Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Сингапур: Хамилтън начело след първата тренировка

26.09.2008 15:16
Туит

Люис Хамилтън бе най-бърз в първата тренировка за Голямата награда на Сингапур, която маркира дебюта на надпреварата във Формула 1. Пилотът на McLaren завъртя най-добрата си обиколка на осветената писта край „Марина Бей” за 1:45.518 минути, като само на 80 хилядни зад него остана основният му съперник за титлата Фелипе Маса.

По традиция Ferrari и McLaren окупираха първите четири места, след като Кими Райконен и Хейки Ковалайнен завършиха съответно на трета и четвърта позиция.

Джакарло Фисикела (Force India) и Дженсън Бътън (Honda) имаха честта да излязат първи на новата писта в Сингапур и съответно да оглавят класирането. Тимо Глок (Toyota) и Фернандо Алонсо (Renault) обаче бяха най-бързи след началните серии.

Претендентите за титлата започнаха предпазливо подготовката си, като първият от тях, който излезе начело, бе Люис Хамилтън. Това се случи точно половин час след старта на сесията, когато британецът постигна резултат 1:47.160 минути. Алонсо си върна за кратко лидерската позиция, но двамата пилоти на Ferrari си размениха по една бърза обиколка при последвалите опити и оглавиха касирането.

Хамилтън отново излезе начело във финалните минути на сесията, като при последния си опит с по-мекия комплект на Birdgestone вдигна летвата на 1:45.518 минути. Фелипе Маса, който обратно на своя съперник избра твърдия комплект, остана на 8 стотни зад него, а съотборникът му Кими Райконен финишира трети. Интересен факт от първата тренировка днес е, че и в трите сектора на пистата F2008 бе най-бързият автомобил, но Люис Хамилтън сглоби най-бързата обиколка.

Зад Райконен и четвъртия Хейки Ковалайнен финишира Роберт Кубица (BMW Sauber). Полякът бе на крачка от катастрофата, след като в последната фаза от сесията атакува агресивно шикана на десетия завой, болидът му се отлепи от асфалта и задната ос приплъзна. В последния момент Кубица овладя машината и се измъкна от критичната ситуация невредим. Неговият съотборник Ник Хайдфелд даде осмо време.

Нико Розберг (Williams) завърши шести, след като изпревари само с 15 хилядни седмия Фернандо Алонсо. Зад Хайдфелд останаха Нелсиньо Пикет (Renault) и Дженсън Бътън, извел Honda на обещаващата десета позиция.

Заради ниското сцепление на новата писта първата тренировка се оказа сериозно препятствие за мнозина. Единственият по сериозен инцидент обаче провокира Марк Уебър (Red Bull), който половин час след началото на сесията се удари в бариерите на левия завой преди тунела. Австралиецът завъртя само четири обиколки и логично остана последен. Неприятното за него и екипа на Red Bull обаче е, че втората тренировка започва само един час след края на първата (16:30 българско време), което едва ли ще е достатъчно за ремонта на сериозно пострадалия при удара RB4.

Коментари
comments powered by Disqus