Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Турция: „Хард“ и „медиум“ гуми

21.08.2007 12:08
Туит

Флотилията на Формула 1 ще акостира тази седмица в Истанбул. В третия старт за Голямата награда на Турция Bridgestone ще предложи на своите клиенти „хард“ и „медиум“ опциите на състезателната Potenza.

За пети път през този сезон отборите ще разчитат на двете най-твърди каучукови смеси. Предишните стартове с „хард“ и „медиум“ вариации бяха в Малайзия, Бахрейн, Испания и Великобритания.

Пистата в Истанбул включва разнообразни завои, както и множество изкачвания и спускания. Единствено стартфиналната права и по-голямата част от завой номер осем са равни. Именно завой номер осем е основното предизвикателство пред пилотите и техниката - ляв завой с троен апекс, който започва със спускане. В тази част от трасето състезателите са подложени на огромно странично натоварване (едно от най-високите за целия сезон). Последната комбинация от завои, разположена директно преди стартфиналата права, е не по-малко труден участък. След левия 12 следва десен 13 и отново ляв 14. В този момент болидите се движат с най-ниска скорост на пистата, след което газта се отваря напълно за стартфиналната права. Грейнингът тук е максимално изразен.

Високите скорости, спирачното натоварване и горещото време означават, че натоварването върху гумите ще бъде значително. Износването и деградацията ще трябва да бъдат внимателно контролирани от отборите.

Истанбул ще бъде домакин на Гран при едва за трети път през тази година. През миналия сезон надпреварата бе спечелена от пилота на Ferrari и Bridgestone Фелипе Маса. Японската компания вече има успех на това трасе, след като през април окупира първите шест места в старта от MotoGP. Това е най-добрият резултат за Bridgestone в мотоциклетната надпревара през този сезон.

Кийс ван дер Гринт, ръководител в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone

„Истанбул“ е прекрасна писта, защото използва естествените промени в релефа и включва множество секции с изкачвания и слизания. Рязкото спиране в някои от завоите ще бъде причина за сериозно загряване на гумите, а високите температури на въздуха и асфалта допълнително ще окажат влияние върху този аспект. Завой номер осем е най-голямото предизвикателство за нашите продукти, тъй като страничното натоварване е огромно. Тази част от пистата е особено важна, защото поради силите, които се генерират при преминаването й, няма как да използваме по-меките опции на Bridgestone Potenza. За разлика от Унгария резултатите от квалификациите не са от толкова решаващо значение поради множеството възможности за изпреварване.

Коментари
comments powered by Disqus