Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Турция: Маса отново превзе Истанбул

26.08.2007 17:08
Туит

За втора поредна година Фелипе Маса печели старта за Голямата награда на Турция. Бразилецът потегли от първа позиция и с лекота я запази до финала на надпреварата. Кими Райконен завърши втори и доближи Скудерията само на 11 точки до екипа на McLaren в шампионата на конструкторите.

Състезанието за Голямата награда на Турция не бе на нивото на оспорваните квалификации, тъй като напрежението присъстваше единствено на старта. Въпреки това интересните моменти съвсем не бяха малко. Още при загасването на червените стрели Фелипе Маса се изстреля напред и оглави колоната. Зад него оспорвана битка за второто място водеха Люис Хамилтън и Кими Райконен. Пилотът на Ferrari се възползва от по-чистата страна на пистата, която му гарантираше третата позиция на стартовата решетка, и на първия завои вече се движеше втори. И Маса, и Райконен бяха безпогрешни до финала на надпреварата и за втори път през сезон 2007 изведоха Скудерията до първите две места на подиума. На моменти финландецът доближаваше своя съотборник, като 21 обиколки преди финала разликата между двамата бе под половин секунда, но Маса водеше уверено и нито за миг не му позволи да атакува.

„Невероятно е! Наистина фантастично!“, заяви щастливият бразилец след края на състезанието. „Обичам тази писта, този град. Именно тук се случи най-големият обрат в кариерата ми. Постигнах първата си победа в Истанбул преди година, след което започнах да се боря с лидерите. Това е едно специално място за мен. Просто не мога да намеря думи, с които да опиша радостта си“, допълни Маса, който получи подкрепата на цялото си семейство по време на състезанието.

Проблемите в екипа на McLaren бяха значително повече. Още на старта Фернандо Алонсо изгуби две позиции, след като бе изпреварен от пилотите на BMW-Sauber. Испанецът се озова зад Хайдфелд, но въпреки че беше по-бърз от него, така и не получи възможност да го атакува. При първите влизания в бокса обаче Алонсо се справи със съпротивата му, задмина Кубица и си възвърна четвъртата позиция. Изоставането му спрямо водещото трио обаче бе прекалено голямо и той преждевременно напусна битката за подиума. Междувременно Хамилтън се движеше напред с минимална разлика спрямо лидерите Маса и Райконен, но 16 обиколки преди финала при спирането на завой номер девет спука предна дясна гума. Новакът все пак успя да се добере до бокса и отново да се върне в надпреварата, но се смъкна до петото място. От неочаквания подарък се възползва Алонсо, който завърши трети и намали аванса на Хамилтън в шампионата при пилотите само на пет точки.

Страхотно впечатление направи днес Хейки Ковалайнен. Благодарение на дългата първа серия обиколки пилотът на Renault изпревари Роберт Кубица и се изкачи на шеста позиция. В края на надпреварата Хейки дори се доближи до Хамилтън, който имаше проблеми с предното крило на MP4-22, но времето не бе достатъчно, за да го застигне и впоследствие - атакува. Неговият съотборник Джанкарло Фисикела завърши на девето място и до голяма степен проблематизира бъдещето си в екипа на Renault.

Пилотът на Williams Нико Розберг за пореден път доказа, че ако няма проблеми с автомобила си, с лекота намира място в челната осмица. Младата надежда на сър Франк Уилямс затвърди блестящото си представяне по време на целия състезателен уикенд със седмо време. Неговият значително по-опитен съотборник Алекс Вурц не можа да навакса изоставането си от квалификациите и завърши единайсети.

Следващият старт във Формула 1 е на 16 септември. Ferrari със сигурност ще търси отново двойната победа в Гран при на Италия, но и McLaren ще преследват реванша на „Монца“.

Гран при на Турция – класиране

1. Ф. Маса Ferrari 1:26:42.161
2. К. Райконен Ferrari + 2.275
3. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 26.181
4. Н. Хайдфелд BMW-Sauber + 39.674
5. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes + 45.085
6. Х. Ковалайнен Renault + 46.169
7. Н. Розберг Williams-Toyota + 55.778
8. Р. Кубица BMW-Sauber + 56.707
9. Дж. Фисикела Renault + 59.491
10. Д. Култард Red Bull-Renault + 1:11.009
11. А. Вурц Williams-Toyota + 1:19:628
12. Р. Шумахер Toyota + 1 об.
13. Дж. Бътън Honda + 1 об.
14. А. Дейвидсън Super Aguri-Honda + 1 об.
15. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari + 1 об.
16. Я. Трули Toyota + 1 об.
17. Р. Барикело Honda + 1 об.
18. Т. Сато Super Aguri-Honda + 1 об.
19. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari + 1 об.
20. С. Ямамото Spyker-Ferrari + 2 об.
21. А. Сутил Spyker-Ferrari + 4 об.

Отпаднали

М. Уебър Red Bull-Renault 10 oб.

Най-бърза обиколка

К. Райконен Ferrari 1:27.295

Класиране при пилотите

1. Л. Хамилтън 84
2. Ф. Алонсо 79
3. Ф. Маса 69
4. К. Райконен 68
5. Н. Хайдфелд 47
6. Р. Кубица 29
7. Х. Ковалайнен 19
8. Дж. Фисикела 17
9. А. Вурц 13
10. Н. Розберг 9
11. Д. Култард 8
12. М. Уебър 8
13. Я. Трули 7
14. Р. Шумахер 5
15. Т. Сато 4
16. С. Фетел 1
17. Дж. Бътън 1

Класиране при конструкторите

1. McLaren-Mercedes 148
2. Ferrari 137
3. BMW-Sauber 77
4. Renault 36
5. Williams-Toyota 22
6. Red Bull-Renault 16
7. Toyota 12
8. Super Aguri-Honda 4
9. Honda 1

Коментари
comments powered by Disqus