Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Япония: Люис стартира от първа позиция

11.10.2008 07:43
Туит

Люис Хамилтън (McLaren) спечели квалификациите за Гран при на Япония, докато основният му съперник за шампионската титла Фелипе Маса (Ferrari) остана едва пети на грида.

С прекрасна последна обиколка британецът спря хронометрите на 1:18.404 минути и спечели шестия си полпозишън за сезона. Неговият съотборник в екипа на McLaren Хейки Ковалайнен също се представи на ниво и завърши с трето време.

Световният шампион Кими Райконен оглави класирането след първите бързи обиколки с резултат 1:18.890 минути, като при втория опит подобри постижението си близо с три десети. Това се оказа достатъчно едва за второто място на грида, което обаче е най-доброто постижение за финландеца в квалификация след Гран при на Франция през юни.

Съотборникът на Райконен Фелипе Маса направи първата грешна стъпка в двубоя за шампионската титла с Люис Хамилтън. Бразилецът остана едва пети, след като във финалните секунди на сесията Фернандо Алонсо (Renault) подобри с 22 хилядни неговото постижение.

Роберт Кубица изведе BMW Sauber на шеста позиция. Отличната стартова позиция на поляка обаче е пълен контрапункт на представянето на неговия съотборник. Ник Хайдфелд отпадна още в първия квалификационен тур и утре ще потегли шестнайсети. Това е най-слабият квалификационен резултат за германеца от 2005 година насам, когато караше за екипа на Williams-BMW.

Отличното представяне на Toyota, която е собственик на пистата „Фуджи”, продължи и днес. Ярно Трули завърши със седмо време, а неговият съотборник Тимо Глок – с осмо. Германецът бе най-бързият пилот в първия квалификационен тур, но при последната си бърза обиколка в третия изостана заради трафика. По всяка вероятност обаче и Тимо Глок, и Ярно Трули са значително по-тежки от своите конкуренти и утре ще разчитат на стратегия с по-дълга първа серия, за да спечелят няколко позиции.

Офанзивата на Toro Rosso през втората половина на сезона продължава и на японска земя. Вторият тим на Red Bull отново се представи по-добре от водещия отбор на компанията и пласира и двамата си състезатели в челната десетка. Себастиан Фетел ще стартира девети, а Себастиен Бурде – десети. За сравнение Дейвид Култард и Марк Уебър завършиха квалификациите съответно с единайсети и тринайсети резултат.

В началото на квалификациите пистата беше мокрана места, но още след първите няколко обиколки изсъхна напълно. Според прогнозите тази година дъждът няма да съпътства старта за Голямата награда на Япония, който ще бъде даден утре в 07:30 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus