Себастиан Фетел (Red Bull) спечели Гран при на Япония и е само на четири точки от първата позиция в шампионата, след като Фернандо Алонсо (Ferrari) отпадна още в първата обиколка.
Фелипе Маса (Ferrari) се качи на подиума за първи път след Гран при на Корея 2010, а Камуи Кобаяши (Sauber) постигна най-добрия резултат в своята кариера, завършвайки трети.
Хаосът в началото
Стартът до голяма степен се оказа определящ за страхотния резултат на Фетел, тъй като той нямаше никакви проблеми при загасването на червените светлини и оглави колоната, докато основният му съперник за титлата Фернандо Алонсо удари със задна лява гума предното крило на Кими Райконен (Lotus), завъртя се и още на първия завой отпадна.
Това обаче не бе единственият инцидент в челни редици. Ромен Грожан пробва атака срещу Марк Уебър (Red Bull) в битката за третото място и се заби странично в него, което принуди и двамата да посетят боксовете на своите отбори още в края на първата обиколка. Уебър спаси до известна степен състезанието си и завърши девети, докато Грожан трябваше да преглътне поредното разочарование. Французинът бе наказан с десет секунди в бокса, което не му позволи да се върне в зоната на точките, а в края на надпреварата Lotus стратегически го прибра в гаража.
Лесна победа за Фетел
След изпълнената с инциденти първа обиколка на пистата се появи очаквано автомобилът за сигурност. Зад него се движеха Фетел, Кобаяши, Дженсън Бътън (McLaren) и Фелипе Маса, като тази конфигурация се запази и при рестартирането на състезанието. При първите спирания в бокса обаче Маса мина пред двамата пилоти пред него и изненадващо се оказа зад Фетел.
Двукратният световен шампион с методична точност трупаше преднина в челото и авансът му спрямо Маса в края на състезанието достигна впечатляващите 20,6 секунди. Битката за третото място обаче продължи до финалния метър. Бътън разполагаше с по-бързия автомобил в края на състезанието и дори в последната обиколка имаше възможност да активира своята DRS система, преследвайки Кобаяши. Японецът обаче удържа третата си позиция и спечели първи подиум в своята кариера.
За изоставането на Бътън до известна степен имаха механиците на McLaren, който го забавиха при смяната на задно дясно колело. При първия стоп пък Люис Хамилтън трябваше да чака да бъде обслужено предно дясно колело. Екипът на британците обаче се реваншира при вторите спирания и позволи на Хамилтън да изпревари Кими Райконен в борбата за петото място.
Борба за точки
В нея със сигурност щеше да участва и Серхио Перес (Sauber), ако не беше грешката, която той допусна в 19-ата обиколка. В шестия тур мексиканецът изпревари Хамилтън на единайсети завой и се опита да повтори тази маневра след първите спирания, тъй като отново се бе озовал зад пилота на McLaren. Този път обаче външната му траектория се оказа проблемна, Перес се завъртя и автомобилът му остана заседнал в чакъла.
Хаосът в първата обиколка и грешката на Перес позволиха на Нико Хюлкенберг (Force India) да прогресира до седмото място на финала и изведоха Пастор Малдонадо на осма позиция. Пилотът на Williams бе един от малкото, които избраха за втория си стинт меките гуми, но тази стратегия проработи за него. Не проработи обаче за Михаел Шумахер, който в крайна сметка завърши зад Уебър и десетия Даниел Рикардо (Toro Rosso).
Следващият кръг от Формула 1 е Гран при на Корея. Ако се съди по темпото на Red Bull и Себастиен Фетел, то не е изключено още след него да имаме нов лидер в шампионата. Дали тази прогноза ще се окаже вярна, ще разберем точно след седмица.