Фернандо Алонсо (Ferrari) спечели Гран при на Сингапур и се върна с пълна сила в битката за титлата, след като Люис Хамилтън (McLaren) отпадна. Двамата пилоти на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър завършиха съответно втори и трети.
Двукратният световен шампион нито за миг не можа да върне газта заради отличното темпо на Фетел, но това по никакъв начин не му попречи да запише хеттрик в Сингапур с победа, полпозишън и най-бърза обиколка. По този начин Алонсо излезе на втора позиция в шампионата, като изоставането му спрямо лидера Марк Уебър е само 11 точки.
Докато пилотът на Ferrari спечели две поредни победи, то Люис Хамилтън записа второ поредно отпадане. Британецът опита атака срещу Марк Уебър в битката за третото място, но последвалия контакт между двамата го извади от надпреварата.
Стратегически дилеми
Стартът на Гран при на Сингапур определено не предвещаваше толкова интересно състезание, тъй като спечелилият полпозишън Алонсо с лекота запази позицията си при загасването на червените светлини, а зад него в челото не се случиха никакви съществени промени. Витантонио Лиуци (Force India) обаче създаде сериозна работа на състезателните инженери още във втората обиколка, тъй като след контакт с Ник Хайдфелд (Sauber) бе принуден да паркира своя автомобил във втория сектор. В резултат на пистата излезе автомобил за сигурност, което стана и причина голяма част от пилотите да се отправят към боксовете.
Лидерът Алонсо, както и движещите се зад него Фетел, Хамилтън, Дженсън Бътън (McLaren) предпочетоха да останат на пистата, но Марк Уебър заложи всичко на една карта и пое към бокса за задължителната смяна на гуми. Първоначално това изглеждаше погрешното решение, защото механиците на Red Bull се забавиха в бокса, а австралиецът срещна сериозната съпротива на Рубенс Барикело (Williams), въпреки че малко по-рано изпревари последователно Тимо Глок (Virgin), Камуи Кобаяши (Sauber) и Михаел Шумахер (Mercedes). Впоследствие обаче състезанието се разви по отличен начин за Уебър, тъй като след задължителните спирания на Хамилтън и Бътън той мина пред тях и излезе на трета позиция.
Междувременно Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел водеха изключително оспорвана битка за първата позиция. Испанецът имаше минимално предимство, но нито за миг авансът му не надхвърли три секунди, което все пак оставяше една въпросителна около крайния изход от надпреварата. Втората бе зададена от Камуи Кобаяши и Бруно Сена (HRT), които катастрофираха в 32-ата обиколка и провокираха второто излизане на сейфти кара. Така разликите бяха неутрализирани и битката можеше да започне от нулата четири тура по-късно, когато Бернд Майлендер се прибра в бокса.
Руска рулетка
При рестарта Алонсо отново имаше предимство спрямо Фетел, но задачата на третия Уебър бе много по-сложна. Пред него бяха двата автомобила на Virgin, изостанали с една обиколка, което позволи на четвъртия Люис Хамилтън да го атакува в седмия завой. Първоначално изглеждаше, че световният шампион за 2008 г. ще си върне третото място, но в последния миг той затвори прекалено агресивно Уебър и при последвалия контакт се завъртя и отпадна от надпреварата.
По автомобила на Уебър явно нямаше никакви проблеми и той запази третата си позиция до финала, въпреки че гумите на четвъртия Бътън бяха в по-добро състояние. Пред тях Фетел нито за миг не се отказа да атакува първото място и на моменти изоставането му спрямо Алонсо бе под секунда. В крайна сметка обаче испанецът стигна първи до финала и записа втората си победа в Сингапур (друг въпрос как бе изкована първата) и общо третия си подиум на уличното трасе „Марина бей”.
В зоната на точките
Нико Розберг (Mercedes) отново нямаше нито какво да печели, нито какво да губи и необезокояван завърши на пета позиция. Далеч по-интересно обаче се разви битката за шестото място. На него стабилно се движеше Роберт Кубица, но 15 обиколки преди финала полякът пое към бокса заради съмнения за спукана гума. Това го върна на незавидното четиринайсето място. Кубица обаче за пореден път доказа, че на този етап Renault разполага с отличен автомобил, защото само в рамките на четири тура се изкачи на седма позиция, изпреварвайки последователно Буеми, Витали Петров (Renault), Фелипе Маса (Ferrari), Нико Хюлкенберг (Williams) и Адриан Сутил (Force India). Последната жертва на поляка трябваше да бъде Рубенс Барикело, но в крайна сметка бразилецът запази шестото си място, а Кубца финишира седми.
Вчера пилотите на Force India имаха огромни проблеми в квалификацията, но Адриан Сутил* все пак се пребори за осмото място и вече е на три точки пред Михаел Шумахер (Mercedes) в класирането при пилотите. Седемкратният световен шампион също можеше да се пребори за място в челната десетка, но първо бе ударен от Камуи Кобаяши, а впоследствие от другия пилот на Sauber Ник Хайдфелд. В крайна сметка Шумахер завърши тринайсети, което позволи на Нико Хюлкенберг* и Фелипе Маса да спечелят последните две места, даващи право на точки.
И докато за шампионът в GP2 сериите това изглеждаше напълно постижим резултат преди старта, то за Маса десетата позиция е повече от изненадваща. Бразилецът потегли от дъното на колоната, тъй като смени своя двигател заради повредата, която получи в събота на квалификациите, но с много къса първа серия, на практика продължила само обиколка, се пребори за последната точка.
Fire at the Disco
Финалът на Гран при на Сингапур бе белязан и от един неприятен инцидент. В задната част на автомобила на Хейки Ковалайнен (Lotus) се появиха пламъци, след като малко по-рано той бе ударен от Себастиан Буеми (Toro Rosso). Вместо да спре веднага обаче, финландецът продължи и паркира своята машина, която вече бе обгърната от сериозни пламъци, на стартфиналата права една обиколка преди финала. За щастие Хейки успя своевременно да загаси разразилия се пожар, но това едва ли е утеха за него, тъй като не му достигна съвсем малко, за да повтори най-доброто постижение на Lotus от началото на сезона, а именно 13-о място на финала.
След Гран при на Сингапур разликата между първите петима отново е в рамките на броя точки, които се дават за една победа, а именно 25. Дали ще бъде така и след шестнайсетия кръг, ще разберем след две седмици на пистата „Сузука”.
* 20 секунди наказание за това, че е излязъл извън очертанията на седми завой в първата обиколка
aimless
Е като е световен трябва да го харесваме ли? То от тези петимата само "биковете" не са. По тази причина съм за тях, но понеже Фетел ме дразни с "шумахерщината" си съм за "кенгуруто", щото е висок, като мен! :))
Aнонимен
негрото е бивш световен шампион и ще си остане такъв
Aнонимен
"Негърчето" е световен шампион, за разлика от тъпото австралийско кенгуру Уебърчо .... както и за разлика от вас, господа "разбирковци" ...
Aнонимен
Да, довечера Никол ще го наказва със страпона без вазелин!
boro
На негърчето май му пари на дупето вече!