Себастиан Фетел (Red Bull) спечели продължилата два часа Гран при на Сингапур и излезе на втора позиция във временното класиране за шампионата. Люис Хамилтън (McLaren) бе начело до 23-ата обиколка, но отпадна заради технически проблем.
Фернандо Алонсо остана начело в класирането с аванс от 29 точки, след като се пребори за последното място на подиума. Стартиралият от втора позиция Пастор Малдонадо (Williams) пък отново не спечели точки заради повреда в хидравликата, довела до отпадането му.
Всичко е по план, но не съвсем
Гран при на Сингапур започна по отличен начин за Люис Хамилтън, който реагира мигновено при загасването на червените светлини и оглави колоната. Британецът разполагаше с достатъчно скорост, за да държи зад себе си излезлия на второ място веднага след старта Себастиан Фетел и спокойно контролираше преднината си, макар и разликата между двамата рядко да надхвърляше две секунди.
В 23-ата обиколка обаче всичко приключи за Хамилтън. Повреда, вероятно в скоростната кутия, стана причина за отпадането му, което е второ поредно за екипа на McLaren. На „Монца“ големите губещи бяха Себастиан Фетел и Дженсън Бътън. На „Марина Бей“ обаче именно двамата шампиони спечелиха заради проблемите на Хамилтън, излизайки съответно на първа и втора позиция.
Шампионите
Въпреки двете излизания на автомобила за сигурност Фетел задържа преднината си до края и по този начин спечели втората си победа от началото на сезона. Бътън пък завърши втори, въпреки че бе само на косъм от отпадането. При рестарта след първия сейфти кар Фетел ускори агресивно, след което спря рязко за изненада на движещия се зад него Бътън. Контактът изглеждаше неизбежен, но все пак в последния момент британецът зави и спаси своето предно крило от дифузора на Фетел.
Подобни проблеми нямаше Фернандо Алонсо, който направи поредното си чисто състезание. Испанецът потегли пети, но в крайна сметка завърши на подиума след отпаданията на Хамилтън и Малдонадо. Още на старта пилотът на Williams загуби две позиции, а след втория сейфти кар се движеше едва десети. Драмата за него обаче продължи няколко обиколки по-късно, когато получи съобщение от своя състезателен инженер, че трябва да се прибере в бокса заради повреда в хидравликата.
Здрава борба и малко късмет
Пол ди Реста също се възползва от малшанса на Хамилтън и Малдонадо, финиширайки на четвърта позиция. Нико Розберг пък удържа атаките на Кими Райконен (Lotus) в борбата за петото място. Неговият съотборник в екипа на Mercedes Михаел Шумахер* също имаше реален шанс да завърши в зоната на точките, но в 39-ата обиколка спря прекалено късно за завой номер 14 и се удари в Жан-Ерик Верн (Toro Rosso). Именно неговата грешка провокира появата на втория автомобил за сигурност, а първият излезе на пистата след катастрофата на Нараин Картикеян (HRT) в 18-и завой.
Ромен Грожан, който пропусна старта в Италия заради наказанието си от Гран при на Белгия, този път направи чисто състезание и трябваше да завърши шести, ако не бяха заповедите от бокса на Lotus. Десетина обиколки преди финала французинът бе инструктиран от питуола да пропусне пред себе си Райконен, тъй като е по-бавен от него. Това обаче бе и най-правилното решение от страна на Lotus, защото Кими все още е в битката за титлата, макар и изоставането му спрямо Алонсо да е вече цели 45 точки.
В зоната на точките
Още в първата обиколка Фелипе Маса (Ferrari) спука гума, което го остави в дъното на колоната. С три спирания в бокса обаче бразилецът се добра до осмото място. Зад него останаха Даниел Рикардо (Toro Rosso) и Марк Уебър (Red Bull)**, който заради двете излизания на автомобила за сигурност бе принуден да се задоволи с десетата позиция. За нея спореше и Бруно Сена (Williams), но бразилецът отпадна на финала заради повреда в KERS. Преди това Сена бе на косъм да предизвика поредната катастрофа, след като имаше контакт с Маса на четиринайсети завой.
Серхио Перес (Sauber) остана едва единайсети, тъй като и неговата стратегия бе компрометирана от двата автомобила за сигурност. Тимо Глок пък записа рекордното класиране на Marussia във Формула 1 с дванайсетото си място. То от своя страна изведе отбора на десета позиция в шампионата пред конкурентите от Caterham.
Следващият старт за сезон 2012 във Формула 1 е само след седмица на пистата „Сузука“ в Япония.
* заради инцидента с Верн Шумахер ще бъде наказан с десет места назад на стартовата решетка за Гран при на Япония
** Марк Уебър получи 20 наказателни секунди заради изпреварването си срещу Камуи Кобаяши. Това означава, че Перес печели последната точка.