Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Унгария: Трета победа за Хамилтън

05.08.2007 17:08
Туит

Люис Хамилтън спечели старта за Голямата награда на Унгария. Младият англичанин потегли от първа позиция заради наказанието на своя съотборник Фернандо Алонсо и не я изпусна досами финала въпреки сериозното напрежение, което му оказа втория Кими Райконен. Ник Хайдфелд завърши с трети резултат и за втори път през сезон 2007 се качи на почетната стълбичка.

За съжаление Гран при на Унгария представи по съвсем категоричен начин, че борбата на пистата се решава до голяма степен извън нея. Скандалите относно задържането на Хамилтън и последвалото наказание на Алонсо и McLaren оказаха директно влияние върху крайния изход от днешното състезание. Люис, който потегли от първа позиция, оглави класирането още след изгасването на червените светлини и с прецизна стратегия с две влизания бокса задържа лидерската позиция до финала. Неговият съотборник Фернандо Алонсо не получи шанс да се бори за победата, тъй като през по-голямата част от състезанието се изправяше срещу съпротивата на пилотите пред него и на тясната, “изпъстрена” с множество завои писта “Хунгароринг”. Въпреки проблемите световният шампион прогресира до четвъртата позиция и не позволи на Люис да се откъсне далеч напред в класирането при пилотите преди старта за Голямата награда на Турция след три седмици.

Стартът на надпреварата бе един от малкото моменти, в които зрителите имаха възможност на наблюдават изпреварвания. Люис потегли добре, но Райконен бе пилотът, който се възползва на максимум от “чистата” страна на пистата. Още след първия завой финландецът се справи със съпротивата на Ник Хайдфелд и притисна временния водач и основен претендент за титлата Хамилтън. В задните редици впечатление направи представянето на Алонсо, който явно не бе загрял добре своите гуми и загуби позиция от Кубица. В края на първата обиколка световният шампион дори бе изпреварен от пилота на Red Bull Марк Уебър, но постепенно вдигна темпото и само в рамките на две завъртания се справи със съпротивата на австралийския си колега, а впоследствие - и на втория пилот на BMW Sauber. На практика с първите няколко обиколки се изчерпаха и по-интересните моменти от състезанието. Алонсо притисна Ралф Шумахер, но нямаше достатъчно скорост да го изпревари, а в челото Хамилтън успя да се откъсне на близо три секунди от втория Кими Райконен. Хайдфелд се движеше стабилно трети, а Нико Розберг се възползва максимално добре от старта и успя да прогресира до четвъртата позиция. Следваха Шумахер, Алонсо, Кубица и Уебър.

Първите влизания в бокса започнаха още в 17-ата обиколка, когато Ник Хайдфелд спря в пита на BMW-Sauber. Причината за ранната процедура бе стратегията на немския тим с три спирания. Изборът бе коректен и позволи на 30-годишния германец да запази до последно третото място и да се качи за втори път през сезона на подиума. Кубица също се възползва в максимална степен от отборното решение и прогресира от седмо до пето място.

Хамилтън и Райконен заложиха на стратегия с две влизания в бокса. И двамата запазиха до финала позициите, спечелени след първия завой, въпреки че на моменти Кими скъсяваше дистанцията между двамата на под една секунда. Младият пилот на McLaren обаче кара перфектно и с лекота гардира първото място, което му донесе трета победа за сезона. Люис спря хронометрите на 1:35:52.991 и изпревари със седем десети своя конкурент от Ferrari.

Другите двама пилоти в челото, заложили на два пита, бяха Ралф Шумахер и Алонсо. Световният шампион имаше сериозни проблеми със съпротивата на опитния германец, но с по-ранно първо влизане в бокса и по-дълъг втори стинт успя да го изпревари. В края на състезанието пилотът на McLaren дори застигна третия Хайдфелд, но вече бе прекалено късно за атаки. Ралф остана шести, тъй като и Робът Кубица успя да го задмине при вторите спирания, но определено спечелените три точки са страхотен успех за екипа на Toyota. Японският тим се появи на “Хунгароринг” с преработения под и предно крило, които тества за първи път на “Херес” преди седмица, и това даде своя положителен резултат.

