Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Грешка на Ferrari или пропуск на рейс контрола?

01.10.2007 12:10
Туит

Стратегията, която екипът на Ferrari бе избрал за началото на Гран при на Япония изненада не само специалистите, но и любителите на Формула 1. И двамата пилоти на Скудерията заложиха на „мокрите” гуми, пренебрегвайки „екстрийм” опцията, която очевидно бе много по-подходяща за тежките условия на пистата „Фуджи”.

Какво се случи впоследствие? Още в първите няколко обиколки, които се водеха от колата за сигурност, стана ясно, че болидите на Ferrari са изключително нестабилни на наводненото трасе. И Маса, и Райконен едва контролираха своите машини, буквално танцуваха на пистата, носени от аквапланинга, което ги принуди да направят непредвидено посещение на бокса за смяна на гумите и логично да останат в дъното на колоната още преди същинския старт на надпреварата. Тактическата грешка на Скудерията остави в битката за титлата единствено Хамилтън и Алонсо, които естествено бяха избрали „екстрийм” опцията на състезателната Potenza (както и всички останали пилоти).

Оказа се, че рейс контролът е информирал отборите да оборудват своите болиди с „екстрийм” гуми преди старта на състезанието. Пилотите на Ferrari избраха класическата опция за мокро, което принуди контролния орган на надпреварата да предупреди Скудерията, че двамата нейни пилоти ще видят черния флаг, ако не коригират решението си. Райконен и Маса логично влязоха в пита, което ги извади от битката за челото. Ръководството на Ferrari бе бясно, тъй като отборът е получил заявката на рейс контрола за старт с „екстрийм” гуми едва след началото на надпреварата. Това е причината нейните пилоти да излязат на пистата с „интермедиа” опцията. „Отборът не бе информиран. Едва след края на състезанието открихме, че Стефано Доменикали е получил предупредителния имейл. Писмото обаче е пристигнало след старта. Бяхме неприятно изненадани. Извикахме моментално пилотите в бокса за смяна на гумите”, обяснява Жан Тод. Фелипе Маса окачестви пропуска на рейс контрола като „неприемлив”. Кими Райконен също не бе доволен, тъй като след състезанието в Япония той изгуби всякакви шансове да се бори за титлата.

По-късно ФИА разгледа случая и прецени, че занапред отборите ще бъдат информирани не само посредством електронни писма, но и с писмени съобщения. Дочуха се коментари, че цялата ситуация е била нагласена, за да могат Алонсо и Хамилтън да останат необезпокоявани от атаките на Райконен и Маса. Сякаш една малка подробност обаче убягва на наблюдателите. От Ferrari сами избраха „интермедиа”, а това бе категорична грешка – видя се още в първите обиколки на пистата. Пилотите на Скудерията нямаше да изкарат и обиколка с тези гуми на наводненото трасе при положение, че колата за сигурност не бе начело на колоната. Влизането в бокса беше неизбежно и за двамата и рейс-контролът определено не е виновен за това. Състезанието бе провал, а причината за него е само и единствено неточната стратегия на Ferrari. Ако писмото бе дошло навреме, резултатът наистина щеше да бъде различен. Но ако имаш амбиции за титлата, подобни пропуски при избора на гуми и прогнозите за дъжд са просто недопустими.

Коментари
comments powered by Disqus