Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Мексико: Най-накрая и Розберг спечели

01.11.2015 22:44
Туит
Гран при на Мексико: Най-накрая и Розберг спечели

Нико Розберг спечели Гран при на Мексико, а Люис Хамилтън направи победата на Mercedes двойна. Автомобилът за сигурност провали стратегията на Red Bull и подари третото място на Валтери Ботас и Williams.

Ferrari остана за първи път от 2006 г. насам без автомобил на финала след грешки на Кими Райконен и Себастиан Фетел. Именно четирикратният световен шампион стана причина за сейфти кара, след като се заби в предпазните заграждения на S-образните завои в 44-ата обиколка. Неговата катастрофа изведе Розберг на втора позиция в класирането при пилотите.

Нико бе начело от старта до финала с изключение на моментите, когато заради по-късните си спирания Хамилтън оглавяваше класирането, но четвъртата му победа през сезона далеч не бе толкова убедителна, колкото на пръв поглед изглеждаше. По първоначален план пилотите на Mercedes трябваше да завършат надпреварата само с един стоп, но предимството им бе толкова сериозно, че можеха да си позволят да спрат в бокса за втори път без никакъв риск да загубят позиция.

Нико Розберг бе печелившият от цялата ситуация, тъй като неговите гуми явно бяха в по-лошо състояние от тези на Хамилтън. Това не се понрави на британеца и той на няколко пъти поиска информация от пита каква е причината за втория стоп, след което с огромно нежелание се отправи към питлейна. За Mercedes обаче това бе най-сигурният вариант да си гарантира десетата двойна победа от началото на сезона.

След като направи силен старт и пазеше отлично гумите си, Даниил Kвят (Red Bull) заслужаваше в най-голяма степен третото място на подиума. Автомобилът за сигурност обаче обърка сметките на руснака. Предимството, което Red Bull имаше в стратегическо отношение, бе неутрализирано от Williams благодарение на боксовете при сейфти кара. Ботас бе зад Квят след смяната на гумите, но с лекота го изпревари при рестарта и запази третото си място до финала.

Този подиум изглеждаше непостижим, когато Ботас влезе в бокса още по време на деветата обиколка. Четиринайсет тура по-късно задачата на финландеца стана още по-тежка, след като двамата с Кими Райконен се удариха. Пилотът на Ferrari напусна надпреварата с разбито задно окачване, а въпреки че предна лява гума на Ботас понесе огромно натоварване, автомобилът на Williams оцеля и дори изведе пилота си до подиума.

Кошмарът за Ferrari в Мексико бе пълен, тъй като и Себастиан Фетел не стигна до финала. Още на старта германецът спука гума след лек контакт с Даниел Рикардо (Red Bull), завъртя се на S-образните завои малко по-късно, а в 52-ото обикола се заби в предпазните заграждения на идентичната зона.

Екипът на Red Bull със сигурност е разочарован, тъй като бе на крачка от подиума и то при напълно равнопоставена битка с Ferrari и Williams. Четвърата позиция на Квят и петото място на Рикардо обаче са не по-малко значимо постижение на фона на проблемите с двигателите на Renault.

Зад двамата състезатели на Red Bull остана Фелипе Маса, който нямаше отговор на атаката на Рикардо двайсет обиколки преди края. Нико Хюлкенберг завърши седми, а съотборникът му Серхио Перес направи истинско геройство, след като удържа на финала осмото място с гуми на 53 обиколки. Ако не беше автомобилът за сигурност, мексиканецът със сигурност щеше да изправи на крака домашната си публика, тъй като топ пет бе напълно постижима цел. Челната десетка допълниха Макс Верстапен (Toro Rosso) и Ромен Грожан (Lotus). Пълните резултати може да видите тук.

След надпреварата в Мексико Формула 1 ще направи кратка пауза преди да се пренесе в Бразилия за предпоследния кръг през сезона. Надпреварата на пистата в Сау Пауло е на 15 ноември.

Коментари
comments powered by Disqus