Пилотът на Ferrari Фелипе Маса спечели за трети пореден път Гран при на Турция. Втори завърши Люис Хамилтън (McLaren), а световният шампион Кими Райконен (Ferrari) остана на трета позиция.
„Истанбул парк” стана домакин на едно от най-интересните състезания за сезона – оспорвана битка за първото място между Фелипе Маса и Люис Хамилтън, много изпреварвания в по-задни позиции и дори една поява на колата за сигурност на пистата. Ferrari отново надделя в двубоя с McLaren, но това съвсем не стана толкова лесно, колкото на „Каталуня” преди две седмици.
Три в едно
За трети пореден път Фелипе Маса превзе Босфора. Бразилецът контролираше надпреварата през по-голямата й част, след като стартира от първа позиция, но за момент победата му далеч не изглеждаше толкова сигурна. 23 обиколки след старта Хамилтън го изпревари по блестящ начин в дванайсетия завой на пистата и оглави класирането. Пилотът на McLaren обаче не можа да запази лидерската си позиция, тъй като разчиташе на стратегия с три влизания в бокса, и в крайна сметка завърши втори.
Победата изведе Маса на втора позиция в класирането при пилотите, като изоставането му спрямо лидера Райконен е седем точки.
Проблеми за Райконен и Ковалайнен
Световният шампион завърши трети, като една от основните причини за слабото му представяне е лекият удар между него и Ковалайнен на старта. Кими стартира добре и атакува по-предно класиране още в самото начало на надпреварата. При опита си да изпревари Ковалайнен обаче неговият болид се удари в този на McLaren, финландецът повреди своето предно крило и загуби няколко места. Скудерията прецени, че е по-добре да не заменя компонента и остави своя пилот на пистата, което се оказа и най-правилното решение в този момент. Райконен завърши трети и със спечелените шест точки запази лидерската си позиция в шампионата на пилотите.
Последиците от контакта в началото на надпреварата се оказаха много по-съществени за Хейки Ковалайнен. Спукана гума стана причина той да посети бокса само две обиколки след старта. Въпреки че стана автор на няколко блестящи изпреварвания, особено впечатляващи в двубоите с пилота на Toyota Тимо Глок, Хейки завърши дванайсети.
В зоната на точките
По традиция третият по сила отбор бе BMW Sauber. В началото на състезанието Кубица се движеше трети, но впоследствие Райконен мина пред него. Разликата между темпото на Ferrari и BMW бе очевидна, но немският тим бе с една класа над останалите отбори и полякът с лекота финишира четвърти. Единственият проблем за Кубица беше повредата в радиото, която го остави без комуникация с бокса. Другият пилот на Тима Ник Хайдфелд отново демонстрира впечатляващо състезателно темпо и от девета позиция на старта се изкачи до петото място.
Още след квалификациите Фернандо Алонсо призна, че седмата позиция е програма максимум на Renault. Благодарение проблемите на Ковалайнен обаче бившият световен шампион се класира шести. Марк Уебър (Red Bull) и Нико Розберг (Williams) са другите двама пилоти, завършили в зоната на точките. За съжаление Рубенс Барикело нямаше този шанс. В рекордния си старт номер 257 пилотът на Honda финишира на незавидното четиринайсето място.
Губещите
За разлика от предходната надпревара в Испания, където колата за сигурност играеше централна роля, на „Истанбул парк” тя се появи само веднъж и то в самото начало на състезанието. При оформянето на колоната след старта Джанкарло Фисикела (Force India) закъсня при спирането за първия завой и се вряза в задницата на Казуки Накаджима (Williams), като и двамата отпаднаха заради инцидента. Надпреварата не завърши и Себастиен Бурде, който изгуби контрол над своя автомобил в последния завой на 25-ата обиколка и остана блокиран в зоната за сигурност.
Следващият старт в календара на Формула 1 е Гран при на Монако (22 – 25 май). Именно там миналата година McLaren обърна развоя на шампионата. Дали Сребърните стрели ще съумеят отново да прекъснат победния ход на Скудерията?