Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Япония: Фетел остана в играта

04.10.2009 08:44
Туит

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели Гран при на Япония и запази теоретичните си шансове да се бори за титлата, след като двамата пилоти на Brawn GP Рубенс Барикело и Дженсън Бътън останаха съответно седми и осми.

Ярно Трули (Toyota) се пребори с Люис Хамилтън (McLaren) за второто място в домашното си състезание, а Кими Райконен завърши четвърти. Само половин точка не достигна на Brawn GP, за да си осгури и на теория титлата при конструкторите.

Фетел отвръща на удара

Спечелилият полпозишън Фетел направи отличен старт и парира атаките на Люис Хамилтън, който благодарение на системата KERS излезе на втора позиция пред Ярно Трули. На практика това бе и единственият по-тежък момент за пилота на Red Bull, тъй като неговият автомобил бе значително по-бърз от този на McLaren и Toyota. Пет обиколки бяха изминали, а разликата между Фетел и Хамилтън бе 2 секунди, като в рамките на следващите пет тя бе удвоена, което на практика лиши интригата при първите спирания. 22-годишният германец влезе последен в бокса от пилотите в челната тройка и с лекота запази лидерската си позиция, като аналогичната ситуация се повтори и при вторите спирания.

Девет обиколки преди финала на пистата излезе автомобил за сигурност, след като Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) катастрофира на излизането от завоя 130R. При рестарта пет тура по-късно Фетел отново бе безапелационен и спечели третата си победа за сезона. Десетте точки оставиха пилота на Red Bull в битката за шампионската титла, като два кръга преди края на сезона пасивът му спрямо лидера Дженсън Бътън е 16 точки, а спрямо втория Рубенс Барикело – само 2.

Победа и последно място

Съотборникът на Фетел Марк Уебър завърши състезателния уикенд в Япония така, както го започна. На последната тренировка в събота сутрин австралиецът катастрофира, като при инцидента пострада монокока на неговия автомобил. Екипът на Red Bull не можа да подготви резервното шаси за квалификациите и Уебър трябваше да стартира тази сутрин последен от питлейна.

Само в рамките на първите три обиколки той влезе три пъти в бокса заради технически проблеми, което го лиши от всякакви шансове да се бори за по-предно класиране. Единствената утеха за Марк бе, че малко преди финала записа най-бързата обиколка за състезанието, което обаче отново доказва хипотезата, че ако той е беше катастрофирал в събота сутрин, спокойно можеше да се бори рамо до рамо с Фетел за победата.

Шоуто на Хамилтън и Трули

Изключително напрегната бе битката за второто място между Ярно Трули и Люис Хамилтън. Британецът имаше предимство на старта благодарение на системата KERS и изпревари Трули още преди спирането за първия завой. Пилотът на Toyota обаче не се отказа и продължи да натиска, тъй като разполагаше с гориво за една обиколка повече. При първите спирания това не му помогна, но при вторите, когато Трули отново влезе с един тур по-късно спрямо Хамилтън, стратегията на Toyota проработи и италианецът си върна второто място.

Люис не разполагаше с достатъчно скорост, за да контраатакува своя съперник, но появата на автомобила за сигурност девет обиколки преди финала му даде шанс отново да се възползва от предимството на KERS и да си върне втората позиция. Малко по-рано обаче системата на британеца дефектира и той трябваше да се задоволи с третото място, оставяйки необезпокояван Трули напред. За втори пореден път Toyota се качи на подиума след второто място на Глок в Сингапур миналата седмица. Катастрофата на германеца от квалификацията вчера обаче не му позволи да стартира в днешното състезание, което до известна степен помрачи успеха на Toyota в домашния за автомобилния производител старт.

В зоната на точките

Кими Райконен, който в края на сезона ще напусне екипа на Ferrari, направи поредното си много силно състезание. След купищата наказания от квалификациите вчера финландецът потегли пети, като пред него се движеше Ник Хайдфелд (BMW Sauber). При вторите спирания в бокса обаче Кими мина пред своя съперник и се пребори за четвъртото място. Дългата първа серия обиколки за Нико Розберг му позволи да се изкачи от седма на пета позиция, а Ник Хайдфелд остана шести.

За втори пореден старт лидерите в шампионата Дженсън Бътън и Рубенс Барикело водеха директен двубой за местата, даващи право на точки. Гран при на Япония започна ужасно за британеца, тъй като той загуби едно място на старта от Хейки Ковалайнен (McLaren) и се движеше единайсети. Още във втората обиколка обаче, на спирането за шикана, Бътън изпревари Роберт Кубица (BMW Sauber) и се изкачи с едно място напред. Борещите се за осмото Адриан Сутил (Force India) и Хейки Ковалайнен го бавеха сериозно, но тук късметът бе на страната на Дженсън. При една от атаките на Сутил в единайсетата обиколка двамата се удариха и Бътън изведнъж излезе на осма позиция.

От този момент нататък стратегията на британеца проработи, като при последните спирания той бе на крачка от това дори да мине пред седмия Барикело. Не му достигнаха няколко секунди, но с оглед на наказанията от вчера и лошия старт днес, осмото място е огромен успех за Бътън, най-малкото защото неговият съотборник навакса само една точка и два кръга преди края на шампионата изостава на 14. Любопитен факт от днешното състезание е, че ако или Бътън, или Барикело бяха спечелили една точка повече, Brawn GP щеше да бъде и на теория шампион при конструкторите. Празненствата в Бракли обаче ще бъда отложени за след две седмици, когато е старта за Голямата награда на Бразилия.

Битка за чест и слава

Роберт Кубица завърши девети, въпреки че в последната обиколка пробва няколко атаки срещу Бътън, а стратегия с едно спиране в бокса позволи на Фернандо Алосо (Renault) да се пребори за последното място в топ 10. Хейки Ковалайнен също имаше шанс да го направи, дори и да влезе в зоната на точките, но контактът със Сутил в единайсетата обиколка го остави единайсети и на финала. Пилотът на McLaren можеше да изгуби още едно място, тъй като при вторите спирания в бокса Джанкарло Фисикела (Ferrari) мина пред него. С много агресивна атака на изхода от питлейна обаче Хейки си върна позицията и прати обратно италианецът дванайсети.

Два кръга остават до края на сезон 2009. Brawn GP по всяка вероятност ще спечели титлата при конструкторите още в Бразилия, дали и Бътън ще триумфира предварително при пилотите, ще разберем след две седмици.

Коментари
comments powered by Disqus