Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Унгария: Рикардо спечели трилъра на Хунгароринг

27.07.2014 16:58
Туит
Гран при на Унгария: Рикардо спечели трилъра на Хунгароринг

Даниел Рикардо (Red Bull) спечели феноменалната Гран при на Унгария след страхотна битка на финала с Фернандо Алонсо (Ferrari) и Люис Хамилтън (Mercedes). Лидерът в шампионата Нико Розберг (Mercedes) остана едва четвърти заради първата поява на автомобила за сигурност.

Трима пилоти бяха в рамките на една секунда десет обиколки преди края - лидерът Алонсо, Хамилтън, който потегли от питлейна, и Рикардо. И тримата бяха с различни стратегии, като тази на австралиеца се оказа печеливша. Нико Розберг бе на косъм да се качи на подиума след страхотен финален стинт, но Хамилтън парира по безмилостен начин атаката му в последната обиколка.

В началото всичко бе различно

"Хунгароринг" по традиция е домакин на най-горещите, но и най-скучните състезания във Формула 1. Тази година обаче дъждът над Будапеща в началото на надпреварата и една нелепа катастрофа на Маркус Ериксон (Caterham) сътвориха истински трилър, който Даниел Рикардо спечели две обиколки преди края.

Началото на унгарската Гран при далеч не предвещаваше такъв финал. Нико Розберг запази лидерската си позиция, след като червените светлини загаснаха, поведе колоната и натрупа близо десет секунди аванс само осем тура след старта. Ситуацията се обърна обаче с главата надолу за лидера в шампионата, след като Маркус Ериксон катастрофира на излизането от трети завой и на пистата излезе автомобил за сигурност.

От интермедиа към сликове

Това бе първият повратен момент в състезанието, тъй като четиримата в челото - Розберг, Валтери Ботас (Williams), Себастиан Фетел (Red Bull) и Алонсо, нямаха възможност да влязат на момента в бокса за разлика от пилотите зад тях и да сменят своите интермедиа гуми. Рикардо го направи и поведе колоната, въпреки че за кратко Дженсън Бътън (McLaren) бе начело, тъй като за разлика от останалите реши да рискува с втори комплект интермедиа.

Пистата изсъхна. Бътън влезе отново в бокса, а Рикардо контролираше надпреварата. Междувременно Розберг се мъчеше да изпревари Жан-Ерик Верн (Toro Rosso), а Хамилтън зад него спореше със Себастиан Фетел. Точно в момента, когато ситуацията отново започна да се подрежда, дойде и вторият ключов момент от състезанието - катастрофата на Серхио Перес (Force India), който се завъртя след излизането от последния завой.

По-умният печели

Вторият автомобил за сигурност бе неизбежен. Рикардо се възползва от него и отново влезе в бокса. Алонсо - не. Испанецът поведе колоната и рискува да остане на пистата с меките гуми до финала, въпреки че от него го деляха 35 обиколки. Първоначално това изглеждаше правилното решение, защото Хамилтън, също както Алонсо, избра стратегията с два бокса и двамата се движеха първи и втори. Твърдите гуми на британеца обаче се предадоха и три обиколки преди края той бе безсилен срещу атаката на Рикардо в трети завой. Още на следващия тур и Алонсо не можа да се противопостави на пилота на Red Bull и победата бе подпечатана.

Това е втори успех на Даниел Рикардо за сезона и във Формула 1, благодарение на което той измести Фернандо Алонсо от третата позиция в шампионата. Red Bull пък се утвърди на второто място при отборите с аванс от 67 точки спрямо третия Williams.

Финален щурм

Докато първите трима спореха за победа, Нико Розберг, който бе принуден да направи три спирания и загуби страшно много време в трафика, въртеше обиколки с три секунди по-бързи от техните. В последната от тях германецът получи шанс да атакува подиума, но Хамилтън безмилостно го парира и запази позицията си.

В събота световният шампион за 2008 година бе напълно обезверен след повредата, която получи още в началото на квалификацията, но в неделя той спечели три точки повече от Розберг. Разликата между двамата вече е само единайсет, като до края на сезона има още цели осем състезания.

В зоната на точките

Фелипе Маса копира стратегията на Рикардо, но за разлика от него избра по-твърдите гуми и завърши пети. Кими Райконен (Ferrari) подобно на Алонсо и Хамилтън спира само два пъти и прогресира до шестото място, въпреки че стартира едва седемнайсети. Късметът бе на страната на финландеца, но помогна и на Себастиан Фетел. Световният шампион се завъртя в 33-ата обиколка на старт-финалната права и неясно как избегна предпазните заграждения, за да стигне седми до финала.

Ако не беше хаосът при първия сейфти кар, Валтери Ботас щеше неминуемо да спечели четвъртия си пореден подиум. Финландецът обаче завърши едва осми, следван от Жан-Ерик-Верн и Дженсън Бътън. За първи път от началото на сезона Нико Хюлкенберг не попадна в топ десет заради контакт с предпазните заграждения в 16-ата обикола, в който замесен бе също съотборникът му във Force India Серхио Перес. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.

Следващият месец във Формула 1 е почивен. Битката за титлата ще бъде подновена на 24 август с Гран при на Белгия.

Коментари
comments powered by Disqus