. Айсмен сваляше по половин секунда след всяка обиколка на Хамилтън, но въпреки че преди финала редуцира дистанцията на по-малко от секунда, нямаше достатъчно време, за да атакува младия пилот на McLaren.   

Точно след 56 обиколки на пистата „Сепанг” Фернандо Алонсо премина за последен път през старт-финалната права и подари първата победа на Рон Денис след успеха на Кими Райконен в Япония през 2005 година. Още при втория си старт с екипа на McLaren, с огромното съдействие на Люис Хамилтън, световният шампион се качи на най-високото място на стълбицата.

В челната осмица се открояваше единствено липсата на Нико Розберг. Младият пилот на Williams отпадна от надпреварата 13 обиколки преди края, което позволи на Хейки Ковалайнен да спечели първа точка във Формула 1 и до известна степен да умилостиви ексцентричния бос на Renault Флавио Бриаторе.

Големият губещ в Малайзия бе Фелипе Маса, който остана пети. Бразилецът пропиля шансовете си за първа победа през сезон 2007, но само след седмица ще има възможност за реванш. Гран при на Бахрейн: старт на „Сахир” точно след седем дни!

Гран при на Малайзия - класиране

1. Ф. Алонсо McLaren Mercedes MP4-22 1:32:14.930
2. Л. Хамилтън McLaren Mercedes MP4-22 +17.557
3. К. Райконен Ferrari F2007 +18.339
4. Н. Хайдфелд BMW Sauber F1.07 +33.777
5. Ф. Маса Ferrari F2007 +36.705
6. Дж. Фисикела Renault R27 +1:05.638
7. Я. Трули Toyota TF107 +1:10.132
8. Х. Ковалайнен Renault R27 +1:12.015
9. А. Вурц Williams Toyota FW29 +1:29.924
10. М. Уебър Red Bull Renault RB3 +1:33.556
11. Р. Барикело Honda RA107 + 1 об.
12. Дж. Бътън Honda RA107 + 1 об.
13. Т. Сато Super Aguri Honda SA07 + 1 об.
14. С. Спийд Toro Rosso Ferrari STR2 + 1 об.
15. Р. Шумахер Toyota TF107 + 1 об.
16. А. Дейвидсън Super Aguri Honda SA07 + 1 об.
17. В. Лиуци Toro Rosso Ferrari STR2 + 1 об.
18. Р. Кубица BMW Sauber F1.07 + 1 об.

Най-бърза обиколка

Л. Хамилтън McLaren Mercedes MP4 1:36.701

Отпаднали

Н. Розберг Williams Toyota FW29 43
Д. Култард Red Bull Renault RB3 37
К. Алберс Spyker Ferrari F8-VII 8
А. Сутил Spyker Ferrari F8-VII 1

Класиране при пилотите

1. Ф. Алонсо 18
2. К. Райконен 16
3. Л. Хамилтън 14
4. Н. Хайдфелд 10
5. Дж. Фисикела 7
6. Ф. Маса 7
7. Н. Розберг 2
8. Я. Трули 2
9. Р. Шумахер 1
10. Х. Ковалайнен 1

Класиране при конструкторите

1. McLaren-Mercedes 32
2. Ferrari 23
3. BMW Sauber 10
4. Renault 8
5. Toyota 3
6. Williams-Toyota 2

Коментари
comments powered by Disqus