Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Япония: Безгрешният Фетел спечели отново

13.10.2013 10:47
Туит

Себастиан Фетел спечели Гран при на Япония и деветата си победа за сезона. Съотборникът му Марк Уебър направи успеха на Red Bull двоен, а Ромен Грожан (Lotus) завърши трети, въпреки че води през първата половина от надпреварата на „Сузука”.

Марк Уебър и Себастиан Фетел имаха предимството да стартират от първа редица японската Гран при, но лидер след първия завой бе Ромен Грожан. Французинът се възползва от слабата реакция и на двамата при загасването на червените светлини и оглави колоната, а Фетел след минимален контакт с Люис Хамилтън (Mercedes) остана зад Уебър. При трикратния световен шампион поражения явно нямаше, докато Хамилтън пое към боксовете със спукана задна дясна гума, а девет обиколки след старта в крайна сметка отпадна.

Ромен Грожан бързо се откъсна пред втория Уебър и изглеждаше, че контролира състезанието. Red Bull обаче бе в по-добра позиция от Lotus в стратегическо отношение. Екипът на Кристиан Хорнер повика Уебър в бокса още в 12-ата обиколка, което поставяше под въпрос първото място на Грожан, ако той не го покрие. Същевременно Себастиан Фетел удължи до 15-ия тур своя първи стинт, което отвори пред него възможността да спира само два пъти в бокса.

Това се е и случи. Фетел остана максимално дълго на пистата и във втората си серия обиколки, за да се подготви за дългия последен стинт, направи втория си стоп и закономерно оглави колоната, след като в 41-ата обиколка изпревари Грожан, а малко по-късно Уебър мина за трети път през питлейна. До финала трикратният световен шампион бе неуязвим и той напълно заслужено спечели деветата си победа за сезона.

За Уебър и Грожан остана единствено битката за второто място, която бе спечелена от австралиеца обиколка преди края. По-старите гуми на Грожан, който превключи на стратегия с два стопа, го направиха уязвим на атаки в края на състезанието и въпреки отличната си защита, той нямаше шанс срещу Уебър в DRS зоната.

Четвъртата позиция бе за Фернандо Алонсо (Ferrari), който направи поредното си незапомнящо състезание, но извлече максимуа от развоя на събитията на пистата и потенциала на автомобила на Ferrari. Същото се отнася и за Кими Райконен (Lotus), който малко преди края изпревари Нико Хюлкенберг (Sauber) в спора за петото място.

Съотборникът на Хюлкенберг Естебан Гутиерес завърши седми и спечели първите си точки във Формула 1, а Нико Розберг (Mercedes) остана на 4,2 секунди зад него, въпреки че трябваше да мине цели четири пъти през питлейна. Три минавания бяха планирани, а четвъртото бе заради наказание. Механиците на Розберг го върнаха на питлейна при първия бокс точно пред Серхио Перес (McLaren) и това бе на момента отчетено от стюардите.

Фелипе Маса (Ferrari) също бе наказан, но заради това, че превиши максималната скорост в питлейна. Въпреки това той се движеше девети броени метри преди финала, когато Дженсън Бътън (McLaren) мина пред него с уникален финален спринт. Пълните резултати от Гран при на Япония може да видите тук.

Следващият старт за сезон 2013 е в Индия след две седмици, където Себастиан Фетел и на теория би трябвало да спечели четвъртата си титла.

Коментари
comments powered by Disqus