Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Великобритания: Уебър спечели втория си полпозишън за сезона

09.07.2011 15:17
Туит

Red Bull ще стартира от първа стартова редица в Гран при на Великобритания, въпреки че ФИА оряза двигателите на Renault. Марк Уебър спечели полпозишъна, а световният шампион Себастиан Фетел завърши само на 32 хилядни зад него.

Тази сутрин основната тема в падока на пистата „Силвърстоун” отново бе свързана със забраната на ФИА за използването на двигателя като елемент от аеродинамичния пакет, тъй като Чарли Уайтинг отхвърли първоначално взетото решение моторите на Renault да бъдат с 50% отворен дросел при върнат педал на газта.

Впоследствие делегатът на ФИА насрочи нова среща на Техническата работна група, която завърши преди квалификациите и в крайна сметка потвърди, че Renault, Red Bull и Team Lotus ще имат право да използват максимум 10% от потока на изгорелите газове, каквто беше и най-първото решение. Очакванията бяха това да се отрази върху темпото на Red Bull, особено при спирането за завоите, но световните шампиони окупираха първа стартова редица и то за второ поредно състезание.

За това до известна степен им помогна дъждът в края на третата квалификационна фаза, защото единствено първите опити се оказаха решаващи за формирането на стартовата решетка. Себастиан Фетел оглави подреждането в самото им начало, но броени секунди по-късно Марк Уебър спря хронометрите на 1:30.399 и по този начин спечели втория си полпозишън от началото на сезона.

На по-малко от две десети зад Уебър остана Фернандо Алонсо, който излетя за кратко от пистата в първата фаза на квалификациите, но в крайна сметка утре ще стартира трети, успоредно със своя съотборник Фелипе Маса. Зад двамата пилоти на Ferrari завърши Дженсън Бътън, докато Люис Хамилтън бе принуден да се задоволи с незавидното десето място. Звездата на McLaren направи първия си тур в Q3 с използвани меки гуми, а над „Силвърстоун” започна да вали още преди той да излезе на трасето за вторите си опити с новите Pirelli.

Пол ди Реста (Force India) ще стартира домашната си Гран при от впечатляващата шеста позиция. Другият новак в топ 10 Пастор Малдонадо (Williams) също изненада фаворитите, завършвайки квалификацията със седмо време. За сравнение неговият съотборник Рубенс Барикело ще потегли едва петнайсети. Челната десетка допълниха Камуи Кобаяши (Sauber), Нико Розберг (Mercedes) и Хамилтън.

Най-голямата изненада от днешните квалификации поднесе екипът на Renault, който остана без представител в Q1 - Виталий Петров завърши четиринайсети, а Ник Хайдфелд – едва шестнайсети. Хейки Ковалайнен (Lotus) пък успя да прескочи двамата пилоти на Toro Rosso и да се пребори за участие във втората квалификационна фаза, съответно и за 17-ото място на грида.

Стартът за Голямата награда на Великобритания е в неделя от 15:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus