Кими Райконен спечели старта за Голямата награда на Малайзия. Неговият съотборник в екипа на Ferrari Фелипе Маса отпадна след грешка в 31-ата обиколка. Роберт Кубица (BMW Sauber) и Хейки Ковалайнен (McLaren) завършиха съответно на втора и трета позиция.
Световният шампион Кими Райконен спечели по безапелационен начин Гран при на Малайзия, втори кръг за сезона във Формула 1. Финландецът излезе начело след първите влизания в бокса и до финала запази лидерската си позиция. Втори, на близо двайсет секунди зад него, завърши пилотът на BMW Sauber Роберт Кубица, което е и неговото най-добро постижение в кариерата. Хейки Ковалайнен също намери място на подиума, въпреки че вчера бе наказан с пет места назад на стартовата решетка и потегли от осма позиция.
Маса начело
Кими Райконен реагира най-бързо на старта, но с дефанзивна стратегия спечелилият полпозишън Фелипе Маса запази лидерската си позиция при излизането от първия завой на пистата „Сепанг”. Зад тях Роберт Кубица и Марк Уебър водеха оспорвана битка за третото място, в която полякът надделя. Междувременно от задни позиции атакуваха двамата пилоти на McLaren Хейки Ковалайнен и Люис Хамилтън, които заради наложените вчера наказания потеглиха съответно осми и девети. В края на първата обиколка Фелипе Маса бе убедително начело, а зад него първата осмица оформиха Райконен, Кубица, Уебър, Хамилтън, Трули, Ковалайнен и Култард.
Още в началото на състезанието двамата пилоти на Ferrari наложиха темпо, което не бе по силите на третия Кубица. Не бяха изминали и петнайсет обиколки, а авансът им надхвърляше десет секунди. Маса бе начело, а Райконен втори с минимално изоставане. В задни позиции Хамилтън притискаше Уебър, но австралиецът умело гардираше четвъртото място. Победата за Ferrari изглеждаше повече от сигурна. Единственият въпрос бе кой от двамата пилоти ще спечели десетте точки.
Първи влизания в бокса
Седемнайсет обиколки след началото Фелипе Маса влезе в бокса за презареждане и смяна на гуми. Кими Райконен остана с една повече на пистата, което се оказа печеливш ход. Финландецът напусна питлейна с минимална преднина спрямо своя съотборник. За кратко Кубица излезе начело, но след като посети пита отново се върна на трета позиция.
В този момент всички погледи бяха насочени към бокса на McLaren. Стратегия с по-късно спиране можеше да компенсира донякъде изоставането на двамата пилоти. При Хейки Ковалайнен проработи и той излезе четвърти. Малшансът обаче застигна неговия съотборник. Проблем със смяната на предна дясна гума забави Хамилтън с повече от десет секунди и той отново се озова зад Уебър.
Нова грешка
Постепенно напрежението в челото спадна. Двамата пилоти на Ferrari уверено се доближаваха към двойната победа за отбора, но малко след края на първата половина на състезанието Фелипе Маса допусна ужасяваща грешка. Бразилецът изгуби контрол над своя автомобил в комбинацията между завои осем и девет и се озова в зоната за сигурност, откъдето така и не успя да се измъкне. За втора поредна година Маса печели полпозишън в Малайзия, но греши в опитите си да атакува челото.
От пропуска на Кими се възползва Хейки Ковалайнен, който излезе на трета позиция. Трули също имаше шанс за подиума, тъй като автомобилът на Toyota поддържаше отлично темпо. Зад тях Уебър, Хамилтън и Хайдфелд си оспорваха петото място, а двукратният световен шампион Фернандо Алонсо се движеше осми.
На финала
Оттук нататък единственият интересен момент преди финала на състезанието бяха вторите спирания в бокса. Големият губещ от тях бе пилотът на Red Bull Марк Уебър, когото и Хамилтън, и Хайдфелд изпревариха. Люис, междувременно заел пета позиция, вдигна оборотите, след като получи чиста писта и атакува Трули. Италианецът явно имаше проблеми с баланса на своя автомобил заради твърдите гуми на Bridgestone, но запази минималния си аванс до финала. Това е най-доброто постижение за Toyota след Гран при на Франция 2006, когато Ралф Шумахер завърши четвърти.
Необезпокояван Кими Райконен спечели първата си победа за сезона и общо шестнайсета в кариерата, с която отговори на предизвикателството, отправено от Хамилтън в миналия старт. Англичанинът има три точки аванс във временното класиране, където е лидер, но сезонът едва сега започва. С оглед представянето на Кубица и Хайдфелд, не е изключено и BMW Sauber да се включи в битката за челото. Хейки Ковалайнен също е сериозен претендент с оглед на факта, че още във второто си състезание с екипа на McLaren намери място на подиума.
Следващият старт за сезона е в Бахрейн на 6 април.
Боро
Отново Маса се издъни в Малайзия. Що се пъна тогава толкова на квалификациите. Много елегантно от Ferrari пратиха Кими в челото ;)
asa
Bravo na Kimi razbi konkurenciata!ferrari se predstavi na nivo no nai nakraq se vidq 4e massa bez traction control ne moje da kara i nqma mqsto vuv Ferrari! :) :) :)