Марк Уебър и Себастиан Фетел излязоха начело в класирането при пилотите.
Пилотът на Red Bull Марк Уебър спечели втората си поредна победа в атрактивната и изпълнена с инциденти Гран при на Монако, която на практика завърши зад автомобил за сигурност.
Австралиецът не отстъпи първото място от старта до финала, а съотборникът му Себастиан Фетел завърши втори и направи триумфа на екипа пълен. Това е втората двойна победа за Red Bull от началото на сезона във Формула 1, двамата пилоти на тима излязоха начело във временното класиране с равен брой точки - по 78. Уебър е лидер заради повечето победи в своя актив.
Последното свободно място на подиума на уличното трасе в Княжеството зае отново пилот с двигател на Renault - Роберт Кубица. Полякът нямаше голяма възможност да се бори със своите съперници за по-предно класиране.
В зоната на точките влязоха още Фелипе Маса (Ferrari), Люис Хамилтън (McLaren) и Михаел Шумахер с Mercedes, който в последния завой надхитри Фернандо Алонсо и зае шестата му позиция. Първата десетка допълниха Нико Розберг (Mercedes) и тандемът на Force India Адриан Сутил и Витантонио Лиуци. До финала стигнаха само половината от всички 24 стартирали пилоти.
Уебър стартира отлично от първа позиция, а Фетел притисна Кубица и излезе втори от първия завой. Зад тях Шумахер атакува успешно Розберг в "Сен Дево", а от битката между двамата максимално се възползва Рубенс Барикело. Пилотът на Williams изпревари съперниците си от Mercedes и излезе шести, след като потегли девети.
Още в първата обиколка другият пилот на Williams Нико Хюлкенберг удари стената преди излизането от тунела със скорост от над 270 км/ч. Германецът се измъкна невредим от инцидента, а на пистата излезе автомобил за сигурност.
Потеглилият от бокса Фернандо Алонсо се възползва от това и направи единственото си спиране в бокса и постави твърдите гуми. В същото време двигателят в McLaren-а на световния шампион Дженсън Бътън прегря и победителят от миналата година напусна състезанието.
Автомобилът за сигурност се прибра в края на шестата обиколка, а Уебър започна да трупа аванс пред Фетел, Кубица, Хамилтън, Барикело, Шумахер и Розберг.
В този момент най-интересната битки на пистата водеше Алонсо. Двукратният световен шампион се бореше с пилотите на новите отбори в дъното на колоната и последователно изпревари Лукас ди Граси, Ярно Трули, Тимо Глок и Хейки Ковалайнен на спирането за новия шикан.
След 15-ата обиколка лидерът Уебър се отдалечи на 5.3 сек. пред Фетел, който поддържаше 2-секундния си аванс спрямо Кубица. Три тура по-късно Хамилтън първи от пилотите в челото мина през пита и постави твърдите гуми, а при връщането си на пистата излезе пред Алонсо.
След първите спирания в бокса Уебър, Фетел, Кубица, Маса и Хамилтън запазиха позициите си, а с успешната си стратегия Алонсо излезе на шесто място. Движещият се седми Шумахер и неговият съотборник Розберг успяха да изпреварят Барикело, който в 31-ата обиколка направи тежка катастрофа в „Масне“.
Преднината от 10 сек. на лидера Уебър се стопи след втората поява на автомобила за сигурност, който остана на пистата в продължение на две обиколки. С това обаче неговата работа съвсем не беше приключила. Сейфтикарът отново поведе пилотите в 44-ата обиколка заради разместен капак на шахта по уличното трасе.
Уебър за пореден път започна да се откъсва пред Фетел, който вече трябваше да внимава с атаките на Кубица. До края на състезанието не настъпиха промени в класирането на първите десет преди поредната тежка катастрофа три тура преди финала.
Тогава Трули атакува Карун Чандок на влизането в „Раскас“ в спор за предпоследната 14-а позиция. Италианецът се качи върху болида на HRT и мина над главата на своя съперник, а пряк свидетел на инцидента стана водачът Уебър.
Последната поява на автомобила за сигурност за първи път помогна на австралиеца, като води колоната в последните три обиколки и я освободи на метри преди финала. Веднага след прибирането на сейфтикара в бокса Шумахер се възползва от невниманието на Алонсо, атакува го в „Раскас“ и така отмъкна шестата позиция на испанеца. Впоследствие обаче седемкратният световен шампион бе наказан с 20 секунди и се смъкна в дъното на колоната.
Следващият старт в календара на Формула 1 е Гран при на Турция (28-30 май).
анонимен
Страхотно състезание! Три ужасяващи катастрофи, четири излизания на колата за сигурност и пълна доминация на Ред бул! Черешката на тортата беше изпреварването на Шуми срещу спящия Алонсо в любимия на британските журналисти завой Раскас!