Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Монако: Традицията повелява

24.05.2009 16:28 5
5
2571847409
Туит

Дженсън Бътън спечели пета победа за сезона, а Brawn GP отново пласира и двамата си пилоти в челото, след като Рубенс Барикело се пребори с Кими Райконен (Ferrari) за второто място.

Фелипе Маса демонстрира прогреса на Ferrari с четвърти резултат, докато основният конкурент McLaren напусна Княжеството с нулев точков актив.

Всичко или нищо

И тази година стартът в Монако бе определящ за крайния изход от състезанието. Спечелилият полпозишън Бътън потегли отлично и с лекота поведе колоната, докато Кими Райконен се забави при загасването на червените светлини и позволи на Рубенс Барикело да мине пред него. Противно на очакванията всички пилоти минаха чисто през първия завой „Сен Дево” и зад тримата лидери промени нямаше - Себастиан Фетел (Red Bull), Фелипе Маса, Нико Розберг (Williams), Хейки Ковалайнен (McLaren) и Марк Уебър (Red Bull) запазиха местата си в челната осмица.

Пилотите на Brawn GP бяха избрали за първата серия обиколки най-меката опция на състезателната Bridgestone Potenza и бързо се откъснаха в челото. Твърдият комплект обаче бе значително по-подходящ за дълга серия обиколки и постепенно преднината на Бътън и Барикело започна да се топи, като специално бразилецът губеше по две секунди на тур. Въпреки това двамата запазиха лидерските си позиции след първите спирания в бокса, където на практика състезанието приключи.

В спор за четвъртото място

Много по-интересно се развиваше битката за четвъртата позиция, в която първоначално участваха Фетел, Маса и Розберг. Пилотът на Red Bull определено бе по-бавен от Маса, но умело парираше атаките му. Шест тура след началото бразилецът все пак се опита да изпревари, но закъсня при спирането за новия шикан и мина директно през него, печелейки неправомерно позиция. За да предотврати евентуалното наказание, Маса пусна пред себе си Фетел, като междувременно Нико Розберг се шмугна между тях. Така вместо да излезе четвърти, Фелипе се смъкна на шесто място.

Фетел явно имаше сходни проблеми с тези на Барикело и намали драстично темпото само четири обиколки по-късно. Отново на новия шикан цели трима пилоти минаха пред него – Розберг, Маса и Хейки Ковалайнен, който също се включи към групата на борещите се за четвъртото място. Кошмарът за Фетел обаче не спря дотук.Германецът закъсня при спирането на „Сен Дево” и се заби в предпазните заграждения 15 обиколки след старта. Междувременно Маса изпревари Розберг в бокса и си гарантира четвъртото място, а дългата първа серия обиколки позволи на Марк Уебър да излезе между двамата на пета позиция.

Финални акорди

И след вторите спирания в бокса Бътън и Барикело водеха уверено колоната, зад тях Райконен и Маса също поддържаха стабилно темпо, следвани от Уебър. Единствената въпросителна бе за разпределението на местата от шесто до осмо. Хейки Ковалайнен се бореше с Розберг за трите точки, но на излизането от „Басейна”, 25 обиколки преди финала, финландецът изгуби контрол върху своя автомобил и отпадна от надпреварата. Неговата грешка позволи на Алонсо да се изкачи на седма позиция, а стратегията с едно спиране в бокса, изкачи Себастиен Бурде (Toro Rosso) на последното място в зоната на точките.

Въпреки катастрофата на Ковалайнен, на пистата не излезе автомобил за сигурност, което позволи на Бътън да върне газта във финалната фаза от надпреварата и с лекота да спечели петата си победа за сезона. Барикело завърши втори, а Кими Райконен донесе първия подиум на Ferrari. Маса, Уебър, Розберг, Алонсо и Бурде допълниха челната осмица, а само две секунди не достигнаха на деветия Джанкарло Фисикела да спечели първата точка за Force Inida.

Фаворитът и неговите подгласници

Шест старта след началото на сезона Бътън е категоричен фаворит за титлата с актив от 51 точки. С 16 по-малко има втория Рубенс Барикело, но лекотата, с която двамата се борят в челото едва ли ще трае вечно. Екипът на Ferrari направи сериозна заявка днес, че се връща към шампионската си форма, а от Red Bull също имат голямо желание да нарушат хегемонията на Brawn GP.

McLaren обаче явно трябва да отпише сезона. След като Хейки Ковалайнен катастрофира, а Люис Хамилтън така и не можа да компенсира последното място на грида, британският тим се смъкна на пета позиция при конструкторите. Дали все пак от Уокинг няма да надигнат глава, ще разберем след две седмици в Истанбул.

Коментари

Споко
Тъй като правилника повелява взетата неправомерно позиция да се върне веднага, Маса просто не можеше да избира кога и как да пропусне Фетел и със сигурност е бил наясно, че Нико може да се "вмъкне". Опита да не го пусне, но при по-ниската си скорост не успя. Грешката му е само тази, че прекали със сложната маневра за изпреварване, която опита и с това изпусна момента на спиране. Към Райконен: Добре де, не са невъзможни - почти невъзможни са! За да изпревариш на тази писта трябва да си мнооого по-бърз. А и ако защитата е добра може и това да не е достатъчно. По тази причина смятам, че сравненията ти не са правилни - в това състезание никой друг не изпревари Браун, просто защото бяха бързи. Дори барикело не бе достатъчно бавен, за да бъде изпреварен. Не и в Монако.

Кирил
Ха-ха, това, което направи Маса, е, че зяпаше в яхтите, а не в огледлата си. Нико изигра страхотно ситуацията и мина пред него, след като Маса пусна Фетел.

Райконен
Ха-ха-ха невъзможни? Я опитай пак а това което правиха Маса, Ковалайнен и Хамилтън какво бяха????????? Не ставай смешен замълчи си....или отново ще тръгнеш да се доказваш, все пак традицията повелява ;)

габровец
Отворен си точно като тоалетна чиния. Но за сметка на това не ти е станало ясно ,че на т'ва състезание изпреварванията са невъзможни , макар и по двете програми , излъчващи състезанието , многократно да го повтаряха.На следващото в Истанбул ще можеш да гледаш изпреварвания , само потърпи малко.

Райконен
Ей така и не разбрах, че за да станеш първи трябва да изпреварваш, а не да те изпреварят и да завършиш трети. Дано работниците от цеховете за тоалетни чинии не ми се разсърдят.....

comments powered by Disqus