Себастиан Фетел спечели втора победа за сезона и четвърта поредна въпреки проблемите, които екипът на Red Bull имаше с KERS системата си. Дженсън Бътън (McLaren) и Ник Хайдфелд (Renault) допълниха челната тройка.
Марк Уебър (Red Bull) направи катастрофален старт, но стратегията с четири спирания му позволи до последно да преследва Хайдфелд за третото място. Петият Фелипе Маса изпревари съотборника си в екипа на Ferrari Фернандо Алонсо, след като испанецът бе принуден да влиза четири пъти в бокса заради контакт с Люис Хамилтън (McLaren).
Втори съкрушителен удар
Фетел нямаше никакви проблеми на старта и оглави колоната още при загасването на червените светлини, като постепенно започна да се откъсва спрямо изненадващо озовалия се на втора позиция Ник Хайдфелд. Не само че темпото на световния шампион бе най-доброто в тази част от надпреварата, но и той се справяше отлично с пазенето на своите гуми и посети бокса за първи път в четиринайсетата обиколка заедно с Дженсън Бътън, Фелипе Маса и Хайдфлед, докато Люис Хамилтън направи това с един тур по-рано.
В средата на състезателната дистанция победата на Фетел изглеждаше сигурна, но в 30-ата обиколка от питуола на Red Bull изрично му забраниха да използва KERS системата на RB7. Същевременно излезлият междувременно на втора позиция Люис Хамилтън започна да наваксва изоставането си и по всичко личеше, че има шанс не само да се бори за място на подума, но дори и да оспори първото място на Фетел. В този момент обаче си пролича, че пилотът на Red Bull просто контролира аванса си, защото моментално, след като съобщението от бокса дойде, вдигна газта и отново натрупа солиден аванс, който запази до финала на надпреварата.
С този успех Фетел се утвърди на първо място в класирането при пилотите с пълен актив от 50 точки, като това е втора поредна победа за младока в Германия и общо четвърта поредна за сезони 2010 и 2011.
Руска рулетка
Екипът на McLaren доказа по време на квалификациите, че спокойно може да се конкурира с Red Bull в рамките на един тур. Оказа се, че темпото на британския тим съвсем не е лошо и в състезателна дистанция, като в един момент от надпреварата двойният подиум изглеждаше напълно постижима цел, защото Хамилтън се движеше стабилно втори, а Бътън – трети.
Проблемите за Люис обаче тепърва предстояха. При третото спиране в бокса неговите механици се забавиха при смяната на гумите, което позволи на Бътън да мине пред него. Същевременно в последвалата серия с мекия комплект темпото на Хамилтън значително спадна и той бе принуден да парира атаките на Фернандо Алонсо и въпреки че се справи с тях, отново бе поставен под напрежение, когато и Ник Хайдфелд се залепи зад него. Ветеранът разчиташе на значително по-доброто състояние на своите гуми и четири обиколки преди финала го изпревари, заемайки третото място. За капак на всичко още в следващия тур Хамилтън изпусна седмия завой, озова се за кратко в зоната за сигурност и бе принуден да поеме за четвърти път към бокса, което го остави в крайна сметка на незавидната седма позиция.
Смесени чувства
Бътън финишира втори след страхотна последна серия с твърдия комплект гуми, а Ник Хайдфелд се реваншира за провала в Австралия с третото място на подиума. В началото на състезанието германецът се озова на втора позиция след феноменален старт, но изгуби цели три места след първите спирания в бокса. Въпреки това заместникът на контузения Роберт Кубица не се отказа и с отлично планирана стратегия се върна в челната тройка.
Това е първи подиум за Бързия Ник след Гран при на Малайзия през 2009 г., когато се състезаваше за екипа на BMW, както и втори пореден за Lotus Renault GP. Базираният в Енстоун тим можеше да пласира и двамата си пилоти в зоната на точките, но две обиколки преди финала Виталий Петров изпусна своя автомобил при излизането от осми завой и полетя във въздуха заради една от бабуните в зоната за сигурност преди девети. Последвалото свирепо приземяване на практика сложи и край на участието на руснака в надпреварата, който по рано бе изпреварил Камуи Кобаяши (Sauber) и се движеше осми.
Гран при на Малайзия започна по ужасяващ начин за Марк Уебър. Австралиецът остана без KERS още на старта и се смъкна от трета на десета позиция. Стратегията с четири спирания обаче му позволи да се добере до четвъртото място, след като шест обиколки преди края изпревари Маса от външната страна на първи завой. В последните два тура Уебър се доближи опасно близко и до Хайдфелд, но на свой ред активното задно крило на RB7 отказа и той така и не получи шанс да атакува.
Отново провал
Стартът на „Сепанг” поднесе и поредното разочарование на Ferrari, след като петият Фелипе Маса бе по-предно класиралият се пилот на Скудерията. Във втората фаза от състезанието изглеждаше, че Фернандо Алонсо с лекота ще се качи на подиума, но в 46-ата обиколка, при един от опитите си да мине пред Хамилтън, испанецът повреди своето предно крило и бе принуден да посети принудително бокса за смяната му.
В действителност причината двукратният световен шампион да не може да изпревари Люис тогава бе повредата, която той получи в DRS системата няколко обиколки по-рано. Именно тя бе и определяща за шестото му място на финала.
В зоната на точките
Зад седмия Хамилтън завърши Камуи Кобаяши (Sauber), който се справи със съпротивата на деветия Михаел Шумахер в 43-ата обиколка. Японецът бе и единственият състезател в челната десетка, който направи само две спирания в бокса. За съжаление неговият съотборник Серхио Перез нямаше възможност също да демонстрира отличните качества на автомобила на Sauber по отношение пазенето на гумите, тъй като отпадна в 25-ата обиколка заради технически проблем.
Десетото място и последната точка отидоха при дебютантът Пол ди Реста (Force India), който за второ поредно състезание демонстрира отлична увереност и скорост, като в случая дори изпревари и далеч по-опитния си съотборник Адриан Сутил, завършил единайсети.
Red Bull и Себастиан Фетел нанесоха втория си съкрушителен удар в Малайзия. RB7 обаче показва все повече признаци на слабост по отншение на техниката. Дали тази тенденция ще се запази, ще разберем само след седмица в Китай.