Люис Хамилтън отпадна заради повреда в двигателя
Вторият Макс Верстапен осигури първата двойна победа за Red Bull след Гран при на Бразилия 2013. Успехът на австрийците попречи на Mercedes да си гарантира и на теория титлата при производителите.
Първият ключов момент на „Сепанг” бе стартът. Люис Хамилтън запази лидерската позиция, а Нико Розберг бе плътно зад него на второ място. Зад германеца обаче вреше и кипеше. Себастиан Фетел атакува Макс Верстапен от вътрешната страна на завой номер едно, но още от самото начало маневрата беше обречена и пилотът на Ferrari торпилира Розберг. Счупено предно окачване извади Фетел от състезанието, а Розберг остана в дъното на колоната.
След драмите на старта Хамилтън оглави класирането, следван от Даниел Рикардо, а Верстапен се пребори за третата позиция с Кими Райконен в петата обиколка. Изпреварването на холандеца бе от ключово значение, защото отвори пред него възможността да спре в бокса още по време на десетия тур. Mercedes не покри пита на Red Bull и Хамилтън остана на пистата. Това бе и вторият ключов момент от надпреварата, тъй като двата тима избраха различна стратегия.
Късият първи стинт на Верстапен означаваше, че Хамилтън трябва да изкара състезанието само с един бокс. Другият вариант за него бе да отвори солидна преднина в челото, която да му позволи второ спиране. Не се случи обаче нито едно от двете, тъй като петнайсет обиколки преди края автомобилът на Хамилтън бе обгърнат в пламъци заради повреда в двигателя.
Проблемите на британеца бяха добре дошли за Розберг, който обиколка след обиколка си пробиваше път към челото. Големият печеливш обаче бе Рикардо. Австралиецът не само че излезе в челото, но и заради последвалия виртуален автомобил за сигурност влезе в бокса за нови гуми заедно с Верстапен и по този начин неутрализира първоначалното стратегическо предимство на съотборника си.
Само три обиколки по-рано Рикардо бе на косъм да изпусне победата, защото Верстапен се залепи зад него и получи няколко шанса да го изпревари. Отличната защита на Даниел обаче го остави на позиция и впоследствие му гарантира първата победа след Гран при на Белгия през 2014 година.
За Макс Верстапен остана разочарованието, че той можеше да е на мястото на Рикардо, но и втората позиция бе прекрасен резултат с оглед драмите на старта. Нико Розберг също извади голям късмет, защото се пребори за последното място на подиума, а основният му претендент за титлата отпадна.
Розберг обаче трябваше да направи куп изпреварвания преди да стигне до четвъртата позиция, която след драмите на Хамилтън се превърна в трета. Последната атака на германеца бе срещу Кими Райконен в 38-ата обиколка. Нико влезе от вътрешната страна на втори завой, мина пред съперника си, но и с цената на контакт между двамата. За щастие последиците от него бяха минимални и двамата продължиха участието си. Впоследствие обаче Розберг получи десет наказателни секунди и трябваше отново да даде пълната газ, за да отвори необходимата преднина и да запази подиума си.
Кими Райконен остана на четвърта позиция, след като завърши на 13,3 секунди зад Розберг, а челната петица допълни Валтери Ботас (Williams). Force India отново вкара и двата си автомобила в топ 10 благодарение на шестия Серхио Перес и осмия Нико Хюлкенберг. Между двамата място намери Фернандо Алонсо (McLaren), а челната десетка допълниха Дженсън Бътън (McLaren) и Джолиън Палмър (Renault), който спечели първите си точки във Формула 1. Пълните резултати може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.
Следващият кръг от Формула 1 е само след седмица в Япония.