Себастиан Фетел спечели Гран при на Малайзия и първата си победа за Ferrari. Грешната стратегия на Mercedes остави Люис Хамилтън на втора позиция.
Това е първа победа за Ferrari след успеха на Фернандо Алонсо в Испания през 2013 година и първа победа за Фетел след Гран при на Бразилия 2013.
Решаваща за успеха на Ferrari бе грешката на Маркус Ериксон (Sauber) в четвъртата обиколка. Шведът се завъртя на първи завой, което провокира появата на автомобила за сигурност на пистата. Фетел, който се движеше зад Хамилтън на старта, остана на пистата, докато двамата пилоти на Mercedes поеха към боксовете за смяна на гумите.
Този ход на Скудерията даде възможност на Фетел да завърши Гран при на Малайзия само с две спирания в бокса. За това му помогна и автомобилът на Ferrari, който пазеше значително по-добре гумите от този на Mercedes при високите температури и влажност в Малайзия.
В средата на състезанието Хамилтън започна да топи със светкавична скорост преднината на Фетел, но отново гумите се оказаха проблем за него. Екипът на Mercedes остана без нови медиум сликове, тъй като участва в Q1 на квалификацията с такива. Това принуди британеца да завърши състезанието с твърдите и да се примири с втората позиция на финала.
Третото място бе програма максимум за Нико Розберг, тъй като германецът се забави в бокса при хаоса, провокиран от появата на автомобила за сигурност. Дори и финалният стинт с меките гуми не му позволи да се доближи до втория Хамилтън, който увеличи на десет точки преднината си в класирането на пилотите.
Прогресът на Ferrari бе допълнен от четвъртото място на Кими Райконен. Гран при на Малайзия започна ужасяващо за световния шампион от 2007 г., който влезе в бокса още във втората обиколка заради спуканата от контакта с Луиш Фелипе Насър (Sauber) задна лява гума. Впоследствие обаче Райконен наложи отлично темпо, пазеше добре меките сликове и след последния стоп излезе на пистата седми, което впоследствие му гарантира четвъртото място на финала.
Williams отново бе третият по сила отбор, но за съжаление със сериозно изоставане спрямо водещите два тима. Петият Валтери Ботас завърши на повече от минута зад Фетел и въпреки това може определено да е доволен от представянето си, тъй като в последната обиколка изпревари своя съотборник Фелипе Маса.
Зад пилотите на британския тим изненадващо завършиха двамата представители на Toro Rosso. Макс Верстапен стана най-младият състезател в историята на Формула 1, печелил точки, а Карлос Сайнц компенсира слабата квалификация с осмото си място.
Чисто като темпо Red Bull имаше предимство спрямо братския Toro Rosso. Късметът обаче не бе на страната на Даниел Рикардо и Даниил Квят. Руснакът се завъртя след контакт с Нико Хюлкенберг, който коства десет наказателни секунди на пилота на Force India и остави Квят на девета позиция. Съотборникът му Рикардо завърши десети заради проблем с предното крило.
Единайсетият Ромен Грожан (Lotus) също стана жертва на Force India, но този път Серхио Перес провокира инцидента, при който французинът направи две завъртания и учудващо се върна на пистата. И Перес бе наказан с десет секунди, което е причината двамата пилоти на Force India да завършат единствено пред Роберто Мери (Marussia Manor).
В списъка на отпадналите попаднаха двамата състезатели на McLaren. Както Фернандо Алонсо обаче, така и Дженсън Бътън спореха за място в топ 10 преди технически проблеми да сложат край на участието им в надпреварата. Пълното класиране може да видите тук.
Следващият кръг е след две седмици в Китай.