Себастиан Фетел спечели по безапелационен начин британската Гран при, а неговият съотборник в екипа на Red Bull Марк Уебър завърши втори. Рубенс Барикело изведе Brawn GP на трета позиция, докато лидерът в шампионата Дженсън Бътън трябваше да се задоволи с шестото място.
Прогнозите, че Red Bull ще доминира тотално в осмия кръг за сезон 2009 във Формула 1, се потвърдиха напълно. Себастиан Фетел бе най-бърз в двете петъчни тренировки, спечели полпозишъна в събота, а днес размаза тотално конкуренцията в старта за Голямата награда на Великобритания. Но това не беше всичко. Германецът записа най-бързата обиколка в рамките на надпреварата, а неговият съотборник Марк Уебър подпечата страхотното представяне на Red Bull с второ място.
Отборът на Brawn GP, който е убедително начело в шампионата на конструкторите, трябваше да се задоволи с третата позиция на Рубенс Барикело, а победната серия на лидера при пилотите Дженсън Бътън приключи, след като британецът завърши едва шести. Фелипе Маса (Ferrari) и Нико Розберг (Williams) намериха място между двамата представители на Brawn GP.
На старта
Фетел направи решителната крачка към втората си победа за сезона още на старта. При загасването на червените светлини младокът потегли отлично и оглави без проблеми колоната. Неговият съотборник Марк Уебър се опита да изпревари втория Рубенс Барикело, но бразилецът парира атаката на „Копс”.
Зад тях Райконен направи феноменален старт благодарение на системата KERS, която във Великобритания използва единствено отборът на Ferrari, и се изкачи от девета на пета позиция. Финландецът дори можеше да изпревари четвъртия Казуки Накаджима (Williams), но японецът запази мястото си. Нико Розберг (Williams), Ярно Трули (Toyota) и Фелипе Маса (Ferrari) допълниха челната осмица в края на първата обиколка, а Дженсън Бътън остана едва девети.
Кой сега е номер 1?
В действителност стартът на „Силвърстоун” бе единственият по напрегнат момент от цялото състезание за Себастиан Фетел. С всяка изминала обиколка пилотът на Red Bull трупаше по секунда аванс в челото, тъй като зад него Барикело задържаше значително по-бързия Уебър. До първите спирания в бокса обаче Марк така и не можа да атакува бразилеца, което позволи на Фетел да поеме към пита с близо 20 секунди преднина.
С първите спирания на практика и приключи битката за разпределение на челните три места. Себастиан водеше убедително колоната, а Марк Уебър изпревари Барикело в бокса, след като остана на пистата една обиколка повече от своя съперник. До финала позициите на Фетел и Уебър не бяха застрашени нито за миг и те спечелиха първата двойна победа за Red Bull Racing.
Успехът на Кристиан Хорнър и неговите момчета донякъде върна интригата в шампионата, тъй като осем кръга след началото му Фетел се доближи на две точки от Рубенс Барикело във временното класиране при пилотите и на 25 от лидера Бътън. При конструкторите Red Bull намали до 30,5 точки аванса на Brawn GP.
Игра на нерви
Казуки Накаджима и Кими Райконен се движеха съответно четвърти и пети в началото на надпреварата, но стратегията им с къса първа серия обиколки се оказа неподходяща за „Силвърстоун”. Двамата загубиха позиции след спиранията в бокса, като по този начин позволиха на Нико Розберг и Фелипе Маса да заемат техните места. Бразилецът измести максимално назад и втория си пит, благодарение на което изпревари също Розберг и се пребори за петте точки.
Петнайсетина обиколки преди края петото място на Нико изглеждаше абсолютно сигурно. Във финалната фаза от надпреварата обаче Дженсън Бътън с мекия комплект гуми, който се оплакваше на своите инженери почти през цялото състезание от липса на сцепление, демонстрира феноменално темпо. Британецът топеше по секунда от аванса на Розберг само в рамките на една обиколка. Краят на надпреварата обаче бе твърде близо и Бътън трябваше да се задоволи с шестото място, въпреки че разликата между него и пилота на Williams бе само три десети.
Ярно Трули и Кими Райконен също завършиха в зоната на точките, а Тимо Глок (Toyota) остана девети. Джанкарло Фисикела демонстрира огромния прогрес, който екипът на Force India направи с новия аеродинамичен пакет на VJM02, и финишира на престижната десета позиция, въпреки че потегли едва шеснайсети.
Падения без възходи
McLaren доминира тотално на „Силвърстоун” преди година, но днес трябваше да преглътне поредния горчив хап. Люис Хамилтън остана едва шестнайсети след серия от грешки и едно завъртане в осмия завой, а неговият съотборник Хейки Ковалайнен отпадна. Финландецът разчиташе на стратегия с едно спиране в бокса и имаше реален шанс да намери място в челната десетка, но 27 обиколки преди финала Себастиан Бурде (Toro Rosso) се вряза в него и двамата напуснаха по-късно състезанието.
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо (Renault) също ще се опита да забрави максимално бързо британската Гран при. Испанецът се забави на старта и прекара цялата първа серия обиколки в опити да изпревари значително по-бавния от него Ник Хайдфелд (BMW). Загубеното време в началната фаза от надпреварата го остави на незавидната четиринайсета позиция на финала, като дори съотборникът му Нелсиньо Пикет направи по-добро класиране – дванайсето място.
Пистата „Силвърстоун” уж бе домакин на Формула 1 за последен път, но в момента бъдещето на самия шампионат е абсолютно неясно заради борбата между ФИА и FOTA. Така че нека да изчакаме преди да кажем „Сбогом!” на легендарното трасе. Едно обаче е сигурно. На 12 юли ни очаква деветия кръг от сезон 2009, чийто домакин ще бъде Германия и пистата "Нюрбургринг”.