Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Малайзия: Двойна победа за Mercedes

30.03.2014 12:41
Туит

Люис Хамилтън спечели втората поредна безапелационна победа за Mercedes през този сезон, а Нико Рзоберг направи успеха на немския тим двоен. Челната тройка допълни световният шампион Себастиан Фетел (Red Bull).

Две седмици, след като Нико Розберг спечели Гран при на Австралия, дойде ред и на съотборника му в екипа на Mercedes Люис Хамилтън да се поздрави с победата. Британецът, който вчера се пребори полпозишъна на мократа "Сепанг", не потегли добре при загасването на червените светлини, но удържа атаките на Фетел и Розберг. Впоследствие световният шампион за 2009 г. единствено контролираше преднината си в челото и стигна необезпокояван до финала и първата си победа в Малайзия.

Розберг започна ударно, но не пазеше толкова добре гумите си колкото Хамилтън, което в крайна сметка го извади от битката за първото място. За сметка на това германецът трябваше да се защитава от Себастиан Фетел, който отново демонстрира прогреса на Red Bull и Renault. Въпреки че имаше проблеми с ERS-K, световният шампион бе на няколко пъти много близо до Розберг и застрашаваше втората му позиция. 7,2 секунди не достигнаха на Фетел, но за втори пореден път Red Bull е на подиума въпреки ужасяващата предсезонна подоготовка. Въпросът е дали отново австрийците няма да имат проблеми с моментния разход на RB10, което стана причина за дисквалификацията на Даниел Рикардо в Австралия.

Рикардо също бе на път да направи много силно състезание подобно на Фетел. Дори бе пред него в първите четири обиколки. Грешка на механиците обаче по време на третия стоп коства много време на австралиеца, впоследствие и предното му крило се откачи, което в комбинация с десетсекундното наказание провали напълно надпреварата за Рикардо.

Отпадането на австралиеца даде наготово четвъртата позиция на Фернандо Алонсо, който три обиколки преди края изпревари заложилия на стратегия с две спирания бокса Нико Хюлкенберг (Force India). Съотборникът на Алонсо в екипа на Ferrari Кими Райконен остана извън зоната на точките, след като на старта бе ударен от Кевин Магнусен (McLaren) и спука задна дясна гума.

Очакваните подобрения по автомобила на McLaren явно не проработиха, защото програма максимум за Дженсън Бътън бе шестото място, въпреки че за разлика от Магнусен той направи чисто състезание. Контактът на шампиона в Световните серии на Renault с Райконен му коства пет наказателни секунди в бокса и смяна на предното крило, което е и причината той да завърши девети.

Изключително интересна се оказа битката за седмото място. То бе притежание на Фелипе Маса няколко обиколки преди края, но от питуола на Williams дойде инструкцията, че съотборникът му Валтери Ботас е по-бърз от него. Въпреки това бразилецът не отстъпи седмата позиция и не пропусна Ботас, което със сигурност ще провокира серия от интересни коментари в рамките на следващите няколко дена.

Зад Ботас и деветия Магнусен завърши дебютантът Даниел Квят (Toro Rosso), който за второ поредно състезание печели точки. Малко не достигна на единайсетия Ромен Грожан също да намери място в топ 10, но и финалът е огромен успех за Lotus с оглед всички проблеми на новия E22.

След втория кръг за сезон 2014 Нико Розберг продължава да е начело в шампионата на пилотите с аванс от 18 точки спрямо Хамилтън. Пълното класиране може да видите тук, а резултатите от Гран при на Малайзия - тук.

Следващият старт е само след седмица в Бахрейн

Коментари
comments powered by Disqus