Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Япония: Пълен триумф за Фетел и Red Bull

10.10.2010 10:31
Туит

Първите петима претенденти за титлата отново заеха първите пет места на финала, но McLaren и Люис Хамилтън отново са големите губещи сред тях.

Пилотът на Red Bull Себастиан Фетел материализира пълната си доминация на пистата "Сузука" и спечели своята трета победа за сезона в Гран при на Япония, а съотборникът му Марк Уебър направи успеха на екипа двоен. В продължение на целия уикенд германецът нямаше конкуренция и повтори успеха си от миналата година в Страната на изгряващото слънце.

Фернандо Алонсо с Ferrari взе максимума с третата позиция на подиума в състезание, което беше белязано от няколко сериозни инцидента. Останалите двама претенденти за титлата от екипа на McLaren Дженсън Бътън и Люис Хамилтън допълниха първата петица и отново изостанаха спрямо лидерите.

След Гран при на Япония лидерът Уебър увеличи аванса си във временното класиране на 14 точки пред Алонсо и Фетел и вече има аванс от съответно 28 и 31 т. спрямо тандема на британците. Така интригата се запазва три кръга преди края на сезона.

Състезанието стартира драматично, а инцидентите на „Сузука“ започнаха още преди загасването на червените светофари. Пилотът на Virgin Лукас ди Граси откри серията още в придвижването от бокса до стартовата решетка, когато допусна непростима грешка и разби болида си в мантинелата.

Състезателите на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър отново показаха слабост при старта, за сметка на тръгналият от трета позиция Роберт Кубица с Renault. Полякът се изстреля напред при старта и излезе втори пред Уебър след първия завой.

За разлика от него съотборникът му Виталий Петров не успя да стигне дори дотам. Руснакът потегли отлично, но при изпреварването на по-бавния Нико Хюлкенберг докосна предното крило на неговия Williams, завъртя се и удари стената на старт-финалната права.

Двамата отпаднаха, а веднага след това стартиралият 12-и Фелипе Маса изпусна точката на спиране за първи завой и се вряза странично в пилота на Force India Витантонио Лиуци. Двамата също напуснаха надпреварата, а автомобилът за сигурност излезе на пистата.

В третия тур Кубица беше принуден да спре край трасето, след като задното му дясно колело се откачи. Така той стана шестият отпаднал пилот за по-малко от четири обиколки и направи фиаското на Renault пълно.

Състезанието беше рестартирано в седмия тур. В подреждането на лидерите не настъпиха промени и Фетел натрупа 3-секунден аванс в челото пред Уебър, Алонсо, Бътън и Хамилтън. Зад тях Михаел Шумахер изпревари бившия си съотборник във Ferrari Рубенс Барикело. В следващите обиколки най-интересното на „Сузука“ беше битката на представителят на домакините Камуи Кобаяши, който си проби път до седмото място в характерния си стил.

Хамилтън заложи на изтеглено спиране в бокса и първи от лидерите постави твърдите гуми в 23-ата обиколка. Той се върна на пистата зад Кобаяши, но впоследствие бързо успя да го изпревари.

Два тура по-късно лидерът Фетел и третият Алонсо също минаха през пита, последвани от Уебър. Тримата запазиха позициите си и вече се движеха зад новия временен водач Бътън.

Световният шампион, който единствен от първите десет стартира с твърди гуми, посети своите механици в 39-ата обиколка и се върна на пистата пети, зад Фетел, Уебър, Алонсо и Хамилтън.

Тур по-късно съотборникът му се оплака по радиото на McLaren, че е загубил трета предавка, което накара Бътън да подгони своя сънародник. Носителят на титлата атакува Хамилтън в бавния обратен завой в 44-ата обиколка и той нямаше какво друго да направи освен да пропусне своя съотборник към четвъртата позиция.

Малко по-късно Кобаяши направи поредното си агресивно и успешно изпреварване и второ срещу Хайме Алгерсуари във фибата, като този път го направи от външната страна. На излизането от кривата испанският пилот на Toro Rosso два пъти удари японеца, но той вече беше заел десетата му позиция.

Кобаяши подгони и намиращия се пред него Адриан Сутил, но двигателят на германеца гръмна и трябваше да се оттегли в бокса. Пилотът на Sauber продължи похода си напред с меките гуми и постепенно изпревари Барикело и своя съотборник Ник Хайдфелд, за да достигне осмото място.

В това време движещият се шести Нико Розберг стана осмият отпаднал състезател, след като окачването на задно ляво колело на неговия Mercedes изведнъж се прекърши и германецът се удари в стената.

В последните обиколки до финала Фетел отново нямаше никакви проблеми и финишира като победител за трети път през този сезон.

Хейки Ковалайнен с Lotus завърши 12-и и записа най-доброто класиране сред пилотите на новите отбори от началото на сезона.

Коментари
comments powered by Disqus