Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на САЩ: Хамилтън взе победата под носа на Фетел

18.11.2012 22:31
Туит

Люис Хамилтън (McLaren) спечели Гран при на САЩ, след като изпревари Себастиан Фетел (Red Bull) в 41-ата обиколка. Фернандо Алонсо (Ferrari) отново направи чудо, финиширайки на трета позиция, която го остави на 13 точки от Фетел преди финалния кръг от шампионата в Бразилия.

Red Bull очаквано спечели титлата при конструкторите, въпреки че Марк Уебър отпадна заради повреда в 17-ата обиколка, а Фелипе Маса прогресира с цели седем позиции, за да завърши на четвърто място.

След квалификацията за Гран при на САЩ победата на Себастиан Фетел изглеждаше сигурна. След старта, когато двукратният световен шампион оглави с лекота класирането, а Уебър изпревари Хамилтън в битката за второто място, победата на Себастиан Фетел изглеждаше сигурна. След финала на Гран при на САЩ обаче единственото сигурно нещо бе, че Люис Хамилтън е номер едно.

Двамата световни шампиони

Това, че британецът потегли от мръсната страна на пистата, очаквано му изигра лоша шега и той трябваше да отстъпи втората си позиция на Уебър. Макар и за кратко, защото в четвъртата обиколка пилотът на McLaren отново бе втори след чисто изпреварване в DRS зоната. От този момент нататък имаше само двама пилоти, които можеха да спорят за победата – Фетел и Хамилтън, защото Уебър бе принуден да паркира своя автомобил заради повреда в най-невралгичната зона за Red Bull през този сезон – алтернатора.

Хамилтън поддържаше отлично темпо и започна постепенно да топи аванса на Фетел, но с напредването на първия стинт се видя, че германецът има скорост в резерв. По този начин той си гарантира достатъчно добра преднина, за да няма притеснения при първите спирания в боксовете. Втори очаквано нямаше, което означаваше, че Хамилтън трябва да спори със своя съперник на пистата.

И го направи по прекрасен начин. Британецът имаше предимство с твърдите гуми на Pirelli и бързо навакса изоставането си, а в 42-ата обиколка се възползва от това, че Фетел бе забавен от изостаналите с два тура пилоти на HRT и с лекота се пребори за първото място. Двукратният световен шампион нямаше отговор на темпото на Хамилтън и трябваше да се примири с втората позиция.

Перфектната стратегия

Тази втора позиция можеше да донесе титлата на Фетел, но при положение че екипът на Ferrari не бе изиграл толкова добре картите си в Остин. Преди старта стана ясно, че скоростната кутия на Фелипе Маса е сменена нарочно, за да бъде върнат той с пет места назад на стартовата решетка и Алонсо да потегли седми. Ползата за испанеца бе двойна, защото по този начин той стартира от чистата страна на пистата и още при загасването на червените светлини излезе на четвърта позиция, която след отпадането на Уебър стана трета.

Единственият проблем за Алонсо дойде в бокса, когато екипът на Ferrari се забави при смяната на задна дясна гума, но той реално нямаше никакво отражение върху представянето му, тъй като втората позиция бе недостижима, а на четвърта завърши съотборникът му Фелипе Маса. В действителност вторият пилот на Ferrari бе звездата в днешното състезание, тъй като прогресира с цели седем места напред, въпреки че трябваше да влиза в бокса по-рано от предвиденото заради спукана гума.

В зоната на точките

След провала в квалификацията вчера Дженсън Бътън избра да стартира с твърдите гуми на Pirelli и това даде резултат. Британецът изкара цели 36 обиколки с тях, което бе от ключово значение за петото му място. Именно Бътън изпревари шестия Кими Райконен десет тура преди финала на дванайсети завой, но финландецът нямаше как да се противопостави на своя съперник, тъй като автомобилът на Lotus определено не бе толкова бърз, колкото в Абу Даби. И двамата пилоти на базирания в Енстоун тим обаче намериха място в зоната на точките, като Ромен Грожан трябваше здраво да се потруди за това.

Шампионът в GP2 сериите за миналата година се завъртя още в самото начало, спорейки с Нико Хюлкенберг (Force India) за шестото място и пое към боксовете за смяна на гумите в десета обиколка. Въпреки това той изкара цялото състезание само с един стоп и в крайна сметка се добра до седмото място на финала и то побеждавайки осмия Хюлкенберг. Челната десетка допълниха двамата пилоти на Williams Пастор Малдонадо и Бруно Сена, които си размениха позициите в края на състезанието.

Гран при на САЩ донесе третата поредна конструкторска титла на Red Bull. Прогнозите, че и Себастиан Фетел ще стане шампион за трети път, обаче не се оправдаха. 13 точки е авансът му пред Алонсо във временното класиране, като до края на сезона остава само един кръг. Очаквайте Гран при на Бразилия идната неделя!

Коментари
comments powered by Disqus