Great Wall H6 е автомобил, който определено надминава първоначалните очаквания
Всъщност мнението за този автомобил зависи изцяло от очакванията, с които подходите към него. Ако очаквате Great Wall H6 да се превърне във вашия нов любим компактен SUV, който е по-добър от всички свои противници в сегмента, вероятно ще останете разочаровани. Но и е малко странно да имате подобни очаквания към него. Напълно реалистично погледнато, Н6 е с един номер по-голям от Dacia Duster, т.е. най-просто казано би следвало да се конкурира с модели от ранга на Skoda Yeti или Kia Sportage, но на практика е най-близък до съчетанието от качества, което предлагаше при появата си на пазара Chevrolet Captiva – тоест голям, просторен и функционален автомобил с увеличена проходимост и изгодна цена. Нито повече, нито по-малко. А като такъв, Great Wall H6 се представя дори твърде задоволително.
Изобилие от вътрешен простор
Мястото в интериора е в изобилие – както на първия, така и на втория ред, единствено контурите на задните седалки и хлъзгавите тапицерии предполагат някои подобрения. Багажникът е един от най-големите в класа, а товароносимостта от 808 килограма няма как да остави неудовлетворени желания. Вярно е, че оформлението на някои определени елементи от интериорното обзавеждане изглеждат поразително близки до решения, които вече сме виждали при други модели, но сама по себе си изработката е чиста и достатъчно прецизна. Екипировката за комфорт също е на добро за класа равнище. Най-добрият атестат за солидността на сглобката в завода Баховица обаче си остава пълното отсъствие на нежелани шумове (като потропване, припукване, скърцане и т.н.) при шофиране по пътища в лошо състояние – Н6 в буквалния смисъл запазва пълно мълчание дори при движение през силно неравен терен.
Неочаквано стабилен на пътя
По отношение на стабилността на пътя Great Wall H6 също носи приятни изненади и се упрявлява значително по-прецизно, отколкото повечето хора биха очаквали от него. Сигурното поведение в завой не е за сметка на возията – Н6 запазва добри маниери при движение по лоши пътища. Двойното задвижване с електромагнитен съединител осигурява сравнително сцепление при по-трудни условия, макар че комбинацията от малък клиренс, сравнително дълги надвеси и окачване с неособено дълъг ход не предполагат особено сериозен талант за справяне с наистина тежки терени – явно не това е била и целта на конструкторите.
Добър двигател, разочароваща трансмисия
Двулитровият турбодизел с директно впръскване по система common rail работи сравнително култивирано и осигурява прилична тяга, а предавките на шестстепенната трансмисия се сравнително точно, но все пак мощността би могла да се разгръща доста по-хармонично, а икономичността също не е сред силните страни на задвижването на Н6. Основната причина за нееднозначните впечатления от задвижващия тракт се корени в доста озадачаващия подбор при предавателните числа на трансмисията. По-ниските степени на шестстепенната кутия са прекомерно „дълги”, поради което при изкачване по стръмен наклон водачът се налага или да се движи с високи обороти на първа предавка, или да се ускори до над 40 км/ч, за да може да се движи нормално на втора. Прекалено големите падове на оборотите се наблюдават и при преминаване от втора на трета, както и от трета на четвърта предавка – с по-добре настройка на трансмисията сполучливият сам по себе си двигател би разгърнал много повече от своя потенциал, а шофирането на Н6 би било значително по-приятно. В крайна сметка обаче това не е неприемлив минус за автомобил с цената на Н6, пък и с оглед на скоропостижното развитие на компанията Great Wall подобни проблеми вероятно скоро ще се превърнат в минало.
Заключение
Great Wall H6
Просторният и практичен Н6 е разумен избор за хора, които търсят добре екипиран SUV на ниска цена. Използваните в интериора материали не блестят с нещо особено, но качеството на сглобката в българския завод на Great Wall създава радващо усещане за солидност, за което засвидетелства липсата на неприятни шумове при шофиране по лоша настилка. Пътното поведение съчетава задоволителен комфорт с достатъчно сигурност в завой. Тягата на двигателя би могла да бъде по-уверена и равномерна, а разходът на гориво също е по-скоро висок за автомобил с показателите на Н6, като причината за въпросните недостатъци се корени най-вече в несполучливата настройка на шестстепенната трансмисия.
Накратко
Great Wall H6 4х4
Четирицилиндров редови дизелов турбодвигател
Работен обем 1996 см3
Макс. мощност 143 к.с. при 4000 об./мин, макс. въртящ момент 310 Нм
Шестстепенна механична трансмисия, двойно предаване
Ускорение 0–100 км/ч - 11,2 сек
Среден разход на гориво в теста - 8,2 л/100 км
Great Wall H6 4х4 - 39 990 лева с ДДС
Оценка
Каросерия
+ Изобилие от простор и на двата реда седалки
+ Голям и функционален багажник
+ Добра видимост от мястото на водача
+ Солидна изработка
– Отчасти семпли материали в интериора
Комфорт
+ Удобни предни седалки
+ Като цяло добър комфорт на возене
– Високо ниво на шум в купето
– Неособено удобни задни седалки
Двигател/силово предаване
+ Двигател с достатъчен запас от въртящ момент
– Несполучлива настройка на предавателната кутия
– Неравномерно разгръщане на мощността
Поведение на пътя
+ Сигурно пътно поведение
+ Достатъчно прецизно кормилно управление
– Неособено убедително представяне на спирачките
Разходи
+ Изгодна цена
+ Пет години гаранция
+ Богато с оглед на цената оборудване
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова
Павел
Друго си е Great Wall на фона на чорапогащника на прохода Троян-Кърнаре ;)