Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Унгария: Хамилтън спечели първа победа с Mercedes

28.07.2013 16:37
Туит

Люис Хамилтън спечели четвъртата си победа на "Хунгароринг" и първата с екипа на Mercedes. Кими Райконен (Lotus) удържа атаките на Себастиан Фетел (Red Bull) и се пребори за второто място.

Въпреки че екипът на Mercedes пропусна тестовете на "Силвърстоун", въпреки че температурата на пистата в Унгария бе на моменти над 51 градуса, Люис Хамилтън стигна до победата в десетия си старт с екипа на германците. За да спечели старта на "Хунгароринг", световният шампион за 2008 г. трябваше да направи феноменална квалификационна обиколка в събота, но и няколко ключови изпреварвания в дългата 70 обиколки надпревара.

Най-важната атака на Хамилтън дойде след първите спирания в бокса. Британецът първоначално се озова зад бившия си съотборник Дженсън Бътън (McLaren), който стартира с по-твърдите гуми, но мина пред него за разлика от Себастиан Фетел и Ромен Грожан (Lotus). По този начин той отвори стабилна преднина в челото, която контролираше през цялото състезание. Единствено Марк Уебър (Red Bull) можеше да го забави след третото финално спиране, но и в този случай Хамилтън реагира светкавично и с прекрасна атака в трети завой отново се справи с трафика.

От този момент до финала Хамилтън нямаше никакви затруднения и заслужено спечели първата си победа с екипа на Mercedes. Зад него обаче вреше и кипеше. Стратегията с два стопа на Райконен го изведе на втора позиция, но неговите гуми бяха с тринайсет обиколки по-стари от тези на Фетел. Въпреки това финландецът удържа атаките на настоящия световен шампион до финала и запази второто място. То обаче е под въпрос, защото Кими трябваше да паркира своя автомобил на питлейна веднага след карирания флаг.

Ромен Грожан също имаше шанс да се бори за победата, но бе наказан с принудително минаване през бокса заради атаката срещу Фелипе Маса (Ferrari) в четвърти завой. В действителност тя бе много прецизно изпълнена, без какъвто и да е било контакт, което не е типично за Грожан. Неговият автомобил обаче бе с четирите гуми извън състезателната линия и стюардите не се поколебаха да го накажат.

Марк Уебър, който потегли едва десети заради проблемите с KERS в квалификацията, направи много силно състезание и стигна до четвъртото място на финала. За това му помогна дългият първи стинт с по-твърдите гуми и отложеният за последните десет тура трети с меките. Фернандо Алонсо (Ferrari) пък отново бе далеч от темпото на лидерите и завърши едва пети и то благодарение на накзанието на Грожан, който трябваше да се задоволи с шестото място.

Дженсън Бътън, който със стратегията си, ограничена до два стопа, до голяма степен улесни задачата на Хамилтън, спечели първите точки за McLaren след Гран при на Монако със седмото си място. Фелипе Маса остана зад него, но и осмата позиция е постижение за бразилеца, тъй като още в първия тур той удари Нико Розберг (Mercedes) и кара до финала с повредено предно крило.

Въпреки проблемите в началото на състезанието Розберг навакса част от изоставането си и се движеше девети четири тура преди финала. Повреда в двигателя обаче сложи точка на участието му в Гран при на Унгария и позволи на Пастор Малдонадо да спечели първата точка за екипа на Williams с десетото си място. Малдонадо, както и деветият Серхио Перес (McLaren), обаче бяха затворени с цяла обиколка от Хамилтън. Пълните резултати може да видите тук.

С финала на Гран при на Унгария започва и лятната пауза във Формула 1. Следващият старт е в Белгия чак след месец.

Коментари
comments powered by Disqus