В челната осмица място намериха Нико Розберг и Хейки Ковалайнен. Младата надежда на Williams не успя да запази четвъртата позиция, която заемаше по време на първата серия обиколки, но след поредицата неуспехи и малшанс най-накрая намери място в челната осмица, което определено заслужава. Хейки от своя страна бе единственият пилот сред най-добрите десет, който предпочете “супер-софт” опцията на Bridgestone Potenza. Болидът на Renault се представяше значително по-добре с по-мекия комплект и благодарение на дълъг първи стинт с него Ковалайнен успя да си отвоюва място в зоната на точките.

Два дебюта маркира Гран при на Унгария. Сако Ямамото се завърна във Формула 1 с екипа на Spyker, а Себастиан Фетел за първи път застана в болида на Toro Rosso в официално състезание. Докато за първия насладата от високите скорости продължи само пет обиколки, то вторият се справи успешно до финала. 20-годишният германец завърши 15-и и изпревари Адриан Сутил и Рубенс Барикело.

Съдбата на Ямамото сполетя и Дженсън Бътън. Миналогодишният победител от Гран при на Унгария изпитваше огромни затруднения с управлението на болида на Honda, но за негово щастие мъките му приключиха 33 обиколки преди края, когато изхвърча от пистата.

След старта за Голямата награда на Унгария Хамилтън увеличи преднината си в челото спрямо Алонсо на седем точки. Наказанието за екипа на McLaren и второто място на Райконен позволиха на Ferrari да скъси дистанцията с лидера при конструкторите. Категорично решение по случая обаче ще има едва през следващата седмица, тъй като Сребърните стрели имат право да обжалват наказанието, наложено от ФИА.

Гран при на Унгария – класиране

1. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes 1:35:52.991
2. К. Райконен Ferrari + 0.715
3. Н. Хайдфелд BMW-Sauber + 43.129
4. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 44.858
5. Р. Кубица BMW-Sauber + 47.616
6. Р. Шумахер Toyota + 50.669
7. Н. Розберг Williams-Toyota + 59.139
8. Х. Ковалайнен Renault + 1:08.104
9. М. Уебър Red Bull-Renault + 1:16.331
10. Я. Трули Toyota + 1 об.
11. Д. Култард Red Bull-Renault + 1 об.
12. Дж. Фисикела Renault + 1 об.
13. Ф. Маса Ferrari + 1 об.
14. А. Вурц Williams-Toyota + 1 об.
15. Т. Сато Super Aguri-Honda + 1 об.
16. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari + 1 об.
17. А. Сутил Spyker-Ferrari + 2 об.
18. Р. Барикело Honda + 2 об.

Отпаднали

В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari 43 об.
А. Дейвидсън Super Aguri-Honda 42 об.
Дж. Бътън Honda 36 об.
С. Ямамото Spyker-Ferrari 7 об.

Най-бърза обиколка

К. Райконен Ferrari 1:20.047

Класиране при пилотите

1. Л. Хамилтън 80
2. Ф. Алонсо 73
3. К. Райконен 60
4. Ф. Маса 59
5. Н. Хайдфелд 42
6. Р. Кубица 28
7. Дж. Фисикела 17
8. Х. Ковалайнен 16
9. А. Вурц 13
11. Д. Култард 8
10. М. Уебър 8
12.  Н. Розберг 7
13. Я. Трули 7
14. Р. Шумахер 5
15. Т. Сато 4
16. С. Фетел 1
17. Дж. Бътън 1

Класиране при конструкторите

1. McLaren-Mercedes 138
2. Ferrari 119
3. BMW-Sauber 71
4. Renault 33
5. Williams-Toyota 20
6. Red Bull-Renault 16
7. Toyota 12
8. Super Aguri-Honda 4
9. Honda 1

Коментари
comments powered by Disqus