Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Сингапур: Триумф за Хамилтън, провал за Red Bull

27.09.2009 15:49 1
1
2571859961
Туит

Люис Хамилтън (McLaren) спечели по безапелационен начин втората си победа за сезона, а Тимо Глок (Toyota) и Фернандо Алонсо (Renault) се качиха на подиума заради нелепи грешки на Нико Розберг (Williams) и Себастиан Фетел (Red Bull).

Лидерът в шампионата Дженсън Бътън (Brawn GP) направи много силно състезание и от единайсета позиция на старта прогресира до петото място. По този начин британецът увеличи с една точка преднината си в класирането при пилотите спрямо Рубенс Барикело (Brawn GP), който завърши шести.

На старта

Стартиралият от полпозишън Люис Хамилтън поведе с лекота колоната при загасването на петте червени светлини, но зад него много оспорвана битка за второто място водеха Себастиан Фетел и Нико Розберг. Пилотът на Williams реагира по-добре на старта, изпревари Фетел още преди влизането за първия завой и си осигури отлична позиция да атакува подиума в днешното състезание, а защо не и победата.

Междувременно Марк Уебър (Red Bull), Фернандо Алонсо и Тимо Глок спореха за четвъртото място, като агресивната атака на австралиеца в седмия завой го изведе пред двамата съперници. При тази ситуация обаче Уебър напусна и с четирите колела очертанията на пистата и трябваше да пропусне Алонсо и Глок по-късно, за да избегне евентуалното наказание. Така преди първите спирания в бокса Хамилтън водеше колоната, следван от Розберг, Фетел, Глок, Алонсо, Уебър, Барикело и Роберт Кубица (BMW Sauber), който затваряше челната осмица.

Фатална грешка 1

По традиция за уличните писти първата серия обиколки премина сравнително спокойно, като движещият се извън челната десетка Кими Райконен (Ferrari) направи единствената успешна атака, минавайки пред Себастиен Буеми (Toro Rosso). Всичко трябваше да се реши в боксовете и първи към тях пое Фетел в 17-ия тур. Един по-късно спря Нико Розберг, а водачът Хамилтън остана на пистата до 20-ата обиколка. Сходната стратегия на лидерите означаваше, че размествания в челото няма да има, но при излизането си от питлейна Розберг пресече бялата линия и получи наказание с принудително минаване през бокса.

При нормални обстоятелства Нико щеше да загуби не повече от 5-6 места с оглед на отличното темпо, което двамата с Хамилтън поддържаха в челото, но междувременно Адриан Сутил (Force India) се завъртя при един от отчаяните си опити да изпревари Хайме Агерсуари (Toro Rosso) и впоследствие удари Ник Хайдфелд (BMW Sauber). Болидът на германеца не бе в състояние, за да може той да продължи надпреварата или поне да се опита да стигне до боксовете, което провокира и появата на автомобил за сигурност. Този факт в комбинация с наказанието оставиха Розберг на незавидната 14-а позиция и той бе принуден да изостави битката за подиума.

Фатална грешка 2

Хамилтън и Фетел обаче поддържаха жива интригата в челото, като в един момент от надпреварата разликата между двамата падна под секунда след серия бързи обиколки за пилота на Red Bull. Подобно на Розберг обаче той опропасти състезанието си, превишавайки ограничето от 60 км/ч в питлейна при второто спиране в бокса. Последвалото наказание на практика извади Фетел от битката за първото място и гарантира победата на Люис Хамилтън, негова втора за сезона.

Изненадващия развой на надпреварата изведе Тимо Глок на втора позиция, а Фернандо Алонсо завърши трети. За ирония на съдбата Renault спечели първия си подиум за сезона по-малко от седмица, след като Световният съвет по моторни спортове наложи двугодишна условна присъда на отбора за умишлената катастрофа на Пикет в Сингапур преди година.

С един по-малко

Фетел трябваше да се задоволи с четвъртото място, което все пак го остави в битката за шампионската титла, макар и на теория. Неговият съотборник Марк Уебър обаче нямаше този късмет.

Още при излизането на автомобила за сигурност австралиецът изгуби няколко места и се смъкна на девета позиция, а в 46-ата обиколка не можа да спре за първия завой и се заби в предпазните заграждения. Предполагаемата причина за катастрофата на Марк е прегряване на спирачките, но това едва ли е важно с оглед на факта, че пилотът на Red Bull вече напусна битката за шампионската титла.

Вътрешен двубой

А тя бе изключително оспорвана днес, защото Рубенс Барикело и Дженсън Бътън се бореха до последно за по-предно класиране. Първоначално бразилецът имаше аванс, като преди първите спирания той се движеше седми, а Бътън – десети. Автомобилът за сигурност обаче позволи на лидера в шампионата да навакса част от изоставането си, а след наказанието на Розберг и проблемите на Уебър, двамата се изкачиха съответно на пето и седмо място.

По всичко личеше, че Барикело отново ще стопи част от аванса на своя съотборник, но с прекрасна втора серия обиколки и отложен максимално назад бокс Бътън изпревари както него, така и Хейки Ковалайнен (McLaren). По този начин британецът се пребори за петото място, шести завърши Рубенс Барикело, а челната осмица допълниха Ковалайнен и Кубица.

Три до финала

15 точки разделят Бътън и Барикело, а до края на шампионата има още само три кръга. Фетел изостава на 25 и неговите шансове са по-скоро теоретични, но Кими Райконен се намираше в подобна ситуация преди две години и въпреки това спечели шампионската титла. Дали и този сезон ни очакват подобни изненади, предстои да разберем само след седмица, когато е Гран при на Япония.

Коментари

trex
Иеее.

comments powered by Disqus