Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Великобритания: Първи полпозишън за Ковалайнен

05.07.2008 15:07
Туит

Хейки Ковалайнен (McLaren) ще стартира от полпозишън Гран при на Великобритания. Това е първа квалификационна победа за финландеца, който изпревари с половин секунда втория Марк Уебър с Red Bull. Световният шампион Кими Райконен (Ferrari) завърши с трети резултат.

Ако за мнозина първата позиция на Хейки Ковалайнен е изненада, то за тези, които наблюдаваха представянето на финландеца по време на свободните тренировки, тя е просто логично стечение на обстоятелствата. Пилотът на McLaren намери точните настройки на своя автомобил още в петък сутрин и с лекота спечели квалификациите, като разликата между него и втория е близо половин секунда.

Вероятно Ковалайнен е по-лек от конкурентите си и утре ще разчита на по-къса първа серия обиколки, но ако атмосферните условия се запазят стабилни, е напълно възможно само след 24 часа да спечели и първата си Гран при. Прогнозите за утре обаче предполагат, че над „Силвърстоун” ще вали, което определено може да обърка сметките на фаворитите.

Най-голямата изненада в третия квалификационен тур обаче сътвори не пилотът на McLaren, а вторият Марк Уебър (Red Bull). С последната си бърза обиколка австралиецът изпревари Кими Райконен и излезе начело, но впоследствие Ковалайнен мина пред него. Въпреки това втората позиция е прекрасно постижение за отбора на Red Bull, който за първи път в историята си има представител на челна стартова решетка. За съжаление съотборникът на Уебър - Дейвид Култард, който се състезава за последно пред родна публика, остана само на 59 хилядни от участие в третия квалификационен тур и утре ще потегли от единайсета позиция.

Световният шампион Кими Райконен преодоля част от затрудненията, които имаше с настройките на своя автомобил по време на тренировките, и завърши квалификациите с трето време. Неговият съотборник в екипа на Ferrari – Фелипе Маса, не направи последната си бърза обиколка заради проблеми със смяната на задно дясно колело и остана на девета позиция.

Люис Хамилтън също се представи далеч под очакванията. При първия опит в Q3 той напусна пистата при излизането от завой номер 14, но все пак запази автомобила си невредим. Хамилтън направи чиста втора обиколка, която обаче му гарантира единствено четвъртото място. Интересен факт е, че разликата между него и спечелилия полпозишън Хейки Ковалайнен е цели осем десети.

За първи път през тази година Ник Хайдфелд бе по-бърз от съотборника си Робърт Кубица в квалификациите. Германецът завърши пети, докато неговият партньор в екипа на BMW Sauber не можа да направи бърза обиколка заради технически проблем и остана десети.

Шести и седми завършиха двамата представители на Renault Фернандо Алонсо и Нелсиньо Пикет, а Себастиан Фетел демонстрира огромния напредък на Toro Rosso с осмо време.

Само две седмици след като спечели първия си подиум след Гран при на Австралия 2006, Toyota не пласира нито един от пилотите си в челната десетка. Тимо Глок демонстрира добро темпо, но остана дванайсети, докато неговият съотборник Ярно Трули трябваше да се задоволи с четиринайсетата позиция.

Дъждът в края на първия квалификационен тур изигра лоша шега на двамата пилоти на Honda. Сесията започна при суха писта, но в края на първата част над „Силвърстоун” започна леко да ръми. Въпреки че броени минути по-късно слънцето отново се показа, капките дъжд се оказа достатъчни, за да попречат на Бътън и Барикело да направят последните си бързи обиколки и да се преборят за място във втория тур. Нико Розберг (Williams) също не премина първото препятствие, тъй като имаше проблеми с окачването.

Коментари
comments powered by Disqus