Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Грьонхолм: Льоб е най-великият

12.11.2008 09:08 1
1
2571836338
Туит

Маркус Грьонхолм, един от най-успешните пилоти в последното десетилетие на Световния рали шампионат, признава, че Себастиен Льоб е най-добрият пилот в историята на спорта.

Грьонхолм, шампион за 2000 и 2002 г. и вицешампион за 2006 и 2007 г., сложи официално край на кариерата си миналата година. Финландецът обаче остана близо до рали спорта, било като обикновен зрител, било като сътрудник на BP Ford.

Първото WRC рали за финландеца датира от далечната 1989 г. В рамките на тези 19 сезона, в които е бил отдаден изцяло на спорта, Маркус се е състезавал срещу цели деветима световни шампиони. На базата на огромния си опит бившият пилот признава, че няма по-добър състезател от настоящия носител на титлата, негова пета поред – Себастиен Льоб.

„Той е най-великият пилот, вижда се ясно”, коментира Гроьнхолм за официалния сайт на WRC. „Просто хвърлете един поглед върху резултатите и рекордите му. Състезавал съм се с много други пилоти и мога категорично да кажа, че той е най-бързият, нямам никакви съмнения. Никога не е имало толкова бърз и същевременно толкова успешен от гледна точка на резултатите състезател. Томи (Макинен) също беше много бърз на някои ралита, но често катастрофираше. Колин (Макрий) също имаше скорост, но само в рамките на една година, в останалите три не беше същият пилот. Ричард (Бърнс) беше много добър, но не толкова, колкото Себастиен. Карлос (Сайнц) и Юха (Канкунен) са силни, но за мен отговорът е прост – Льоб е най-великият!”

Грьонхолм вярва, че увереността на Льоб и високата надеждност на Citroen C4 WRC са ключовите фактори за петата титла, която французинът си осигури преди седмица на рали „Япония”.

„Себастиен продължи тази година по същия начин, по който завърши миналата – беше на абсолютно същото ниво, сякаш нито за миг не бе почивал. Нищо не се промени, което едва ли е изненада. Неговите най-добри качества са постоянството, умението винаги да е на ниво – това прави разликата. Нямаше никакви проблеми с автомобила, C4 WRC вървеше като часовник, винаги. Това му даваше допълнителна увереност, а и той има толкова добро усещане върху автомобила, че знае много добре как да победи тези момчета при положение, че няма някакви необичайни обстоятелства. Толкова е уверен, че с лекота си казва: „О’кей, отивам и побеждавам”, и го прави.”

Дали Грьонхолм ще се опитва още веднъж да се противопостави на най-великия пилот в историята на WRC? Финландецът е напълно категоричен, че няма да се върне в световния шампионат с пълна програма, но че може да го видим отново по скоростните отсечки на рали „Норвегия”. „Възможно е. Може би само един старт. Ще трябва да стане много бързо, но защо не? Важното е просто да се забавлявам.”

Коментари

:)
Маркус Грьонхолм е един от най-великите пилоти на макадам, просто е виртуоз върху тази трудна абразивна повърхност с ниско сцепление. Да получиш признание от подобен човек с толкова дълга състезателна кариера е нещо наистина специално. Льоб трябва да се гордее много с това!

comments powered by Disqus